PDA

View Full Version : Chevy Subbe: 1 - Toyota Yaris: 0

Lipton
02-04-2007, 18:48
Eller hvillken bil jeg helst vil sitte i når uhellet er ute...

Søndag er familiedag og i dag dro vi hele familien til min mor på middag og greier... Parkerte i gata utenfor innkjørselen til tomannsboligen hun bor i...

Etter en stund høres en umiskjennelig lyd av metall mot metall og instinktivt reiser jeg meg opp og titter ut på gata hvor "Brumle" står... En hvit Yaris står med rumpa godt tredd rundt hjørnet på bakfangeren på dyret...

Resultat:
Bakluka på Yarisen fullstendig smadret og trøkka ca 15 - 20 cm inn i bilen og knust bakrute... Reparasjon for minimum 15.000,- kroner +++ :eek: :eek: :eek:

"Brumle" hadde kun litt ørsmå hvite lakkrester på hjørnet av gummien på bakfangeren. Litt gnukking med tommelen og: Voila!! Like god igjen...

En flau Yariseier sa mange ganger unnskyld når jeg hjalp ham å teipe igjen bakdøra hans... :D :D :D

Red_Baron
02-04-2007, 19:46
:D:D:D:D

Sånt skjer... Godt å høre at Brumle ikke ble ødelagt da...grnpirate

TheChieF
02-04-2007, 20:19
Det var enda godt å høre at ikke bromle ble syk på seg, det hadde vært leit.

Hvorfor kjøre liten når man kan kjøre stort å være like hel?:D :D :D

Oddimann
02-04-2007, 20:22
Atter ett bevis på hvilken biler man må ha.Tenker litt på han som fikk en Elg på panseret rett før jul,han oppe i Finmark.Det gikk bra med han og familien.Like før,eller var det rett etterpå? så var det far og sønn som satt i en japse bil og krasjet med en Elg.Bilen totalvrak og faren omkom.

Kaare
02-04-2007, 20:50
Må nesten fortelle en til her selv om dette ikke er en Chevy historie:
Måtte stoppe bak en buss som skulle plukke opp passasjerer på beste vestkant. Jeg hadde den gang en standard Patrol uten noen form for heving. Bak meg kom en fin frue fresende i en 5-serie BMW med unger i baksetet. For sent oppdager hun at alt står stille forran henne. Hiver seg på bremsen og stuper inn under min bil. Patrolen lea seg knapt. Jeg fikk noen mindre riper under fanger, fronten på BMW'n - ikke spørr meg om kostnad - knust front, panser, begge forskjermene, grill, fanger, lykteglassene holdt utrolig nok, men klarte faktisk å kjøre de siste metrene hjem...

Red_Baron
02-04-2007, 22:01
Det beste med våre "SUV"er vel det faktum at det tryggere for oss å treffe, eller bli truffet. Selvfølgelig er det en viss fare for å bli eggedosis hvis du treffer noe av samme størrelse, men men.

Det aller beste med de er jo at det er mindre farlig for fotgjengere!!! Husker ikke hvor det ble lest, men ifølge noens tester, er det bedre å bli påkjørt av en SUV. Man blir heller kasta bortover veien enn å bli kasta over bilen og i tillegg kanskje bli kjørt over av bilen som kommer bak...

Uansett... Godt å høre solskinnshistorier for oss med "rikmannskjerrer" (les SUV)

Chevysub
02-08-2007, 09:28
Jeg "dunka" til en knøttebil en gang, Opel av noe slag.

Kjerringa sa : iiiik, jeg rakk å si: slapp av, vi vil ikke kjenne noe.

Og helt riktig. tyskerskrapet gikk 2x360 grader, og vi merka ingenting, bare hørte det knasa litt.

Opeljønnet var vel ikke mye å rope hurra for, og på dynga datt det av litt plast i hjørnet på lykteramma.

Helt greit nok for meg det.

Man sitter jo litt tryggere i en stor bil, det holder for meg.

At det ramler av litt deler i ny og ne betyr ikke så mye Thefinger

ChevyHoe
02-08-2007, 12:30
Det er herlig å kjøre stor bil når det smeller. Har vært borti folk sjøl, og merka ikke mye til det nei.

Bare husk på en ting. Når uhellet er ute, så er det ikke sikkert at bilen ser ødelagt ut i det hele tatt, og det er ikke sikkert at du som sjåfør har merka noe til smellen. Men de kreftene har gått rett fra fanger til ramme, og treffer man skjevt på fangeren, KAN selv disse dyra bli rammeskjeve.

Derfor, alt større enn mindre bulking (er jo det tråden er om...), få det sjekka opp! Tenkte vel egentlig mest på smellen til Chevysub :rolleyes:
Kjipt å merke at bilen er rammeskjev etter 6mnd..newburn

Vi har jo så fine biler at vi kan ikke la de bli syke nono

Chevysub
02-08-2007, 12:43
Den bilen er solgt for et par år siden, men skeiv blei den neppe.

Fangeren bøyde seg ikke engang, og det var hjørnet/enden på den som gikk inn i den andre bilen :)

Bruttern dunka til en Toyota Picnic eller hva den het, utenfor Lillehammer for noen år siden. Kjørte GMC han også. Tok den i trynet/venstre side. Unødvendig å si at den andre bilen blei vrak. Bruttern hadde 80 når han begynte å bremse.

Kunne kjøre hjem han, litt skader på hjørnet, skjerm, lykt grill etc, men egentlig greit etter å rivi motoren omtrent ut av Toyotaen :)

Føler meg trygg i møte med småbiler ihvertfall. Og butter det ordentlig har man uansett mer metall/motor imellom seg, så det beskytter jo litt også.

ChevyHoe
02-08-2007, 13:02
absolutt, vi sitter trygt og fint! crossboned crossboned crossboned