PDA

View Full Version : Offroadere i Dalane, les her:

Offroadguru Solli
07-26-2010, 07:39
Vi har nå 2 steder å kjøre, Knottheia i Sokndal & Bilcross banen på Helvik.
På Helvik er det ombygginger på gang men det er satt av ett område til oss. Her trengs det nok litt dugnad men det vil jeg tro vi blir oppdatert på etterhvert.
Når det gjelder Knottheia så er det ett område som egentlig tilhører KNA Sokndal Motorsport men som vi har fått disponere en del av.

For å kunne kjøre der er det innført 2 regler som SKAL følges:
1. Bilene SKAL rengjøres FØR de kjøres ut på Titania sin vei.
2. Når man kjører ut av området og opp på veien, SKAL det stå en person og følge med om det kommer biler på veien.
Vi oppfordrer alle til å følge dette.

Vi har kjøpt inn en vannpumpe og spyleslanger som vil være i feltet når vi har kjøring.
Dette er gjort privat utenfor klubbene, siden både NMK & KNA konsentrerer utgifter til banebygging på hvert deres område.
Pumpe og utstyr kostet 5500kr. og avtalen med selger er at vi betaler den ned etter hver kjøring. Det fantes billigere alternativer, men dette er en Honda pumpe av god kvalitet, samt at vi kan få hjelp lokalt om den skulle ryke når vi er der oppe.
Jeg håper det er greit at alle betaler 100kr. pr. bil i "pumpe avgift" når vi har kjøring slik at vi får betalt den så fort som mulig.
I tillegg har det blitt lagt ut 1600kr. for "broen" inn til området.
Vi må bli enige om hvor pumpen skal stå lagret samt hvem som skal ha ansvaret for den.
Jeg håper dette er greit for alle slik at ikke en person sitter igjen med rekningen.
Jeg foreslår at "pumpeavgift" betales for biler som kjører lenger opp enn til grill plassen. Om noen føler for det er det selvsagt mulig å betale en 100 lapp ekstra.
Jeg understreker at dette er gjort privat utenfor klubb, men uten dette stopper kjøringen.

Skriv hva dere mener her.

Til slutt; Vi har området foreløpig kun for 12 måneder. Derfor er det ekstra viktig at regler følges. I tillegg begynner det å ligge igjen litt bildeler & div.
Det er OK at biler og deler står igjen men sett bil/deler nede ved grillplass.
Søppel/flasker/griller SKAL bort fra området.

bobbas
07-26-2010, 09:57
betaler dåbelt neste gang :smile:

kjetil furuseth
08-05-2010, 15:07
dette med pumpeavgift høres fornuftig ut. skal bort til banen en av de nermeste dagene for å se om vi kan komme igang med litt rydding for seksjoner til terreng touring/biltrial.:idea::idea::idea::idea: