PDA

View Full Version : el problemer gen1

Dyre
09-03-2010, 17:27
skulle hjem fra jobb, gløda m ei ledning siden hjernen e litt kødden. Starta bilen men den begynte etter litt å svive på ca 400 omdreininger å ryke fra eine hovedlyset før den døde, da var d ikke tegn til liv. Men fikk kobla om litt å starta m et skrujern. Noen som har ein ide på feilen?

Dyre
09-06-2010, 21:02
lager nytt ledningsnett, noen som har no tegninger? eller vet om noe spesielt æ må passe på?

Dyre
09-08-2010, 22:23
sliter m å få av dashbordet, mangler noen skruer eller noe i toppen. noen som har peiling?

HardKåre
09-08-2010, 22:33
Sitter en skrue i hver dør. I overkant av dash'n sitter det 3skruer: En under hver av de små "ristene" helt inn mot vinduet, ut mot døra, og en bak senterkonsollen med horisonten. Husk selvfølgelig å demontere hele radiorack'et med varmeapparatet.

HardKåre
09-08-2010, 22:39
- har du ellers sjekket alle sikringene ved førerdøra, og alle 4 smeltesikringene ved batteriene? Hvis du tjyvkobla glødinga kan du fort ha svidd noen ledninger langs rattstammen. Prøv å sjekk at du kan "åpne" alle 4 ledningskoblingene mellom tenningslåsen og ledningsnettet: Du kommer til dem ved å bare demontere dekslene rundt rattstammen.

Dyre
09-08-2010, 23:04
har funnet alle untatt di 3 m ruta, har ikke skjekka di smeltesikringan å di kontaktan t tenningslåsen va ikkje ødelagt, men blir d noe problem m glødinga vist æ kobler fra hjernen å sånt?

HardKåre
09-09-2010, 09:25
Kobler du fra hjernen blir du uten gløding... :) Du kan løse problemet med glødinga ved å legge opp manuell gløding: Ei ledning fra batteriet på glødeskinna som aktiveres av en trykkbryter i kabinen og et kraftig rele. HUSK sikring.

Dyre
09-09-2010, 17:01
d va dette som va planen ser du;)

HardKåre
09-09-2010, 23:07
Tjyvtriks, som jeg har brukt på min: Glødehjernen er død, men gløderelèene mine funker som de skal. Så jeg har hentet styrestrøm fra tenninga gjennom en bryter i dashbordet inn på ett av de to eggene i forskjermen... Husker ikke hvilken av dem men den som styrer forgløding. Det er den med flatstifttilkobling og ikke øyeskrue på styrestrømmen. Støm inn der, så har du et relè som er kraftig nok og nok strøm, og trenger ikke legge opp egne ledninger med egne sikringer.