PDA

View Full Version : Hvordan få tak i felger til G?

znej
12-05-2010, 19:44
Sliter med å finne felger til feltvogna mi i 15", og bredde over de originale 5,5"!

Om jeg ikke finner noen, er det et brukbart alternativ å borre opp noen andre 5 bolts felger? Adapter fra 5x130 til 5x139,7 f.eks?

Og, om noen som leser dette har noen felger i 15" til G, som kan selges, så ta kontakt! Gjerne BWA f.eks. Men ALT av interesse.

Janne Bronndal
12-05-2010, 19:59
Norsk Offroad Teknikk har felger til den, ring 35500540 eller epost
info @ norskoffroadteknikk.no

znej
12-05-2010, 21:59
Norsk Offroad Teknikk har felger til den, ring 35500540 eller epost
info @ norskoffroadteknikk.no

Takk! men kan vel legge til at jeg som student ikke har råd til å kjøpe noe nytt for tiden (så lenge det ikke er veldig billig). Jeg er derfor hovedsaklig på utkikk etter en billig metode å løse problemet mitt på. :)

Mikael
12-05-2010, 22:16
Jeep Cherokee kan jo f. eks. borres opp, men er jo en elendig løsning som nesten garantert kommer til å bli i ubalanse :)

Rambalder
12-06-2010, 12:58
Med spacere for LR defender/ RRC boltsirkel blir det billig med felger ihvertfall

Spacere for GD->LR boltsirkel kommer på ca 1500kr

Silverstonetyre.co.uk har oxo spacere

Alternativet er å bredde orginalfelgene og bruke 16" dekk (har gjort dette en gang og ble "rundt" - sikkert fordi jeg bare brukte 3-4 timer på jobben på 4 felger...;) )

Rossi
12-06-2010, 13:11
Med spacere for LR defender/ RRC boltsirkel blir det billig med felger ihvertfall

Dette er et godt tips tror jeg, men det vil bli voldsomt stor bredde hvis du har planer om å bruke f eks 15x10"-felger sammen med spacere. Sannsynligvis for bredt til å bruke selv de største utbyggerne fra Arctic Truck.

Ellers tror jeg at det billigste er å få breddet et sett 16"-felger som Rambalder også nevner. De har rett innpress og vil passe veldig bra hvis du får de breddet til 9-10" ca :smokin:

znej
12-06-2010, 23:58
Dette er et godt tips tror jeg, men det vil bli voldsomt stor bredde hvis du har planer om å bruke f eks 15x10"-felger sammen med spacere. Sannsynligvis for bredt til å bruke selv de største utbyggerne fra Arctic Truck.

Ellers tror jeg at det billigste er å få breddet et sett 16"-felger som Rambalder også nevner. De har rett innpress og vil passe veldig bra hvis du får de breddet til 9-10" ca :smokin:

Hmm... Har noen 36" Irok til 15" toms felg jeg kan få til en rimelig penge, så er 15" felg jeg er interessert i da... Utvalget av dekk er vel generelt størret til 15" felg også?

Planen min var igrunn å bruke så smale felger som mulig, da det er til en feltvogn, og jeg synes det passer dårlig med svære breddere på en slik bil. Vet det er på grensen, men Irok i 36" 13,5 15" går vel såvidt på 7" felg? (BWA var planen)

znej
12-07-2010, 00:00

Silverstonetyre.co.uk har oxo spacere

Alternativet er å bredde orginalfelgene og bruke 16" dekk (har gjort dette en gang og ble "rundt" - sikkert fordi jeg bare brukte 3-4 timer på jobben på 4 felger...;) )

Hvor er det de selger så billige adaptere da? Har lett litt rundt og finner ingen til den prisen? Fant ikke noe på Silverstonetyres.co.uk heller :(

Rossi
12-07-2010, 07:59
Hmm... Har noen 36" Irok til 15" toms felg jeg kan få til en rimelig penge, så er 15" felg jeg er interessert i da... Utvalget av dekk er vel generelt størret til 15" felg også?

