PDA

View Full Version : 7.3 powerstroke

standalis
11-08-2010, 03:43
Hjeelp jeg leser meg snart blind.. alle har jo forskjellige meninger..

Jeg har akkurat kjøpt en stk ford excursion 7.3 powerstroke som super bra med suppe... Forøvring en herlig bil :) Jeg ønsker å øke noe power for å få ned litt forbruk. Altså formålet er å få litt ekstra moment og litt lavere forbruk uten å bygge om bilen..

Kan noen gi meg tips som har erfart over tid at det fungerer uten å drepe motor?

Link til tråder eller egen erfaring ønskes!

Mad Max
11-08-2010, 08:03
En liten ship gjør underverker men om det hjelper på suppe forbruket ditt tviler jeg på, det er det høyrebeinet ditt som avgjør..

Powerstroken bør ikke ligge på mer enn 1.2 - 1.3 per mil.

toma
11-08-2010, 15:24
har ein super chip til ford 7,3 brukt maks 3 månder som du kan få billigt. da den bare ligger her

standalis
11-13-2010, 01:51
En liten ship gjør underverker men om det hjelper på suppe forbruket ditt tviler jeg på, det er det høyrebeinet ditt som avgjør..

Powerstroken bør ikke ligge på mer enn 1.2 - 1.3 per mil.
hmmm.. jeg målte den på langkjøring ca 50 mil med relativt normal kjøring.. Altså noe forbikjøring men relativt rolig tempo. lå vel mellom 70 -90 hele veien. Noe cruise. 1.2 l pr mil målt ved fylling. Men nå når jeg har kjørt den noen uker med relativt mye småkjøring er den oppe i 2.5 l hehe Da ble det fort dyrt å fylle :) Missforså ikke.. Jeg har utvilsomt følt meg som en større konge på veien så de eksta kronene bruker jeg villig. Men kan jeg korte ned forbruket noe og fortsatt ha den samme gleden av å kjøre hadde det jo vært flott!!

Hva mener du med forbruk på 1.2 - 1.3?

standalis
11-13-2010, 01:52
har ein super chip til ford 7,3 brukt maks 3 månder som du kan få billigt. da den bare ligger her
Takk, jeg leste litt på nettet og fant ut at jeg kunne kjøpe den samme merke men en oppgradert versjon i statene for ca samme pris så jeg avventer den litt tror jeg. Ellers takk for tilbudet!!

Hva lå ditt forbruk på med den chipen?