PDA

View Full Version : Flyreiser Eurotrial 2007

supersvein
06-08-2007, 11:10
Jeg har sjekket litt muligheter for flyreiser til San Marino. Deler med dere litt av hva jeg har funnet ut, så vet en noe mer om utgangspunktet.
I hovedsak finnes 3 alternative flyplasser som brukes:

1) Rimini - ca 30km fra San Marino.
Liten flyplass med lite begrenset trafikk og gjerne kostbare ruter.
Fra Norge, må en regne med priser fra ca 4500 t/r.

2) Bologna - ca 120km fra San Marino.
Flere flyselskaper her gode ruter her, men det finnes ikke direkteruter fra Norge. Avhengig av hvilke dager en ønsker å reise, har KLM gode priser fra overkant av 2000 kr t/r (KLM flyr fra Trondheim, Bergen, Stavanger, Kristiansand, Sandefjord, og Gardermoen).
KLM-ruter kan sjekkes og bookes på internett: www.klm.no

3) Milano (Milan) - ca 300km fra San Marino.
I Milano finnes det 2 alternativer...
a) Ryanair flyr f.eks direkte fra Torp til Milano til veldig gode priser - treffer en riktig på datoer, kan en få priser fra ca 700 kr t/r. Se www.ryanair.com
MERK: Ryanair flyr til Bergamo lufthavnen - som ligger ca 30km fra Milano (i "feil" regning når en skal til San Marino).
b) SAS har en daglig avgang direkte fra Gardermoen til Malpensa-flyplassen, som ligger like syd for Milano, i tillegg til flere forbindelser via København, og Frankfurt. Prisene begynner på ca 2200 kr t/r (kommer alltid an på hva som er ledig den aktuelle dagen). Se nærmere på www.sas.no

* Kreative sjeler kunne kanskje tenkt å fly Ryanair til Milano for å benytte innenriks fly videre til Rimini, men det blir ganske bortkastet når en da må reise over 4 mil mellom flyplassene bare i Milano ;)

Håper dette kan være litt til hjelp...

extremetoy
06-08-2007, 11:17
Nice.. Tror Sheba hadde funnet ut noen ruter å, var visst nedi der hvert år på feri han!

Tommy
06-08-2007, 12:58
Vi har bestilt plasser for ca 20 pers til milano med Ryanair...
Leiebil derfra tar ca 3,5 timer..
Billigst og greit...

supersvein
06-08-2007, 14:29
Jeg er virkelig missunnelig på dere som reiser nedover!
Det er flott i området her, har vært der 2 ganger tidligere selv.

Dere MÅ absolutt ha en tur opp i Slottet/Borgen i San Marino - virkelig noe å få sett, samt flott utsikt helt til havet.
En tur eller 2 til Rimini kan også anbefales - der har de mange fine uterestauranter, lang fin strand-promenade med nok babes, og godt øl.
Et par store, heftige nattklubber finnes selvfølgelig også crossboned

Men hold på lommeboka - dette er et feriested, og der finnes nok av lommetyver... :mad:

extremetoy
06-08-2007, 16:42
Jeg er virkelig missunnelig på dere som reiser nedover!
Det er flott i området her, har vært der 2 ganger tidligere selv.

Dere MÅ absolutt ha en tur opp i Slottet/Borgen i San Marino - virkelig noe å få sett, samt flott utsikt helt til havet.
En tur eller 2 til Rimini kan også anbefales - der har de mange fine uterestauranter, lang fin strand-promenade med nok babes, og godt øl.
Et par store, heftige nattklubber finnes selvfølgelig også crossboned

Men hold på lommeboka - dette er et feriested, og der finnes nok av lommetyver... :mad:
HEI, Du skal bli med som Cheer leader vel??? trodde jeg skulle få se deg stå å hoppe å sprette med noen flagg jegThefingerThefinger

supersvein
06-08-2007, 17:49
Skulle jeg ha vær med nedover, så tror jeg ikke Pål hadde jaktet på co-driver i disse dager ;)

Meg som cheerleader ja :eek:
..Det hadde IKKE blitt billig ihvertfall! Thefinger

Sheba
06-12-2007, 13:37
Når vi reiser nedover lander vi som regel på malpensa(Milano) og tar lyntog derfra til Rimini. er billig og kjapt + at det er mye fint å se på vei ned. Fra rimini der vi pleier å bo er det masse busser som går til san marino..