PDA

View Full Version : Verdi på G-wagen?

Thomas K5
05-19-2010, 17:10
Hei. Holder på med en kort g-wagen. Men lurte litt på sånn ca hva de ligger i når det er snakk om pris? Er bare litt redd for å legge alt formye jobb og penger i bilen så ende opp med og tape nesten alt sammen. Men hva er og reine for en kort 85 / 86 modell med sperrer foran og bak. 230GE med automat kasse greit interiør fører stolen har sett bedre dager. Rust sveisa det meste i gulvene og når jeg er ferdig sikkert det meste utapå og. Noen som vet ca hva de ligger på i pris?

Tommy
05-19-2010, 17:14
beste er å sjekke på finn... her er en for eks.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=22265122

Rossi
05-19-2010, 21:23
Hei. Holder på med en kort g-wagen. Men lurte litt på sånn ca hva de ligger i når det er snakk om pris? Er bare litt redd for å legge alt formye jobb og penger i bilen så ende opp med og tape nesten alt sammen. Men hva er og reine for en kort 85 / 86 modell med sperrer foran og bak. 230GE med automat kasse greit interiør fører stolen har sett bedre dager. Rust sveisa det meste i gulvene og når jeg er ferdig sikkert det meste utapå og. Noen som vet ca hva de ligger på i pris?
230GE ligger fra 10K opp til 60K avhengig av stand, rust, vibrasjoner, ulyder i drivverk o s v. Umulig å si hva din kan være verdt uten å se/kjøre den, men ut ifra det du beskriver vil jeg si rundt 30K, men det er som sagt umulig å si noe mer presist uten å teste bilen....... Kan godt hende den er verdt mer, men de fleste overvurderer ofte sine egne biler når de beskriver dem. 230E-motoren er forøvrig ikke den mest populære, selv om den av folk som har erfaring av motoren er sett på som helt grei, spesiellt i kort G.
Generellt vil jeg påstå at oppbygging av biler er tapsprosjekt, med mindre man har gjort et røverkjøp selv i utgangspunktet og har de rette "delekontaktene". Det blir fort dyrt hvis man må bytte mye deler:(

beste er å sjekke på finn... her er en for eks.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=22265122

Den der er nok ikke representativ for GE230 p g a at den er en Cab. De ligger oftest en god del høyere i pris enn "vanlig" Swb-G........
Skjønner forøvrig ikke hvorfor ikke den der er solgt for lenge siden:shaking: