PDA

View Full Version : sliten clutch?

Bjørnstad87
01-11-2011, 13:10
har en pajero 2.5td 1988mod
har begynt og slure på 4 og 5 gir. tips til billig clutch? er dette en kurant jobb og bytte? lønner seg vel og være 2 for denne girkassa veier vel sitt.

HardKåre
01-11-2011, 15:15
Med litt rabatter betalte jeg godt under 2' på BilXtra, komplett med trykkplate og utløserlager, det MÅ du bytte samtidig.

Går greit å være alene å bytte clutch, men da trenger du 2 jekker med hjul for å stabilisere kassa, koster 199,-/stk på Biltema.

Hvis du går til "forsida" på Pirate og klikker på Tech-seksjonen finner du en howto jeg har laget... Les spesielt på det jeg skriver om sentrering av clutch, det er VIKTIG!!!!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Bjørnstad87
01-11-2011, 16:40
Med litt rabatter betalte jeg godt under 2' på BilXtra, komplett med trykkplate og utløserlager, det MÅ du bytte samtidig.

Går greit å være alene å bytte clutch, men da trenger du 2 jekker med hjul for å stabilisere kassa, koster 199,-/stk på Biltema.

Hvis du går til "forsida" på Pirate og klikker på Tech-seksjonen finner du en howto jeg har laget... Les spesielt på det jeg skriver om sentrering av clutch, det er VIKTIG!!!!

oki. bytter nok uløser lager også når kassa først er demontert.
oki skal se om jeg finner den:)

noen som vet hvor mange timer det ca tar og ta ut kassa og sette den på igjen med ny clutch?

HardKåre
01-11-2011, 18:02
Brukte to rolige dager i garasjen, går fint på én dag hvis du er effektiv og har sentreringsverktøy...