PDA

View Full Version : Kjøpe ZJ?

Øystein
06-02-2007, 20:24
Jeg har litt lyst på en ZJ med 8er'n, men er drivverket dimensjonert etter den store motoren?
Hvor mye hk og nm er det i den org?
Hvor mye suppe renner det igjennom(ja, vet det er høyrefoten som bestemmerThefinger)?
Er det stiv fremaksel eller IFS?
Ellers er det noen som har noe å si om disse, er det bare å komme med det:)

supersvein
06-03-2007, 10:56
Jeg hadde -96 ZJ for noen år siden med 5,2L.
Utenom WJ jeg har i dag, så er dette den bilen jeg har vært mest fornøyd med - det eneste jeg ikke likte med den var driftskostnader (mer bensinprisen enn forbruket). Morsom å kjøre, og jeg hadde aldri problemer med den gjennom 3 år (fra 118' - til 167'km). Jeg testet aldri min til heftig offroading, men har absolutt inntrykk av at drivverket skal tåle kreftene.
Mener å huske at den yter ca 220hk, husker ikke dreimomentet.
Jeg er erfarte drivstoff forbruk fra 1,1 på mila på pen turkjøring til ca 1,8 på bykjøring (når jeg bodde i Oslo).
Med 1,5t på henger dro den godt og drakk fra 1,6-1,8 på tur (noe mer med småkjøring).

De begynner jo å trekke på årene disse bilene, så jeg anbefaler absolutt å være nøye når du prøvekjører/inspiserer bilene. Ved høy km begynner det nok å bli klart for mere kostbart vedlikehold. Dette kommer det helt sikkert flere svar på her. Lykke til!

Øystein
06-03-2007, 12:53
Ved høy km begynner det nok å bli klart for mere kostbart vedlikehold.

Ja, det er det jeg er litt redd for; It's a Jeep thing, not Toyota quality:rolleyes:

supersvein
06-04-2007, 10:24
Ja, det er det jeg er litt redd for; It's a Jeep thing, not Toyota quality:rolleyes:

Hva koster en -94 - -98 Landcruiser?
- Hva koster en -94 - -98 ZJ ?
...Hvor mye har du igjen til vedlikehold?? ;)

Hva vil du kjøre... LC 3.0td / ZJ 5,2 V8
Jeg er ikke i tvil - men sant nok, så er jeg partisk Thefinger