PDA

View Full Version : ALLE bør lese

j0lle
01-26-2010, 21:21
http://bilsport.no/uploads/reglement_for_terreng_touring_nett.pdf

her er nye regler for terreng touring og jeg anbefaler alle og sette seg inn i disse før neste kjøring, så dere vet hva dere har og forholde dere til.

truls t
01-26-2010, 22:11
kjøp hjelm.. en godkjent hjelm..

amolle
02-17-2010, 20:58
Er det virkelig sant at alle som sitter på i en bil må løse inn lisens?
Snakk om å legge til rette...
Hvis dette er riktig kommer ikke meg å Mads til å komme på fler treff vertfall.

Ove
02-17-2010, 21:21
Er det virkelig sant at alle som sitter på i en bil må løse inn lisens?
Snakk om å legge til rette...
Hvis dette er riktig kommer ikke meg å Mads til å komme på fler treff vertfall.

Nei , det er jo helt forkastelig at DU skal være med på å betale på den forsikringen som alle må ha ......... bedre å la alle andre betale det .

amolle
02-17-2010, 21:34
Du trenger ikke uttale deg Ove.
Tingen er den at jeg har hatt med meg han jeg er støttekontakt for som er rullestolbruker opp på ett treff til nå, dette fordi det var snakk om at det skulle bli tilrettelagt for funksjonshemmede. Skulle ta han med for at andre kunne se at det var mulig for funksjonshemmede også å delta i denne sporten, da avisen skulle komme.

Å det med at alle som sitter på skal betale lisens skjønner jeg ikke noe av, det har ikke vært sånn før.

j0lle
02-17-2010, 22:12
dere har jo for såvidt et godt poeng begge to vil jeg si.

ALLE må jo ha forsikring, så i utgangspungtet er det jo ikke for mye for langt og forvente at folk betaler sin egen forsikring.

men på den annen side så burde kanskje lisensen som fører løser dekke all skade den aktuelle bilen "steller i stand" deriblandt passasjerer.

gundersen
03-05-2010, 23:58
Regner med at forsikringen du har som co-driver ikke er ment å dekke skader på andre men en skade forsikring for personen som faktisk sitter i bilen, skulle den gå rundt eller noe annet skulle skje som gjør at du som pasasjer blir skadet.

j0lle
03-10-2010, 23:05
Regner med at forsikringen du har som co-driver ikke er ment å dekke skader på andre men en skade forsikring for personen som faktisk sitter i bilen, skulle den gå rundt eller noe annet skulle skje som gjør at du som pasasjer blir skadet.

men bør ikke dette bli dekket av førerens forsikring da?
ikke lett og forstå seg på dette her. men er ikke så mye annet og gjøre enn og innrette seg etter de regler vi har og forholde oss til.

truls t
03-11-2010, 16:12
dette er jo noe vi finner ut av neste helg..

j0lle
03-31-2010, 14:06
Vi har nå vert på NBF sin arrangørkonferanse, og det stemmer det som er skrevet her.
Alle i bilen må løse lisens enten vi liker det eller ikke. (vi liker det ikke)
som jeg har skrevet tidligere så er det jo en selvfølge at ALLE skal være forsikret, men det hadde vert mye lettere for oss som arrangører og få rekrutert nye medlemmer dersom førerlisensen hadde dekket all skade den eventuelle bilen skulle forvolde, deriblandt pasasjerer.

tror vi vil i tiden fremover få langt ferre co-piloter i bilene våre, noe som selvfølgelig ødelegger for sammholdet og innteressen for sporten.

men vi kan ikke gjøre annet en og følge de regler som vi er pålagt, for vi som arrangører vil ikke godta at noen kjører uten gyldig forsikring.

når det kommer til hjelm så er dette ikke påbudt på trening, dette er kun i konkuranse.

Brynjar
04-01-2010, 13:09
Hvordan er reglene for -hva slags hjelm- som skal brukes? Sykkel/skate/mc/halv/kvart etc?

j0lle
04-01-2010, 13:21
i reglene for TT står det ikke spesifisert noe ang hjelm.

så i teorien så er den godkjent dersom den kan kalles hjelm.
men jeg vil jo oppfordre til og bruke hjelm med litt kvalitet. eks. motorsykkel hjelm.

dersom folk stiller på konkuranser med "byggmester bob" hjelm kjøpt på lekebutikken så tipper jeg vi har fått strengere regler på nettop dette innen veldig kort tid.

men pr.dd er dette opp til hver enkelt og bestemme hvilken hjelm de skal bruke.

men husk at dette gjelder bare TT. i trial og formula er det krav til hjelmen

Brynjar
04-01-2010, 22:09
Takk. Greit å vite. Jeg har jo både hel og halv mc-hjelm i tillegg til mere sommervennlige sportshjelmer.
Da gjelder det bare å "bruke huet" :D