PDA

View Full Version : Trøbbel med Reversen

lotte
01-12-2011, 20:58
hei.
Min rocky gikk ikke i revers. kom bare en fæl lyd når jeg slapp clutsen Så jeg fikk onkel til å hjelpe meg å skru den av, og den så tilsynelatende i orden ut når vi girte den manuelt.. Skiftet clutsh, og skrudde på girkassa igjen. Da jeg prøvde den uten å feste akslingene fungerte den tilsynelatende bra. Snurret en vei i 1.gir, og motsatt vei i revers. Men da jeg festet akslingene og skulle prøve på ordentlig, var samme problemet der igjen. Virker som reversen ikke funker når den får motstand fra akslingene. Hva kan det være?

lotte
01-12-2011, 21:47
Vet noen om jeg evt. kan sette inn en annen gearkasse? Ser at det står en 3Y motor i? Har en 85modell 2.0 bensin.. Men gearkassa ser ut som den er kortere enn en Hiluxkasse:question:

rocky4x4
01-12-2011, 22:19
sjekk opp gearbox ifra landcruiser 70 serie uten at jeg har sjekka om den passer men vet at drevene ifra 70 passer i rocky diesel box iallefall

Offroadguru Solli
01-13-2011, 14:29
Jeg har en girkasse om du er interesert.
SOLGT.

lotte
01-20-2011, 00:21
Men jeg bor oppe i nord-norge. Tipper den koster mange tusen å sende fra der du bor.:( (Sorry, tillot meg å sjekke ut adressa di). Men kanskje jeg ringer deg uansett en av de nærmeste dagene, må ha Rockyen min på vegen snart, og hvem vet, kan hende jeg tar turen sørover!