PDA

View Full Version : Boost opp din merce...

mercemann
07-03-2007, 22:25
Har montert elvifte på bilen min i dag. Mens jeg jobba der så fant jeg ut at jeg skulle teste en idè som jeg har hatt en stund. Propaninnsprøytning på min 617a. Koblet flaska og regulatoren fra gassgrillen til innsuget på turboen. Når jeg gir gass og har fått turbotrykk åpnet jeg ventilen på regulatoren. Effekten var meget godt merkbart. Hvis jeg skal tippe: ca 25-30 hkcrossboned

Har ikke testet forskjellen i aks i sekunder, men forskjellen med og uten gass var som natt og dag.

bebe
07-22-2007, 12:50
kjenner en som gjorde dette med en splitter ny Ford F-250 eller hva den het... visstnok ganske bra effekt ut av det.

har du fått prøvd dette noe mer langs veien, eller steder du har kjørt tidligere uten denne innretningen?

hvordan skrur du av og på gasstilførsel? med en vanlig skrukran?

lurer på om dette gir mye større belastning på motor og turbo... min turbo er litt mjauete så jeg tør ikke la den jobbe for mye - da ryker den sikkert - og jeg orker ikke en slik jobb.

bebe
07-31-2007, 13:18
kan du sende meg et bilde eller legge det ut her? lurer på å gjøre det samme, men lurer på hvor man borrer hull :-)

noen fin måte å montere krana på eller? har du sånn NOZ bryter :-)

Legg gjerne ut bilder!

Lundblad
08-01-2007, 08:43
Er vel bare å montere magnetventil på gass beholderen det :)

bebe
08-01-2007, 19:08
hadde uansett vært kult med bilder :-)

mercemann
08-03-2007, 01:40
Jeg bare testmonterte ved å stikke en slange i innsuget til turboen og skrudde av og på gassen på regulatoren på flaska. I den mere faste instalasjonen vil det bli en trykk-knapp på gearstanga som åpner en magnetventil når turbotrykket overstiger 0,5 bar.

Testet litt etter vegen med testmontasjen og det VIRKERcrossbonedcrossboned

Bilder skal dere få når jeg har montert fast.
Nå om dagen er det oppgradering av kjølesystemet på bilen som er på tapetet.
Stikkord: *størst mulig radiator *større oljekjøler *større automatoljekjøler *montere intercooler igjen *nye EL-vifter *mulig ekstra sirkulasjonspumpe.