PDA

View Full Version : Vurdering av det Norske laget i Eurotrial

Tommy
06-24-2007, 19:50
Årets Eurotrial er det største noensinne, hele 181 deltagere treffes i San Marino i slutten av April, Norge sender nedover 18 team, her er min sedvanlige og uhøytidlige vurdering av de som reiser.

Original
Rita Gjelseth er kjent for sin harde kjørestil og er tilbake i Originalbilen siden hun ikke klarte å kvalifisere seg med den nye Promodbilen.
På en god dag er Rita god nok til å kjempe om pallen, men at hun blir alene er et stort minus. Jeg tipper at Rita bør være fornøyd om hun havner blant de 10 beste.

Standard
Norge stiller med 3 biler, alle tre kan kjempe om toppplasseringer, men jeg tror ikke det skjer, jeg tipper Sveinung blant de 7, Sven Arne og Eva blant de 12.
Klassen domineres av Italienere og Tyskere...

Modified
Norge stiller med et kjempelag, med den regjerende mesteren Jørgen Paulsen i spissen, Jeg tipper Jørgen vil slite med å forsvare tittelen men både han og Ketil Johnsen blant de 5, en av de på pallen. Janne Bronndal har vist flere ganger at hun kan hamle opp med alle de beste norske og kan med full klaff også gjøre det igjen...
Thomas Lundblad har tidligere vært forfulgt av uhel under Eurotrial, nå er det ny bil og med full klaff er han fullt på høyde med Jørgen og Ketil.
Jeg tipper Janne og Thomas blant de 10 beste.
Monica Haugstøyl og JTK sliter med å komme blant de 15 i det som kanskje er den aller tøffeste klassen i Eurotrial.

Promodified
Norge stiller også her med et kjempelag og her lukter det storeslem, holde utstyret tipper jeg tre blant de 5 (Kanskje hele pallen) og alle blant de 7.
Svenskene sm tidligere har vært noen harde nøtter og knekke deltar ikke i år, størst konkurranse kommer fra Tyskland.

Proto
Blant hele 34 startende er det 10-12 biler som kan vinne.
Alle Nordmennene er med i denne gruppa,sammen med et par finner, et par svensker, et par russere og et par italienere.
Vi stiller med den regjernende mesteren Toren Hansen, men ingen har klart å forsvare tittelen i Proto, så Tore får det nok tøft, jeg tipper 1 Nordmann på pallen 1 til blant de 5 og de 2 andre blant de 10.
De hardeste å slå i kampen om sieren blir Lars Dahl, Mats Skarped, Seppo Luukannen, Samuli Suominen...

Nasjonskampen
Her tipper jeg Norge på fjerde kanskje på tredje, med klaff.
Italia vinner, Tyskland på andre.

Kom med kommentarer og husk at dette er en veldig uhøytidlig vurderingcrossbonedcrossbonedcrossbonedcrossboned

Tore Hansen
06-24-2007, 20:23
er veldig enig.. må si at pro mod-laget er nok det beste norge noensinne har hatt i ET,her bør det bli veldig bra.. også i mod og proto bør vi bite godt fra oss,det er veldig sterke kort vi har også i disse klassene..(tipper vi norge vinner i alle disse tre,med jørgen,pål,og Tommy,det hadde vært en bragd av dimensjoner,hehe:cool::cool::cool:

veldig optimistisk,kanskje,men det må man jo væreThefingerThefingerThefinger.. tipper også atle hoel,ketil johnsen,magic-tore,øystein dehnes og (kremt) meg selv høyt oppe,og at vi tar andre plassen i nasjonskampen...

ThefingerThefingerThefinger

Mats
06-26-2007, 19:26
jag tror det blir nordiskt i topp, sydlänningarna har inte en chanscrossboned

Tommy
06-26-2007, 19:55
Jeg tror Peter Hess fra Sveits kan bli tøff... Italienerene er alltid å regne med...