PDA

View Full Version : styresnekke pajero

Kjetil1972
12-04-2010, 03:39
har en -92 pajero 3000
er dårlig med selvoppretting på den så jeg mistenker at snekka har vært strammet ett par ganger....
passer snekka fra forskjellige pajeroer, gen2 diesel,gen1 pajero etc. på denne??
eventuelt kjøpe uorginal fra milner, noen med erfaring/mening om deler derfra???

etter tips skal jeg prøve å demontere styredemper og se om selvopprettinga bedrer seg litt...

HardKåre
12-04-2010, 10:24
Selvopprettinga har jo mye med spissinga å gjøre, har du fått tatt forstillingskontroll?

Ellers så er det en annen snekke på gen2, den har ikke justeringsmuligheter. Diesel og bensin skal gå om hverandre gen1, i allefall 2,6 da regner jeg med 3'ern er lik.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kjetil1972
12-04-2010, 11:59
er en "flatskrue" med låsemutter på snekka... er ikke det der den kan strammes?

skal få tatt forstillingskontroll etter at jeg har fått kontrolert/skiftet det som eventuelt er slitt.
har ca 2-3cm dødgang på rattet, men alt virker egentlig teit og fint på stag/kuler og hjelpesnekke. Klarer ikke å finne igjen den slakken under bilen...Er nettopp gått gjennom EU-kontroll..

fikk skiftet bærearmsforinger (de framme på bakstellet) hjelpte mye på retningsstabiliteten,men er enda noe ustabil.
mye av det kommer vel av at jeg kjører med 33x12,5 MT dekk og med ett helt feil innpress (-38) på felgene, antar jeg...:question:

saon
04-03-2011, 15:22
samme problem på min bil, hjelp, tips mottas med glede :) har foreløpig 31x12.5x15 dekk

Kjetil1972
04-04-2011, 00:21
har tatt forstillingskontroll og justert hjulagerene, bilen er retningstabil men selvopprettinga er så som så....
har egentlig en liten mistanke om at styredemperen i hvertfall ikke hjelper til med selvopprettinga...? eller, kanskje den gjør det...?? hehe! hakke peiling..

er nå ikke så gale priser på overhalte snekker fra den andre siden av dammen..

Skjalg
01-17-2012, 09:18
Har du strammet styresnekka for mye så går det utover selvopprettinga.

Legg gjerne link til overhalt snekke her :smile:

Kjetil1972
01-17-2012, 20:33
ble aldri til at jeg trengte å bytte snekka, fikk tatt forstillingskontroll og selvopprettinga var ok igjen :)

prøvde og å demontere styredemper, men den ble montert umiddelbart igjen:grinpimp:
ble også bedre på styrigen etter bytte av olje på servo, mistenker tidligere eiere og ha hatt feil olje på den....