PDA

View Full Version : Pajero ett sted å beggyne?

nyland87
08-24-2010, 11:55
hei, er veldig fersk i gamet for å si det sånn, har fått litt blanda tilbakemeldinger om jeg bør bygge en pajero eller ikke. fikk høre at det er VELDIG mye rust problemer med disse bilen, og at det ikke går an å få til å forsvinne, hørte også at toppen er e svakt punkt på de fleste pajeroer.
har egentilig sett meg ut en pajero 1983 modell, kort. 2,3 TD. tror selv dette er bra. hva synes dere som har god peiling?

HardKåre
08-24-2010, 12:24
Endel rust på Pajero ja, men det er det på ALT som har kjørt i 25 år på salt. Vet ikke om Paj er noe dårligere enn noe annet.

JA det er et bra utgangspunkt, har kjørt kort Paj i 11 år og er veldig fornøyd. Lett å skru på, og god tilgang på brukte deler. Deleprisen er OK hvis du kjøper uoriginalt.

Ved normalt vedlikehold er toppen helt grei, men har du først varmkjørt bilen er toppen røket. Derfor et ufortjent dårlig rykte. Gearkassene er noe svake, hør etter ulyder på 5.gear. Så bruker du kvalitetsolje på kassa, og fyller på 0,5l ekstra så holder de også bra.

Chri-ha
08-24-2010, 17:08
pajero er en veldig bra nybegynner bil. Enkel å skru på, grei å kjøre, bra framkommelighet og orginal turbomotor.
Men har sine svakheter, men det har alle de andre og. Vedlikehold er et stikkord, og kanskje ikke den billigste er det beste kjøpet i lengden. Heller ikke den med store hjul, men som mangler fangere forran og bak osv. De er ofte brukt opp.

nyland87
08-24-2010, 17:53
tusen takk for gode svar :D da tror jeg at jeg går for den pajeroen :D
skal nok legge ut bilder underveis, og spørre om hjelp når jeg trenger det

Chri-ha
08-24-2010, 17:57
når du kikker på den tar du en hammer og slår på ramma. da ser du om det er noe å ha. Om du ikke får lov å slå, så kjøper du ikke bilen

lunchbox
11-15-2010, 21:36
di er noe plaga med rammerust, sjekk spesielt innfestinga til bladfjøra bake, og rett innfor bakhjulene å bakerstedelen på ramma, å tverrrøret,