PDA

View Full Version : Motorfeste (og frostplugg) 6,2d

Raymond_K5
06-04-2007, 20:44
Jeg må bytte en frostplugg foran på høyre side og den sitter jo selvfølgelig rett bak motorfestet. Hvordan fungerer det å gjøre dette når motoren sitter i bilen? Det går kanskje å legge en jekk mellom ramma og blokka og holde motoren oppe med jekken? Eller er det en annen lur måte å fjerne motorfestet på? Jeg har ikke elefant eller talje i taket og motoren er jo ganske tung...

Oddimann
06-04-2007, 21:07
Jeg må bytte en frostplugg foran på høyre side og den sitter jo selvfølgelig rett bak motorfestet. Hvordan fungerer det å gjøre dette når motoren sitter i bilen? Det går kanskje å legge en jekk mellom ramma og blokka og holde motoren oppe med jekken? Eller er det en annen lur måte å fjerne motorfestet på? Jeg har ikke elefant eller talje i taket og motoren er jo ganske tung...

:D:D "Elefanter" er greie å ha ja.Jeg har alldrig gjort dette jeg heller,men hvis du bare tar vekk innerskjermen,kommer du bedre til da?? Bare tenkte litt jeg altså.Eller er det sånn at frostpluggen kommer nøyaktig på det nivået som ramma/motorfeste er?
Sikkert noen som har gjort det før og som kan tipse bedre enn meg.

Raymond_K5
06-04-2007, 21:12
Det hjelper nok dessverre ikke å ta av innerskjermen. Pluggen ligger rett bak motorfestet. Og det igjen er rett bak ramma.
Hadde det bare vært en av de andre pluggene kunne jeg bare tatt av starteren...

Chevysub
06-06-2007, 12:32
Den enkle og letteste måten er vel å snekre et stativ over motoren og plukk vekk panseret, bruk 2x4"og bruk en talje til å løfte med.

blir lett hubba bubba med jekk og slikt under.

Raymond_K5
06-06-2007, 12:41
Tror kanskje jeg prøver det ja. Kan jo bare legge de over forskjermene. Løfter i eksosmanifolden da kanskje?

Chevysub
06-07-2007, 13:50
Jeg hadde ikke latt skjermene bære noe vekt, dem kan fort bulke seg.

Raymond_K5
06-07-2007, 17:21
Nja, blir jo bare en unnskyldning til å måtte kjøpe nye skjermer det da...