PDA

View Full Version : bredbånd i bussen??

Tommy
03-14-2010, 11:11
Har kikket litt på Ice... er det noen med erfaring med Ice eler annet... begynner å bli tida til å få bussen også klar...

Tom K
03-14-2010, 12:05
Hadde mobilt bredbånd fra telenor før, det var rett og slett helt ræva

supersvein
03-14-2010, 16:43
Her jeg bor er det ingen som klarer å levere bredbånd, så vi bruker ICE.
Det er noe begrenset hastighet, men til vanlig surfing funker det veldig bra - litt tålmodighet med Youtube så får en sett filmsnutter også.

Her er for sikkerhetsskyld også dårlig dekning, så det må nok ta skylden for noe hastigheten. I sentrale strøk er det langt bedre. Vi har også koblet opp mot router slik at flere pc'er kobler seg opp trådløst.

Tommy
03-14-2010, 16:44
Denne skal for det meste brukes til å streame musikk... Spotify:beer::beer:

Tom K
03-14-2010, 16:54
som sagt over, det er nesten umulig å se filmsnutter på youtube, det laster alt for tregt så filmen hakker og stopper i ett kjør

JoJeep
03-14-2010, 20:16
Denne skal for det meste brukes til å streame musikk... Spotify:beer::beer:

Sitter å skriver dette, streamer spotify og laster inn en youtubevideo i bakgrunnen samtidig, på mobilt bredbånd via bluetooth fra mobilen. Hastigheten varierer selvsagt etter hvor bra dekning du har, men spotify går prikkfritt 99,5% av tiden uansett. Også koster det bare bare 100kr ekstra i månen på mobilregningen, da er det fri bruk mellom 1700 og 0800 hverdager og hele helga. Mobilen har jeg allerede så ingen ekstra kostnad der, med bluetooth på pcn så slipper jeg enda flere kabler, også kan jeg sette fra meg pcn ved stereoen og bruke mobilen som fjernkontroll fra sofaen mens jeg :beer: :smokin:

Nicolai H
03-14-2010, 20:44
Jeg har også kigget på ice.net. Fordelen er jo at det virker i både Danmark, Sverige og Norge.
Ville være dejligt hvis man kunne tage pc'en med til formula offroad:smokin:

toresailor
04-10-2010, 23:30
Jeg har ICE, Frode også, har brukt dem i båten, og på jobb.

Den skal definitift være med i bussen i år, testet linken oppe i modalen hos Ronny, målte 2,8 Mb/s nedlast.. men kommer som sagt ann på hvor man er.. Målte idag 0,6mb/s opp og ned utenfor skagen, er fortsatt helt greit å streame musikk fra spotify.

Huske å kjøpe med extern antenne, det har ikke jeg enda. fikk låne Frodes, og det var stor forskjell.
Løp å kjøp, spør om du kan teste Frodes om nødvendig..

Jeg skal iallefall ikke kvitte meg med denne igjen. :smokin:

Bergum
04-11-2010, 21:50
Ice er ikke verdens raskteste, men det er stabilt, og du kan uten problemer sette opp antenner på taket av bilen, for beste forhold.
Anbefaler da den med innebygget ruter, da flere kan dele.
Denne har innebygget batteri, og kan i verste fall settes på en påle....

Glem NetCom.

Alternativet er Telehor....

Tommy
04-11-2010, 22:11
Det blir Ice.. og jeg kjøper ekstra antenne og det abonementet hvor man betaler for de ukene man bruker det...