PDA

View Full Version : Sitt inne i sommer og se Jericho!!!

jan terje
06-22-2007, 09:17
Jericho er en ny amerikansk serie som går på TV2. Vistnok den mest populære serien i USA for tiden, det sier jo litt.
Storryen er enkel, en rekke atombomber eksploderer overalt. Men i Jericho, der følger vi hverdagslivet og vi lærer alt om hvordan en atombombe vil påvirke hverdagen vår. For som andre propaganda filmer og serier er det lagt stor vekt på realisme.
Så langt har jeg lært av serien:

1. Sminken påvirkes ikke av atombomber.

2. Om den likevel skulle gjøre det, er det ikke på de peneste personene.

3. Det er viktig att byen straks samles og spiser opp all maten.

4. Blir strålefaren for voldsom, bare gå inn i en grotte og spreng åpningen.

5. Gjør du det, vær observang på att om du ikke er pen, vil du få noen sotflekker på kinnene-i verste fall også en flekk i pannen.

6. Begynner hus å brenne rundt forbi, skjer det heldigvis ikke når endelig TV signalet virker igjen. Det brenner først når signalet forsvinner.

7. Pass på barna! Hvis de oppholder seg i nærheten av en strømledning vil den straks ryke. Og det vil sprute ut mengder med strøm.

8. Besvimer noen eller faller i koma, start straks gjenopplivning. Det gjør du enkelt ved å stryke vedkommene på kinnet. Personen vil våkne straks en fotomodell overtar.

9. Brenner ett hus, vil det eneste som er redningsbart være ett brev ingen skulle sett. Alt annet er aske.

10. Brenner ett hus, kople straks sirkulasjonspumpen på badebasenget til hageslangen og begynn sluknings arbeidet.

11. Forsvinner strømmen, kople pumpen til strømm utak i bilen. OBS! Trykket i hageslangen blir da så stort att det kreves 2 helter for å holde den.

12. Er du brannmann, gå da straks inn i ett brennende hus og finn rommet som er midt i bygget. Der er det alltid en vann automat.

13. Nedkjemp frustasjonen blandt de som spiller biljard.

14. Ungdommen vil krangle om den siste chips posen.

15. Trenger du ett spett til å redde byen med, bruk ett skyte våpen.

16. Når atombomben smeller, vær klar over att minst en skolebuss og en fange transport vil kjøre av veien i samme område.

17. De som kjører fange transporter dør alltid hvis de kjører i grøften.

18. Håndjern åpner seg automatisk etter en utforkjøring, men gjør att fangene ikke blir skadet.

19. Ett alvorlig problem er att ca. 1 million mennesker sitt er i fly som nå ingen kan hjelpe. De detter ned når de er tomme for drivstoff, men heldigvis treffer ingen Jerico.

20. Kjæresten til den ene fotomodellen er oppe i ett fly vi nå vet har falt ned. Men er den eneste overlevende, dette vet de uten å ha fått vite det noen steder.

Dette er bare noe av det lærerike jeg har lært så langt.
Har du litt sans for ironi, se denne serien som trollbinder seerne i USA.

jan terje
06-22-2007, 10:43
HEY HEY HEY!!!!!!!

EGEN FAN SIDE!!!!!!

http://jerichowiki.cbs.com/?t=anon

Ett par bilder:
Først fotomodellen som har en kjærest i ett fly som har ramlet ned;
6129

Og jammen er ikke den bortkomne sønn av sheriffen som heldigvis kom hjem rett før infernoet, gamlekjæresten til fotomodellen. Så her er det plass for litt følelses problemer og;
6130

Likte du Mac Gyver liker du denne!

Thefinger

Chevy-Sheriff
06-22-2007, 11:09
.....den bortkomne sønn av sheriffen........

:eek:

Vier
06-22-2007, 11:16
Jeg har bare sett en episode, men jeg er meget imponert av din observasjonsevne. Jeg tror nesten alle disse punktene gjorde seg gjeldende i den episoden jeg så.

Nicolai H
06-22-2007, 11:35
Jeg må straks undersøge hvornår denne serie starter på dansk TV ;);):rolleyes:

jan terje
06-22-2007, 11:45
Jeg må straks undersøge hvornår denne serie starter på dansk TV ;);):rolleyes:

Den kommer nok til Danmark. Skal nok vises i alle land som sender soldater ut i krigen mot terrorisme. Dette slik att innbyggerne i disse landene skal skjønne hvor viktig denne krigen er.
For dere i Danmark er dette spesielt viktig. Dere har nemlig ingen grotter til å gjemme dere i.
Og i Norge tror jeg ikke vi har nok fotomodeller til å drive førstehjelp.

For egen del føler jeg meg ganske trygg uansett hva som skjer. Jeg er jo vakker og velskapt, så min sminke vil overleve ett atomangrep. Det er jeg glad for.

Chevy-Sheriff
06-22-2007, 14:19
For egen del føler jeg meg ganske trygg uansett hva som skjer. Jeg er jo vakker og velskapt, så min sminke vil overleve ett atomangrep. Det er jeg glad for.

.....og skulle du falle i koma, vil din fotomodell-samboer, raskt få deg våken........;)

Lasse suzicán
06-22-2007, 14:52
For dere i Danmark er dette spesielt viktig. Dere har nemlig ingen grotter til å gjemme dere i.
H€lvete också.....
Finns ju inga grottor här heller....

Og i Norge tror jeg ikke vi har nok fotomodeller til å drive førstehjelp.
:mad: Hmmm!

H€lvete igen.....
Jag som varken är vacker eller välskapt, möjligen välgödd..... :(

jan terje
06-25-2007, 07:20
Her ser dere hvor skadet sminken er etter det voldsomme smellet:
6215
Her forklarer helten hvor misdannet kvinnene kan bli i fremtiden på grunn av strålingen. "Puppene risikerer å henge helt her nede":
6216

krüger
06-25-2007, 19:29

nej, men vi har jo et højt bjerg vi kan søge tilflugt på, du har selv besøgt det jo;)

Jerico kører/har kørt på dansk tv3. mener jeg

krüger
06-25-2007, 19:32
http://www.ejer-baunehoj.dk/denseri%F8se.htm

:D:D:D

Red_Baron
07-01-2007, 17:59
Har sett noen episoder jeg også.... Ikke helt min favorittserie. Men er jo koslig å lage en så "spennende" serie for amerikanere da. Visstnok skal det slutte helt vanvittig spennende i sesong 1(i følge en kompis som har sett serien på nettet, men (MEN!!!!) det er bare en sesong...???

Hvis dere vil ha en serie som faktisk er spennende i tillegg til helt søkt; Heroes!!!! Skikkelig X-men stil, men veldig fengende!

Takk for seg...

HardKåre
07-04-2007, 20:32
8. Besvimer noen eller faller i koma, start straks gjenopplivning. Det gjør du enkelt ved å stryke vedkommene på kinnet. Personen vil våkne straks en fotomodell overtar.
Det gjelder jo på meg og da...