PDA

View Full Version : Strømkobling ARB

bucholzi
07-01-2007, 15:41
Driver og skal strekke ledninger til ARB, skal bruke et originalt koblingssett fra ARB. Ser at denne er koblet slik at du ikke kan slå på frontsperra før baksperra er koblet inn; er det noe stort poeng i dette?

Dersom bilen må svinges med sperrer koblet inn; vil bilen svinge dårligere med begge sperrene koblet inn med bare framme? Vil jo tru at på en pickup så vil det innimellom være nok å koble inn framme hvis det ikke er tilstrekkelig med sperre bak (med en tung diesel i front og tomt plan) og at dersom bake også må kobles inn for å kunne bruke sperra framme så vil den allerede bedritne svingradiusen bli enda verre?!?

massey
07-01-2007, 19:06
Jeg ville kopla om ledningsnettet slik at du kan kople inn sperrene uavhengig.

patroger
07-01-2007, 19:07
det er bare og sette på ei bru i fra styrestrømmen på bak sperra. for originalt går styrestrømmen etter bryteren . dette er vel bare sikkerhet da du kjører på veien. sånn at det ikke skal skje at du risikerer og kjøre av veien.. jeg har gjort dette på min og det ble helt noe annet og kjøre i skogen..

bucholzi
07-01-2007, 19:53
Da va styrestrømmen til front lodda inn på styrestrømmen til bak, sånn at de kan brukes uavhengig av hverandre. Og du må fortsatt må slå på kompressor for å få styrestrøm til sperrene, og det burde vel holde som sikkerhet vil jeg tru?

patroger
07-03-2007, 00:09
ja det funker fint