PDA

View Full Version : spm ang styrebrems (Pro-mod/ formula Modified)

klausen
07-31-2010, 00:47
Det er jo i Promod lov til og ha styrebrems med 2 separate pedaler med maks 12mm imellom.
Så om jeg da bruker en bremsepumpe på hver, slik at venstre pedal bremser venstre side og høyre bremser høyre, og når jeg skal bremse på alle hjulene bruker jeg bare på begge pedalene, noe som går om jeg lager de så de står helt innet hværandre.er det lov?

og da i Formula Modified er det jo ikke lov med styrebrems, men kan jeg da ta og skru en plate som forbinner begge pedalene isammen så det blir "en pedal"??

håper noen vet

mvh: Jens Erik

Ove
07-31-2010, 01:16
Brukes 2 pedaler i ProMod og Proto , brukes også 2 hovedsylindre , en for venstre og en for høyre .

Og når det gjelder i Formula , står det ingen ting om hvordan bremsene skal bygges opp , annet enn at den effektivt skal påvirke alle hjulene , og ikke av en type som virker på mellomaksler eller pinjong (og self ikke styrebrems i Modified).

Så slik jeg tolker det , bruker du 2 pedaler som låses sammen slik at du får full bremseeffekt uansett hvilken del av pedalopplegget du presser på , så skulle det godkjennes .

klausen
07-31-2010, 11:01
Brukes 2 pedaler i ProMod og Proto , brukes også 2 hovedsylindre , en for venstre og en for høyre .

Og når det gjelder i Formula , står det ingen ting om hvordan bremsene skal bygges opp , annet enn at den effektivt skal påvirke alle hjulene , og ikke av en type som virker på mellomaksler eller pinjong (og self ikke styrebrems i Modified).

Så slik jeg tolker det , bruker du 2 pedaler som låses sammen slik at du får full bremseeffekt uansett hvilken del av pedalopplegget du presser på , så skulle det godkjennes .

kjempebra!

Takk

klausen
07-31-2010, 13:03
tror du at 2 stk suzuki 413 hovedpumper vil holde til Patrol Y60 aksler? eller er det for liten kapasitet på disse?

Ove
08-01-2010, 23:39
Skal du bruke bare hoevdsylinder , eller forsterkeren også ?

Org. Y60 bremsekalippere ?

Til sammenligning har BoyToy hovedsylinder m/forsterker fra Nissan Sunny , og den er nesten i minste laget for å holde igjen 2 hjul .
Det går , men må trampe hardt ....
Og det er Y60 aksler,kalippere og skiver på den.

klausen
08-02-2010, 01:23
Skal du bruke bare hoevdsylinder , eller forsterkeren også ?

Org. Y60 bremsekalippere ?

Til sammenligning har BoyToy hovedsylinder m/forsterker fra Nissan Sunny , og den er nesten i minste laget for å holde igjen 2 hjul .
Det går , men må trampe hardt ....
Og det er Y60 aksler,kalippere og skiver på den.

bruker med forsterkeren ja.

org Y60 kalippere på bilen, så da tror du at det vill gå? er jo bare og prøve egentlig