PDA

View Full Version : Ny måte å avvikle et biltrialløp på

GECKO
06-13-2010, 10:24
Jeg legger ut et forslag til en ny måte å avvikle biltrialløp på. Vi vurderer og arrangere NC#4 28/8 på denne måten, men legger ut en forklaring her, for å høre folks synspunkter.
I samråd med Offroadseksjonen, skal ikke dette stride mot noen av reglementene i Offroadboken.

Vi lager 10 separate seksjoner, 5 i et konsentrert område, og 5 i et annet. Ved pause må alle ha kjørt de 5 første seksjonene. Disse stenges nå. Har du ikke rukket å kjøre de 5 første, vil du få "ikke til start", og 500 prikker for hver seksjon som står igjen.
Etter pausen kjøres de 5 siste seksjonene.

Et praktisk eksempel ved den nye avviklingsformen:

50 startende, 10 i hver seksjon x 4 min = 40 min effektiv kjøretid pr. seksjon.
Start kjøring kl 11.00, pause kl 13.30 er 2,5 timer. Dvs. 1 time og 50 min å rote rundt på (15 min pr bil).
Etter vårt syn skal dette være rikelig med tid. Sannsynligheten for at vi blir 50 biler er ikke så stor.

Grunnen til at vi bringer dette på banen, er fordi det nye kjøreområdet vårt har en del løs masse, og vil bli veldig oppkjørt. Slik vi har tenkt det, blir de 5 første seksjonene små, teknisk krevende seksjoner, velegnet for de små mer motorsvake bilene. De 5 siste seksjonene vil bli av litt røffere art, med en del løs masse, og kanskje kreve litt mer motor.
På denne måten håper vi og lage seksjoner som kan passe for alle. Det vil bli veldig variert kjøring, og dermed også mer publikumsvennlig. Dette fordi seksjonene vil ligge i et konsentrert område, og det vil være fullt mulig å følge med i flere seksjoner samtidig.

Kom med synspunkt og tilbakemeldinger folkens, men vi setter pris på at alle holder seg saklige i denne tråden.:idea:

lazy donkey
06-13-2010, 11:21
Dette synes jeg er en god ide.:smokin:

supersvein
06-13-2010, 11:25
høres veldig moro ut, størst mulig variasjon er bare bra !

Linda
06-13-2010, 11:42
Høres artig ut:smile: Bare håper det da er tid nok for dem som deler bil...går sikkert greitt!:smile:

Tommy
06-13-2010, 11:50
En kjempeide... kjør på..

Bruke kvinnelist vettu Linda... og litt spisse albuer så ordner det seg sikkert...

toresailor
06-14-2010, 11:26
Jeg syns personlig dette høres veldig bra ut. Får håpe jeg får anledning til å prøve dette. Krever litt mere av banebyggere, men en veldig god ide. Mere utfordringer for førere også.. :smokin:

Tommy
06-14-2010, 11:44
Dette med å ikke kjøre seksjonene flere ganger er kanskje noe flere burde prøve på, krever som Tore J sier mer ressurser, men mye mer utfordrende for førerne.. i Eurotrial kjøres eksempelvis sesksjonene kun en gang...