PDA

View Full Version : Ny Medlem fra sverige!

Mr_Hope
01-26-2011, 22:13
Hello!

Finns ikke noen bra svensk Gwagen forum !

Min Mercedes:
http://www1.garaget.org/archive/31/30866/195880/195880-1822955.jpg

Rossi
02-01-2011, 14:11
Hej Mr_Hope och välkommen till Pirate:smile:

Berätta gärna mer om din bil. Vad är det för nåt? Planer? Användas till offroadbil, eller gatbil? Alltid kul med SWB G-wagen:grinpimp:

Finn Nørlem Jensen
02-01-2011, 14:21
ThefingerThefinger VELKOMMEN PÅ PIRATE ThefingerThefinger

Brynjar
02-01-2011, 15:35
Visst finnes det et bra forum i sverige også...

pirate4x4.no Thefinger

Mr_Hope
02-05-2011, 09:55
Hej Mr_Hope och välkommen till Pirate:smile:

Berätta gärna mer om din bil. Vad är det för nåt? Planer? Användas till offroadbil, eller gatbil? Alltid kul med SWB G-wagen:grinpimp:

Tackar!

Hoppas ni snackar lite svenska! =)

Har den i garaget nu och har service på sperrcylinder fram och bak.
och byte olja i axlarna och vxl

byta fjädrar, vet nån om man kan använda fjädrar från en LWB för att få den högre?
har fjädrar från en annan bil.

Jag tankte få på nya 33" däck till sommaren.

Rossi
02-05-2011, 20:27
Klart vi talar svenska! Kan ju inte ha ett nordiskt offroadforum utan att vara svensktalande, eller hur? Det är dock sämre ställt med finskan för min del, även om min sambos föräldrar faktiskt är finländare.....

Hittar du någon form för märkning på fjädrarna? Det ska vara färgmarkeringar på de och om du kan hitta det så är det fullt möjligt att ta reda på vilka egenskaper de aktuella fjädrarna har:smile:

33" är en perfekt storlek på Geländewagen. Lagom utväxling, minimalt med jobb att montera och helt rätt utseende:smokin:

Mr_Hope
02-07-2011, 09:22
Klart vi talar svenska! Kan ju inte ha ett nordiskt offroadforum utan att vara svensktalande, eller hur? Det är dock sämre ställt med finskan för min del, även om min sambos föräldrar faktiskt är finländare.....

Hittar du någon form för märkning på fjädrarna? Det ska vara färgmarkeringar på de och om du kan hitta det så är det fullt möjligt att ta reda på vilka egenskaper de aktuella fjädrarna har:smile:

33" är en perfekt storlek på Geländewagen. Lagom utväxling, minimalt med jobb att montera och helt rätt utseende:smokin:

Jag har fjädrar från en 280GE LWB vet inte vilken färg.
vilken färg vill man ha då??

Rossi
02-07-2011, 11:15
Jag skickade en länk till dig med en grafisk framställning av de olika Geländewagenfjädrarnas egenskaper. Hoppas du hittar något som hjälper dig framåt:smile:
Annars finns det diverse höjningsfjäderkit att köpa. Bland annat har "Nordkysten4x4 ("http://www.nordkystens4x4.dk/shop/frontpage.html) i Danmark et kit med både fjädrar och dämpare för runt 1000Euro menar jag.