PDA

View Full Version : TH 700-R4 slurrer.

KHD
06-30-2007, 20:59
Var på Herstua og prøvekjørte i dag, men girkassa begynte å kødde.newburnnewburnnewburn
Sto ganske bratt oppover i en bakke og hadde gravd meg ned i sanden. Da jeg skulle rygge ned i igjen virket ikke revers. Jeg trodde at det var lite olje, så jeg stoppet motoren og fylte på olje på gearkasen. Da jeg startet opp igjen var det ingen problemer med å få den i revers. Rygget så ned fra bakken og peilet oljenivået. Den var nå over max merket, altså hadde det vært nok olje på kassen før jeg fylte etter. Kjørte så ca 50 meter så begynte den å slurre fremover på flat mark. Virket da heller ikke i noen av girene. Stoppet motoren og lot den stå i ca 2 minutter, startet opp igjen og da fungerte girkassa. Dette skjedde flere ganger etterhverandre. Hva er feil.
Min teori er tett filter, men jeg har null greie på dette så jeg håper noen kan hjelpe meg. Trenger svar raskt da jeg skal til San Marino med bilen om 2 uker

tjd
06-30-2007, 22:20
kanskje det er godt at vi fikk feilennå og ikke i San Marino etter første seksjon. Du veit hva jeg ville ha sagt da !
Er det noen som kan automat her?

Chev_G30
06-30-2007, 23:34
Var på Herstua og prøvekjørte i dag, men girkassa begynte å kødde.newburnnewburnnewburn
Sto ganske bratt oppover i en bakke og hadde gravd meg ned i sanden. Da jeg skulle rygge ned i igjen virket ikke revers. Jeg trodde at det var lite olje, så jeg stoppet motoren og fylte på olje på gearkasen. Da jeg startet opp igjen var det ingen problemer med å få den i revers. Rygget så ned fra bakken og peilet oljenivået. Den var nå over max merket, altså hadde det vært nok olje på kassen før jeg fylte etter. Kjørte så ca 50 meter så begynte den å slurre fremover på flat mark. Virket da heller ikke i noen av girene. Stoppet motoren og lot den stå i ca 2 minutter, startet opp igjen og da fungerte girkassa. Dette skjedde flere ganger etterhverandre. Hva er feil.
Min teori er tett filter, men jeg har null greie på dette så jeg håper noen kan hjelpe meg. Trenger svar raskt da jeg skal til San Marino med bilen om 2 uker

åssen er olja,ser den brun ut eller rød å fin,åssen lukt er det på den lukter den brent???? virker som tett filter min var også sånn men har ikke hatt problemer etter olje å filterskift...

KHD
07-01-2007, 08:09
åssen er olja,ser den brun ut eller rød å fin,åssen lukt er det på den lukter den brent???? virker som tett filter min var også sånn men har ikke hatt problemer etter olje å filterskift....
Det luktet ikke brent og olja ser fin ut, men jeg hører en svak skraklelyd fra forkant av kassa.

Chev_G30
07-01-2007, 12:38
Olje pumpa sitter jo foran der,kanskje pumpa begynner å bli sliten,men er ikke helt sikker..veit du om noen som kunne målt trykket ditt da????

KJELLIS
07-01-2007, 13:22
Høres ut som du har en innvendig lekkasje i pumpa (kasse) ser du noe luft i olja?

bjopii
07-02-2007, 21:16
Forretningsbrev

http://www.speedest-net.com/n/

.Har en ny converter med startkrans til th 700 90 mod, brukt ca 150 km. billig viss du trenger det:):):)