PDA

View Full Version : Info om kjørefeltet i Sokndal:

Offroadguru Solli
04-05-2010, 16:29
Sokndal Kommune har i sin siste sak om det regulerte området for motorsport i Sokndal gått bort i fra en del tidligere betingelser overfor KNA Sokndal Motorsport for at de skal kunne skrive under en foreløpig 3 års kontrakt på hele området.
Men kommunen la til ett nytt punkt, nemlig at NMK Egersund skal kunne bruke området regulert for biltrial i 12 måneder til biltrial og terreng touring.
De har forutsatt at det ingås en skriftlig avtale mellom klubbene om bruken.
Dvs. ingen framleiekontrakt men en avtale som forebygger at vi er til hinder for deres bruk av området.
Området blir driftet av KNA Raceway AS, ett selskap med mål om å ettablere baner for flere grener av motorsport og annen idrett.
Jeg og Geir har hatt en befaring i området med formann i KNA Sokndal Motorsport, Kjetil Urdal, og styreleder i KNA Raceway AS, Anders Stene.
Det var veldig hyggelig og de presenterte sine planer og satte oss inn i sin pågående endring i reguleringen, denne med en utvidelse inn på Titania AS sin eiendom.
I utgangspunktet sier kommunens vedtak at vi kan bruke hele området, men de presenterte ett for oss drømmeforslag.
Siden de forventer en del anleggsarbeide foreslo de "den grønne dal", området som en først kommer til når en kjører opp i mot Titania AS.
Her har vi hatt mange frikjøringer og treff tidligere, og det er bademuligheter der. Dessuten ligger det skjermet for annen aktivitet.
Men om vi skulle ha større arrangementer så var det bare å spørre så kunne vi få være andre steder og.
Nå skal bare KNA sjekke opp hvor det er greit for Titania at vi lager avkjørsel

En personlig kommentar i fra meg:
Det er ingen hemmelighet at det har vært mye bitterhet knyttet til at offroaderne som brukte området mistet det.
Jeg oppfordrer alle til å legge gammel bitterhet og krangling vekk, og heller glede seg over at vi nå kommer tilbake i ett av Norges mest unike kjørefelt, jeg vil nesten kalle det nord Europas Moab:smokin:
Jeg vil understreke at det aldri har vært noe uoverstemmelser mellom KNA og NMK.
Jeg vil tro at om ca. 1 mnd. kan vi kjøre der oppe, jeg gleder meg til det.

Vier
04-05-2010, 20:48
Dette er virkelig flott. Jeg gleder meg til å få komme til dette feltet igjen :smile:

To tomler opp for en fin innsats til dere alle!

pajero 35
04-05-2010, 21:31
glimrende :grinpimp:

ser eg har glemt å ta copy right på bildene mine Thefinger :smokin:

Berge-Olsen
04-06-2010, 06:21
Dette blir gøy, gleder meg til å ta turen nedover til dere!

Geir
04-06-2010, 16:26
NMK Egersund ser frem til ett godt samarbeid med KNA Sokndal i tiden som nå kommer,og håper det ikke blir lenge til vi kan invitere til kjøring og sosialt samvær nok en gang på "Knottheio"

dSverre
04-07-2010, 20:23
dette er helt konge....