PDA

View Full Version : Finnes det bra hullsager for stål som er dypere enn 50mm?



Blesvik
02-04-2010, 23:41
Skulle gjerne hatt tak i hullsag med diameter på 48mm som er minimum 55mm dype.
Finnes det??

Mjøsa
02-05-2010, 16:07
Skulle gjerne hatt tak i hullsag med diameter på 48mm som er minimum 55mm dype.
Finnes det??

Finn Erik har noe slikt, tror ikke de er så dype men de funker, ta en prat med han. Skal du sage rør til ny ramme?

martinj
02-05-2010, 22:37
det skulle jeg også gjerne hatt tak i.. som oftest er de fot korte enten deter tre eller stål man borer/sager i..

torske
02-12-2010, 15:22
sett hullsaga i drei benken å modifiser den . alt kan lages.

Eivind U
02-12-2010, 18:05
Tok ei hull sag å satte den i dreibenken å stakk den av, så sveisa jeg inn rør i mellom. For å få rør i rett dimensjon måtte jeg dreie den av massiv bolt selv, å siden den var rundt 60-70mm så ble det nok en dyr hullsag men det funka fint da ;-p

Blesvik
02-12-2010, 18:42
Enkleste er vel å sveise sammen to like.
Men hvorfor lages det ikke lengre tro?

tectyl
03-09-2010, 11:52
Hvis det er til rør for veltebur og sånt så er kanskje det beste å bruke en fres i den dimensjonen, men da må man jo ha en søylebor og maskinskrustikke, men det er hvertfall det jeg skal når jeg skal bygge bur i 240n