PDA

View Full Version : Erfaringer med kjøp av automat og converter fra USA?

junkern
02-07-2010, 19:55
Hei

Er det noen som har erfaring med kjøp av automat og converter fra USA? Kassa i exploreren oppfører seg litt rart av og til, og jeg mistenker at den kan ta kvelden ila et års tid, muligens fortere. Har lest om folk som har satt inn bilen på automatverksted og betalt mellom 20-30000 kr for overhaling av automat og bytte av converter på disse bilene. Det synes jeg er mye penger, men nå har jeg fått tilbud fra et automatfirma i USA på komplett nyoverhalt kasse med to års garanti og ubegrenset kjørelengde og ny forsterka torque-converter som skal være bedre og sterkere enn orginal for 1400$ ferdig levert i oslo. Er klar over at det kommer moms på prisen også, men slik jeg ser det er det fortsatt mye penger å spare. Det er naturligvis en liten risiko i forhold til garanti osv. da denne egentlig ikke er så mye verdt, men den sjangsen er jeg villig til å ta. Har bare lest positive tilbakemeldinger på firmaet, så jeg tror de er seriøse. Er det noen grunn til å bruk 20-30000 kr på å få den gamle kassa overhalt i norge når jeg kan slippe så billig unna ved å handle der borte? Det er naturligvis litt jobb å bytte kasse regner jeg med, men det er da langt i fra noen uoverkommelig oppgave.

Erfaringer ønskes!

Mad Max
02-08-2010, 14:03
Peller du ut kassa selv kompis så finner vi helt sikkert en eller annen som overhaler den for deg for under 10 tusen.

junkern
02-08-2010, 22:19
hvis jeg får den overhalt or under 10 lapper er det jo greit, men jeg har inntrykk av at de fleste explorer-eieren har måtte ut med nærmere 20 tusen. Det kan da ikke være så vanvittig mye dyrere å få verkstedet til å ta ut kassa også. Så mange timer tar det da vel ikke når man er proff og har løftebukk? Explorern til fattern har overhalt kasse, og denne jobben kom på 25000 inkludert inn og utmontering, men tror ikke det var inkludert ny forsterka converter eller forsterking av kassa. leste om en annen her som betalte 35000 nylig for ny forsterka converter og forsterka kasse. Da er det snakk om mye cash:shaking::shaking: