PDA

View Full Version : vinkel på styrstag orbitrol?

bjerk1
10-27-2010, 06:25
Laget en enkel tegning i paint for å vise hva jeg mener.
en slik vinkel på stagene ned til styre knokkel, spiller det noen rolle for styringen? har det noen innvirkning? vet dette må forsterkes, bare greit å vite om det er ok.

Rukus
10-27-2010, 08:15
du vil få et stort press oppover der stagene er festet på sylinder....kan medfør møying av sylinder....

bjerk1
10-27-2010, 13:01
tror du virkelig det?? hmmm. høres for meg ut ganske så umulig egentlig da men... hjelper ikke med å forsterke slik at det ikke vrikker seg heller?

Amund
10-27-2010, 13:11
Når du legger helt over har du veldig lang stang ut av sylinderen, får du en smell i hjulet da, kanskje en velt, så har du en stempelstang som ser ut som en banan, også får du ikke svingt tilbake igjen :smile:

bjerk1
10-27-2010, 14:53
Når du legger helt over har du veldig lang stang ut av sylinderen, får du en smell i hjulet da, kanskje en velt, så har du en stempelstang som ser ut som en banan, også får du ikke svingt tilbake igjen :smile:

aha. okey. da får jeg finne på en annen ide. hehe. har sett litt på ghost og ghostbuster proto bilene. tror det blir noe alla den løsningen. får se litt på det i kveld. :)

takk for hjelpa og at jeg ikke gjorde noe dumt. hehe.

btw Amund, Bilen var meget tøff! blir morro å prøve med ny styring, fordi den funka ikke i det hele tatt. hehe.

snakkes KANSKJE på sladden :)

Amund
10-28-2010, 08:42
snakkes KANSKJE på sladden :)

Det spørs, den bilen vi skulle dit med er jo i Trøndelag ett eller annet sted... :laughing:

Bilen er helt rå den, bare litt treig på styringa. :smile: Når du først studerer Dahl og Weng, se hva de har gjort med castervinkelen og tilting av portalhusene/styreknoklene, har mast på kenth om å gjøre det men han fikk aldri ut finger'n. Jeg ville sett på det FØR du designer ny styring, kan hende det løser høydeproblemer med staget automatisk om du gjør det først.