PDA

View Full Version : Inpress vs spacer

Bergum
12-09-2010, 12:18
Hva er best for lagrene på bilen?
Std felger med spacer, eller felger med annet inpress?

sivrt
12-09-2010, 14:41
Har alltid hørt at det er snillere med felger med annet innpress enn spacere. Men akkurat hvorfor har jeg aldri fått en skikkelig forklaring på.

Brynjar
12-09-2010, 15:31
Handler vel mest om at med spacere får du enda et punkt uttafor akslingen som helst bør være i perfekt balanse og siden en ikke får balansert hjulet med spaceren på er en avhengig av å få bolta den 100% riktig på.
Det går stort sett greit, med dagens teknologi har faktisk spacere blitt meget bra.

Men (MEN) det må være årntli greier med riktig senterhull. At alt må være flatt og rent ved montering sier seg sjøl.

Ellers havner jo "trykkpunktet" på samme sted, teoretisk sett.

Så var det dette med kontroll da... spacere er jo kjempeneinei hos BT og ved PKK

Bronx
12-09-2010, 15:40
Har vel mere å si at belastningen på hjullager blir feil med spacere.
Kulelager tåler også mindre enn rullelager

martinj
12-09-2010, 15:49
Handler vel mest om at med spacere får du enda et punkt uttafor akslingen som helst bør være i perfekt balanse og siden en ikke får balansert hjulet med spaceren på er en avhengig av å få bolta den 100% riktig på.
Det går stort sett greit, med dagens teknologi har faktisk spacere blitt meget bra.

Men (MEN) det må være årntli greier med riktig senterhull. At alt må være flatt og rent ved montering sier seg sjøl.

Ellers havner jo "trykkpunktet" på samme sted, teoretisk sett.

Så var det dette med kontroll da... spacere er jo kjempeneinei hos BT og ved PKK

det finnes spacer med tuv.. men hvor mye det hjelper vet jeg ikke...

ShuDuck
12-09-2010, 15:56
Det vil være tilnærmet likt med spacer og felg som bygger likt, det er likegyldig for akslingen om det er materialet i felgen eller i spaceren som bygger ut. det viktigste er å passe på med montering som brynjar sier.

Men jeg ville valgt riktige felger foran spacere, faktisk heller feil felger enn spacere Thefinger

Brynjar
12-09-2010, 17:07
heller feil felger enn spacere Thefinger

Ghey-faktoren som spiller inn her Shu? Thefinger

Amund
12-10-2010, 10:52
Jeg pleier å si at holder hjullagrene dine 500.000 km med originalt innpress så holder de kanskje 450.000 km med 2" spacer... (Jeg har ingen bevis, men hvor ofte bytter gutta hjullagre på biler som går med 10 og 12" felg med -46 og -53 innpress?)