PDA

View Full Version : hva bør jeg se etter? (silverado)

Chris
06-19-2007, 23:09
vurderer å bytte ut bilen min og lurer litt på en 88 mod silverado Men har ikke noe peil på chevy så hva burde jeg se etter av feil og mangler på disse bilene?
er en 6,2 diesel

Chevysub
06-20-2007, 06:40
Silverado er jo bare utstyret da.

Men kikk etter rust i gulv og støttebjelker mellom ramme og kaross, og rust i hjulkassene bak (over bakhjulet)

Oljelekkasjer fra drivlinje.

Bærekuler oppe og ned, jekk helst opp og løft med et spett e.l under hjulet. Det er tunge saker.

Om det er slakk i styrestag etc er ikke det så farlig, det byttes lett selv, men bærekuler er litt mer jobb.

Går den pent ? Rakler veldig er ikke bra. Skal starte tvert.

Slakk i styresnekke kan være en justering som regel. Bilen skal ikke trenges å gjetes på veien, skal gå stabilt og fint.

Sjekk selvsagt om 4wd funker greit. Sjekk kryssa foran og på akslingene med en skrutrekker, bend skikkelig på de. Skal ikke være noe slakk der.

Sjekk selvfølgelig at ting som sentrallås og el vinduer samt klima virker, og cruisekontrol, alle slike vanlig ting.

Braketten og/eller boltene til ac kompressoren kan ryke, sjekk den.

Kommer selger med : dette er lett å fikse... Spør hvorfor har du ikke gjort det da ??

Det vitner om en slurvedude som ikke gidder å ta vare på dynga.

Det skal være ryddig i motorrommet, ikke masse ledninger og sarv som henger og slenger.

Og den bør jo være hel og pen inni selvfølgelig.

Bare å sjekke den som en vanlig bil egentlig, men husk at gammal Amerikaner bør sjekkes nøye. Og få med deg en som HAR peil på disse, ikke en kompis som er flink til å bytte plugger på en Corolla, og dermed er utlært i bilfaget :rolleyes:

Chevy-Sheriff
06-20-2007, 09:03
Jeg er litt nyskjerrig på hvilken bil du skal ha.
Pickup, suburban, Blazer ......?

Som ChevySub skriver:

Silverado er bare en "Trim Package".
Biler med denne "pakken" har cromdetaljer, gulvteppe, teppe på nedre del av døra og sparkeplata. , ect.