PDA

View Full Version : Kufanger og vinsj '98 pajero

pajjo
01-06-2011, 18:29
heisann har fått meg en kort pajero 98 mod. gsl.
den er helt plain, og har lyst å handle meg en kufanger, men vil ha en som er lovlig, he he noen som har det her?:p

vurdere også å sette på en vinsj på den men sånn ca for en som er nevenyttig, HVOR mye jobb å penger snakker man da om?

Er det tilrettelagt for vinsj på noen som helst måte på bilene, eller må man lage allt fra bunnen av inn på ramma?

får også et lite ''napp'' eller hva man skal kalle det, ikke noe store greier altså men er så jeg kan høre det, hvis jeg f.eks, girer fra 4. til 5. gir, og når jeg da slepper kløtsjen og begynner og speede, kan det være kløtsjen som er på vei til og gå, eller er ikke dette noe å tenke over?

HardKåre
01-06-2011, 20:58
Finnes desverre dårlig med kufangere du kan få godkjent på gammel Pajero, da det var en kraftig innskjerping i reglene for "frontale beskyttelsessystemer" for en 4-5 år siden.

Ellers er det greit med plass til vinsj mellom rammevangene på Pajero, på Biltema får du en vinsjbrakett som er et godt utgangspunkt for ca600. Har montert vinsj i min på en slik. Vinsj får du kjøpt for alt fra 3000-20000. Hvis vinsjen er skjult bak frontfanger og du har deksel over vinsjrullene er dette greit å få godkjent i vognkortet.

Sent from my iPhone using Tapatalk