PDA

View Full Version : Dodge 318 Offroad gasser!

pat1337
11-06-2010, 23:57
skal ha en Offroad gasser til 318 motoren min.
har sett på Holley Truck Avenger Carburetoran
men de passer kun på chevrolet.

noen som vet hvor man kan kjøpe adapter så de passer dodge?
(finner ikke det på summit) :(

C-Dog
11-17-2010, 18:58
Kjøp en Edelbrock 630 forgasser uten chokespjell,den funker utmerket.Fåes hos Steinar Stolen as på Lørenskog eller Cars racing i Drøbak

Chevypickup
11-20-2010, 00:10
Har da sekkert nå på US autoparts.. eventuelt kjøp nytt innsug da

C-Dog
11-20-2010, 14:47
Har du 2ports insug orginalt?
Hvis du har det kjøp et performer innsug fra Edelbrock og forgasseren jeg nevnte tidligere.

trebjønn
11-24-2010, 20:53
Heisann har liggende nytt i eske performer innsug til 318- 360 og performer 600 gasser m el choke+ dysesett. Alt nytt i eske ligget på lur i ett år eller to. Hadde planer om ombygging på ramchargeren men trur det blir innsprøyting istedenfor.

Når det gjelder Truck Avengeren trur jeg ikke det er manifolden som er problemet men kickdown koblinga. Diskuterte endel med folk i Usa før jeg kjøpte performeren. Er flere der borte som kjører Truck Avenger på 318(Hvis ikke det er Magnum du har) .
HAr du prøvd å ringe Summit ? De pleier være veldig behjelpelige. Kjøpte Performer fordi det var mange som klaget på at Truck Avengeren var veldig vanskelig å få satt opp riktig. Gikk noen rykter om at det var en feilproduksjon med de første seriene så vet ikke om det var det som var problemet.
Her er måltegning fra Holley

Intake manifolds that accept square flange carburetors have different bolt hole spacing than spread bore intake manifolds. Rochester Quadra-Jet & Carter Thermo-Quads came on spread bore intake manifolds. Most all Holley carburetors are square bore (except 0-80555 which is a spread bore & Dominators). You can use a standard Holley carburetor on a spread bore intake manifold with the use of adapter p/n 17-6. Please note that square bore carburetors will require different fuel line connections and possibly different throttle cable connections than those found on spread bore carbs. If you are unsure of your intake manifold please refer to the below measurements.

http://www.holley.com/applications/CarburetorSelector/CarbBores.jpg

PM meg om du er interresert i Edelbrocken

pat1337
11-25-2010, 19:51
har snakket med summit om truck avenger via e mail.
spurte om de hadde adapter og om den passet og slikt:

Hello.

You may or may not need an adapter to fit the Holley on your engine. Adapters are listed by carburetor bolt pattern and manifold bolt pattern, rather than by the car's manufacturer (one manufacturer may use several different sized carburetors with different bolt patterns).

You will need to identify the carburetor you have now (2 or 4 barrel, Thermo Quad, Holley, etc.) and measure the bolts pattern (center-to-center) from side to side and front to back.

You can check out the adapters at http://www.summitracing.com/search/Part-Type/Carburetor-Adapters/?keyword=carb+adapters , or give our Tech Line a call at 330.630.0240 for some real time consultation.
Hope this helps.

Kenner noen som har truck avenger og har justert/satt opp den rett, men det
på en chevy 350.

jeg har tenkt til og prøve å få til truck avengern på 318 motoren.

adrtree
01-26-2011, 09:50
I'm sure you have already solved this problem by now. I would suggest to call Barnett Racing in Atlanta Georgia for technical questions regarding performance parts. When I'm in the US I go there all the time. They are much more knowledgeable and helpful than summit. Summit is confusing because of the size of the company. Barnett 001-800-533-1320. I have a demon 750cfm for sale if any of you need it.65429

pat1337
01-26-2011, 21:41
hello. bougth edelbrocks offroad carburetor. the holes were bolt-on, but had to use an adapter because of the dampers.
havent tryed it offroad yet, but im sure it works :)

HardKåre
02-20-2011, 21:14
Fikk høre at min 318CID har bytte-gasser med fabrikkoppsett, men at den har hatt godt av å få bli justert inn etter motoren... Choken er disconnecta, men fortsatt stopper motoren av og til når den er varm.

Noen tips til justering av forgasser???