PDA

View Full Version : Dårlige bremser portalaksler

Thorry
06-07-2010, 14:45
Sliter enormt med dårlige bremser på bilen min. Er portalakslene kjent for det her? Disse akslene sitter på en patrol, kan det forårsake problemer med bremsene? Har hatt opp og prøvd å justert banda inn mot tromlene, men sliter med å få det her til.. Så om noen har noen triks så tas det imot med takk. :)

Tommy
06-07-2010, 16:09
Først og fremst er det Volvo eller Unimog...

klausen
06-07-2010, 16:26
Først og fremst er det Volvo eller Unimog...

regner med at det er de TGB13 akslene han har i den andre tråden sin...

hvordan bremsepumpe har du? den er ikke for liten?

Thorry
06-07-2010, 18:21
Stemmer, det er tgb13 aksler.. Har den andre tråden også ja. Jeg kjører original patrol bremsekraftforsterker, ville tru den er stor nok? Pedalvandringa er litt spesiell, den er myk og fin fram til den blir stein hard plutselig, og det er ingen spesiell respons i bremsene.

Tommy
06-07-2010, 19:02
Bremser på Volvo portaler er et eget kapittel... vanskelig å få skikkelig bremser.

Tips som kan hjelpe er rett og slett å bytte ut alt av bremser, ikke spesielt dyrt, kjøpte vårt i England og det ble vel rundt 1500 for alt av sylindre og band... da hjalp det virkelig... en Hydroboost fra en amerikansk bil gjør jo virkelig susen...

Thorry
06-07-2010, 20:03
Alt av bremsedeler har eg handla, og de er på vei på nå, men rart de skulle være såå jævlig dårlige som de stod.. Hvilke biler finner eg slik hydroboost på a? og hvordan skal sånt monteres?

Tommy
06-07-2010, 20:35
Jeg kjøpte en til en Astro Van, hadde kjøpt en til en stor Chevy eller ford, alt av Hydroboost lages på samme sted... betalt 1000kr for min på en hugging...

enkelt å montere, sjekk prosjekt tråden vår

martinj
06-07-2010, 21:07
men selv uten hydro boost, skal man ha bremser.. gode bremser.
jeg har ingen problemer mad å stifte 4 39,5 irok.. men en ting... hvor store hjul har du??

Tommy
06-07-2010, 21:18
Husk at denne bilen sikkert er tett på dobbelt så tung som din Martin

martinj
06-07-2010, 21:20
ja og med større hjul hjelper nok ikke det heller nei...
HYDROBOOST...:smile:

Thorry
06-07-2010, 22:06
Jeg kjører med 39,5" for øyeblikket, men har plass til 44", så havner nok på det med tid og stunder :P Bilen er nok et par hakk tyngre enn en rørrammebil ja :P Jeg får prøve å skaffe meg ein hydroboost tenker eg da :)

1911
06-11-2010, 11:03
Jeg har C303 (tgb11) å har orginale bremser på min bil. Vil tro at den orginale Patrol pumpa er litt i minste laget. Grunnen til at jeg tror den kan være litt liten er at du har dobbelt opp med sylindre i forakslingen.

En annen ting er at det kan være luft igjen i systemet ditt. Det er et sant lite helvete å lufte disse bremsene. Videre er det litt arbeid å få justert ut bremsebåndene nok.

Jeg anbefaler deg å ta en titt på et annet forum ang dette

www.terrangbil.net Så finner du nok ut av det.

Thorry
06-11-2010, 15:39
Har fått bytta alt av bremsedeler framme nå, og ting ser litt bedre ut med nye ferske band... Har starta å bytte bak, men må vente på ny sylinder på venstre side bak pga klarte å ta gjengene :pissed:
Men syns justeringa sitter litt spesiellt på disse akslene jeg, den sitter liksom på samme sida som der sylinderen står...?
Hvis det er noen som har bremsesylinder så er det bare å huge ut ;)

1911
08-10-2010, 21:22
Har du kommet i mål med bremseprosjektet?

Skal i gang med å bytte bremser på min 303 i disse dager. Har gått til innkjøp av utstyr for å kjøre trykkluft for å lufte. Skal bli noe enklere da. Jeg skal ta full overhaling med nye bånd og sylindre.

Thorry
08-10-2010, 21:30
Joda, har nå bytta alt av bremser, og etter en god del lufting så begynner de å funke ok. Men tror nok hydroboost er veien å gå, men det får jeg nesten ta etter at resten av barnesjukdommene er borte..hehe

Chris
08-12-2010, 16:20
Hvem selger bremser til 303 og til hvilke priser? Jeg har stort sett kjøpt alt sånt fra fmv4x4 men greit om noen andre er billigere