Planen min var igrunn å bruke så smale felger som mulig, da det er til en feltvogn, og jeg synes det passer dårlig med svære breddere på en slik bil. Vet det er på grensen, men Irok i 36" 13,5 15" går vel såvidt på 7" felg? (BWA var planen)
36" IROK på Felt-G med 240-diesel? Have fun i bakkene sier jeg bare:grinpimp:
Problemet med smale felger til breie dekk er at du taper mye av dekkenes potensiale da de ikke vil "legge seg ut" på riktig måte. Jeg vil påstå at du bør ha minst 8" med 13.5" breie dek. Helst 10".........
Uansett hvlke felger du får tak i med mer enn 6" bredde vil bygga for mye ut til en G uten utbyggere. Originalutbyggerene klarer såvidt å dekke 33/12.5-15 MT på BWA-felger. 15x10" kommer til å stikke rundt 5cm utenfor originalbredderene, minst. Det er jo, som du sikkert vet, avhengig av innpresset på felgen.

Hvor er det de selger så billige adaptere da? Har lett litt rundt og finner ingen til den prisen? Fant ikke noe på Silverstonetyres.co.uk heller :(
Sender deg et PM ang. det spørsmålet.......:smile:

znej
12-08-2010, 01:29
Jeg jobber med turbomanifold, og har så og si alt jeg trenger til turbokonvertering av 240n, så jeg vil tro effekten vil bli tilstrekkelig selv med 36" :)

Får prøve å få tak i noen Jeep/LR felger i 8"-10", å skaffe adaptere til de da :)

Tusen takk for hjelp til å finne ut av det her! Gjerne kom med flere innspill også!

Rambalder
12-10-2010, 08:58
240 med eller uten turbo...... ikke noe kjempegøy uansett hvis du planlegger å kjøre med 36"

Det er et lite problem med Gwagen og store hjul - du må skjære vekk mye av krosserifestet bak framhjulene og hjul over 35" subber på radiusarmene

her er bilde av "Nazinöff" med 35x2,5-16 på 120 mm bredda org felger og AT breddere - kunne fint ha vært 2" bredere hjul eller spacer i tillegg -nb hevet 4,5-5" på fjærene og har 79cm flex på bildet her

ShuDuck
12-10-2010, 09:43
er det plass til å flytte framakslingen litt fram? kunne spart litt kutting i bakkant. men så er det jo allerede lange i utgangspunktet

hva slags dekk er det på nazinøff?

Rambalder
12-10-2010, 10:12
Dårlig med plass fremover - er allerede skjært vekk det meste frem mot fangeren på bildet.

Er maxxis creepy crawler - fungerer veldig bra - har hatt disse i 38x13-15 på patrol også -sommer som vinter

Gforce
12-10-2010, 21:09
PM

znej
12-12-2010, 04:36
240 med eller uten turbo...... ikke noe kjempegøy uansett hvis du planlegger å kjøre med 36"

Det er et lite problem med Gwagen og store hjul - du må skjære vekk mye av krosserifestet bak framhjulene og hjul over 35" subber på radiusarmene

her er bilde av "Nazinöff" med 35x2,5-16 på 120 mm bredda org felger og AT breddere - kunne fint ha vært 2" bredere hjul eller spacer i tillegg -nb hevet 4,5-5" på fjærene og har 79cm flex på bildet her

Nei, men bare bilen med 36" og turbo ikke går dårligere enn originalt er jeg fornøyd.
Har du kappet mye i skjermene på bilen? Jeg gar et håp om å beholde karosseriet på feltvogna mi ukappa... Rammerøret foran vet jeg at jeg må kappe, men det er jo heller ikke noe man ser med første øyekast... Har felger (10x15 ET-30) på hånda nå som må brukes med 1"-1,5" adapterplater, vil det stikke håpløst langt ut? Forårsake unødvendig kapping for å få det subbefritt kontra felger med større innpress?