PDA

View Full Version : Katalysator quiz..!!!!

Jeepir
09-04-2010, 17:54
Je lurer på om det er sant at dersom maskinisten er opp-brukt og har tatt kvæll, kan en da kaste den forbanna katalysatoren dit pepper`n gror, eller må en tasse ned til bilrekvisittsjappa og kjøpe ny, før en drar doningen gjennom EU kontrollen....???? :idea:

extremetoy
09-04-2010, 17:55
Je lurer på om det er sant at dersom maskinisten er opp-brukt og har tatt kvæll, kan en da kaste den forbanna katalysatoren dit pepper`n gror, eller må en tasse ned til bilrekvisittsjappa og kjøpe ny, før en drar doningen gjennom EU kontrollen....???? :idea:om det er orginalt på bilen så skal den være der..

Jeepir
09-04-2010, 18:10
Det var basj.. :pissed:

Jan
09-04-2010, 18:12
Har aldri fått spørsmål om manglende katalysator, så lennge utslipp er under tillatt

Jeepir
09-04-2010, 18:36
Hmm, tror eksosanlegget er litt "gåent", tenkte jeg skulle bytte til 3", men den er ikke billig den katalysatoren, ei heller den originale, får se når en begynner med vogna etter hvert.. :smokin:

knut e
09-04-2010, 19:58
på alle mine biler med katalysator her jeg fjerna innmaten henholdsvis fra øversiden, da ser det ut som den er der i topp form og ingen mangel ved kontroll

Jeepir
09-05-2010, 07:26
Da fåren se åss`n det blir med eksospotthjenn da.. Krysse lankene.. :smokin:

Hovatn
09-05-2010, 21:23
du kan prøve med å fjerne innmaten i katalysatoren som foreslås he, men problemet vil komme om de måler avgassen på opphøyet tomgang slik det skal gjøres, men som mange verksteder ikke gjør. så sant som de ikke måler opphøyet tomgang som sagt så er det ikke noe problem. det kommer først ved opphøyet tomgang for da skal egentlig co utslippet synke men vil da stige da det ikke er noe effekt i katalysatoren.
håper svarte mitt gir deg et ca. svar.

Jeepir
09-09-2010, 06:59
Da får jeg håpe på at eksosanlegget holder igjennom EU-kontrollen, så får jeg se etter-på.. :idea: