PDA

View Full Version : Arctic Tropy 2011

Svein54
01-24-2011, 09:36
Da er vi startet på AT 2011 året.
Hadde bestemt meg for at 2010 ville bli det siste året jeg ville kjøre 480 mil tur retur for å være med på galskapen oppe i Russland.
Det værste med turen er når du er sliten og skal kjøre 280 mil hjemmover.
Har hele tiden siden september 2010 sakt at aldri mer AT.
Problemet er at når du stadig sjekker www.at4x4.ru så kommer tankene tilbake om hvor gøy og slitsomt dette er. Når jeg etter hvert så hvor mange Norske biler som stiller i år,(ca10-12) så kom lysten mer og mer.
Når Bergum og jeg kjørte i 2009 så fikk vi ikke med oss fjelletappene som er noe av det råeste man kan oppleve. Dette har surret i hodet hele tiden.
Spurte kjerringa forsiktig om hva hun syntes om at jeg skulle dra å kjøre i år også, 3 året på rad, med forsikring om at det blei flere år til neste gang.
Overaskelsen var derfor stor da hun sa det var greit.
Etter den expidisjonsturen sammen med Russerene sist år så fikk jeg mange gode Russiske kompiser:beer: og vi snakket mye om AT 2011.
Når jeg da fikk klarsignal, tok det ikke mange minuttene før jeg sendte den første forespørselen til Russland om det var noen som ville være co-pilot på turen i år. Samme kvelden dukket det opp en mail fra Russland fra en som var med på bilen som kom i mål som nr. 3 i 2009. Han er lokalkjent på Kola og har vært med flere ganger i AT. Tok derfor ikke lange tiden før jeg sendte mail tilbake om at han var hjertelig velkommen som co-pilot.Thefinger

Bergum
01-24-2011, 11:42
Når Bergum og jeg kjørte i 2009 så fikk vi ikke med oss fjelletappene som er noe av det råeste man kan oppleve. Dette har surret i hodet hele tiden.

Og du er ikke alene om det.....

Svein54
01-24-2011, 12:23
Her er noen mimrebilder fra 2009, nye co-pilot til høyre på bilde 1 og 2.
Litt hva som venter oss over myrene

søderberg
02-17-2011, 22:10
Påmeldt!

Mvh Jonas

Svein54
02-17-2011, 22:21
Blir jo nesten bare Norske biler i år:beer: