PDA

View Full Version : Hvor store hjul på 92' pajero(gen2)? ++

Alexm88
02-01-2011, 11:20
Hei :)
Har en Pajero 92 2,5TD på handa, står 31" på den nå, og vil ha 33" på den:)
*Går dette fint? kuttes å bankes noe?

* Hvilke dekk anbefaler dere på vinter, som funker bra på snø og vei? pigg?:)

* Hvor finner man greie bodylift kit, 2", og grei pris? :)

Takk for svar:)

HardKåre
02-04-2011, 09:18
Hei! Hvis du smokker på 2"bl har du ingen problemer med 33" i allefall. Original bil så må innpresset være rett for at det skal gå, og uansett må du justere opp torsjon fremme og kutte litt plast i skjermbuene. Vet ikke rett innpress på gen2, men ET=0 passer veldig bra på gen1 på 32". 33" bygger uansett så mye at du må ha skjermbreddere ellers blir du stoppet av enhver patrulje som ser deg etter veien... Thefinger

BGNor skaffer universal bl, ellers var det vel en her inne som fant link til XPajun til Pajero. Men uansett er det vanskelig å få godkjent noe som helst av heving og større hjul med mindre du har TüV-papirer og det får du hverken på bl eller 33"...

Hvilke dekk du ønsker... Går endel på kjøreteknikk og stil, og ikke minst hvor du bor. JEG bor i Tromsø, og sverger til pigg. Her har vi hvite veger hele vinteren, og maaasse bratte bakker uansett hvor vi skal... Jeg sverger til finsk, og kjører på Nokian Hakka LT 245/75-16. Litt større enn 31", men smalere. 235/85-16 er enda litt høyere, men enda litt smalere. Men spørs likevel ikke om jeg heller vil anbefale Hakka SUV-5 i 255/70-16 (litt mindre enn 31") eller aller helst 265/70-16. (ca.31") SUV-dekket er et mye nyere mønster enn LT, og mer "personbilaktig". MEN problemet med de dekkene er at de kommer kun i lavprofil.... (70-profil og lavere)

Men hvilket dekk DU skal kjøpe... Spør du 50 stykker får du 100 svar. Her fikk du 4 svar av meg... :P

Alexm88
02-04-2011, 13:27
bor enda lenger nord jeg:)
Hammerfest område, kvalsund mest nøyaktig:)

Er 33" noe dritt om vintern?:P
Står Hakka5 ca 31", ikke sikker "enda" på profil å sånn, på den nå.

Men tenker når jeg skal heve 2" og bodylifte "" og skjermbreddere, blir ikke 31" litt lite da? ser ikke d veldig harry ut?
Å disse hakka5 er jo personbildekk, noe jeg ikke vil ha:)

Hva med 33" AT seipet og pigget?:)

Kjetil1972
02-05-2011, 19:09
kjører med 33x12,5" aurora mt dekk med 75 stålpigger til buss/lastebil i hvert dekk.
sitter utrolig godt på is :)
hadde tenkt å få de midterste knastene seipet for og muligens få dempet litt hjulstøy,
men har ikke gjort det ennå.

ikke helt lovlig,men synes det funker meget bra :)

Alexm88
02-05-2011, 20:02
okei :)
har sedd litt på procomp extreme all terrain 33x12,5 fra usa:) men får se hva det blir:)