PDA

View Full Version : Kjøring søndag 6/3-2011

Steinar Håland
02-28-2011, 09:35
Vel møtt til offroad kjøring på Søndag 6/3-2011

Kjørefeltet åpner ca. kl. 1130.

Det vil bli førermøte der inne med påfølgende teknisk kontroll.
Alle kan stille så lenge dere har 4x4 bil
Fint om dere gir en lyd under om dere kommer...

Priser:
Pris KNA medlemmer 150,- inkl avgifter
Pris ikke KNA medlemmer 250,- inkl avgifter
Passasjer kr. 50.

Kontaktperson for kjøringen er: Steinar Håland Tlf.93819220

Regler for kjøringen http://www.offroad.no/forum/Modalen-...lt-t76214.html

vwpatrol
02-28-2011, 12:01
den er fin. kommer to fra voss viss alt klafer. :smile::smile:

Hi-Power
02-28-2011, 19:22
Nok en gøy søndag i vente:smile:

Regner med det kjem sigende en svart Hilux denne gangen også:smokin:

Er det kolonne og møtepunkt fra Hylkje denne gangen også, ca 10.30?:smile:

Linda
02-28-2011, 19:26
Jeg gleder meg!:smile::smile:
Vi tar en rask stopp på Hylkje 10,30 :wink_animate:
Håper på fiiiiint vær:smile:

tacoboy
02-28-2011, 19:44
Hvordan er det med snø i Modalen nå? Har kjøpt en ATV som småen gjerne vil prøve:smile:

Hi-Power
02-28-2011, 21:52
Jeg gleder meg!:smile::smile:
Vi tar en rask stopp på Hylkje 10,30 :wink_animate:
Håper på fiiiiint vær:smile:

Kanon:smokin:
Vi satser på strålende vær, å godt oppmøteThefinger

Kan tenke meg det har forsvunnet litt snø siden forrige kjøring, skulle nå tro det er kjempe forhold med en ATV:smile:
Viss ikke har Steinar snøfreser:laughing::smokin:

vwpatrol
03-01-2011, 09:21
Kanon:smokin:
Vi satser på strålende vær, å godt oppmøteThefinger

Kan tenke meg det har forsvunnet litt snø siden forrige kjøring, skulle nå tro det er kjempe forhold med en ATV:smile:
Viss ikke har Steinar snøfreser:laughing::smokin:

de kommer ein "ny" bil til voss neste helg tgb6x6 men trenger ein felg er de nokkon som har ein felg til salgs?? da kommer vi ned for og test køyre litt.
kan hende eg tar med patrolen min og

BerntS
03-01-2011, 12:22
Kan få låne en felg av meg.....
Har to felger med standard 303 dekker på...
Kun låne !!!! Trenger egentlig 1 ekstra felg eg og....

vwpatrol
03-01-2011, 20:37
Kan få låne en felg av meg.....
Har to felger med standard 303 dekker på...
Kun låne !!!! Trenger egentlig 1 ekstra felg eg og....

takk. korleis er de med køyring. det er ikkje slilter på den og ingen veltebur og 4 punkt seler. den er heilt orginal og skal skiltes etter vert.
får vi teste tgb`en for de? viss vi ikkje får kjøyre er de jo ingen vits å ta den med ned.:smile:

Linda
03-01-2011, 21:23
takk. korleis er de med køyring. det er ikkje slilter på den og ingen veltebur og 4 punkt seler. den er heilt orginal og skal skiltes etter vert.
får vi teste tgb`en for de? viss vi ikkje får kjøyre er de jo ingen vits å ta den med ned.:smile:

Det er vel teknisk kontroll som avgjør om man får kjøre eller ei.Bremser etc.
Men har du vinsj? Veier vel litt den der, tenker på om du setter deg fast:eyemouth:Hadde jo vært utrolig moro å sett den i action:smile::smokin:

vwpatrol
03-01-2011, 21:58
Det er vel teknisk kontroll som avgjør om man får kjøre eller ei.Bremser etc.
Men har du vinsj? Veier vel litt den der, tenker på om du setter deg fast:eyemouth:Hadde jo vært utrolig moro å sett den i action:smile::smokin:

kontrollen er sikkert ok. (kansje) men de er etter reglene skal vel de vere veltebur viss den ikkje er registrert?
har ikkje vinsj
det er Daniel, han som hadde pajero som skal kjøpe TGB 6x6. han skal hente den på lørdag:eyemouth::grinpimp:
eg kommer kansje med patrolen min.

Steinar Håland
03-01-2011, 22:07
kontrollen er sikkert ok. (kansje) men de er etter reglene skal vel de vere veltebur viss den ikkje er registrert?
har ikkje vinsj
det er Daniel, han som hadde pajero som skal kjøpe TGB 6x6. han skal hente den på lørdag:eyemouth::grinpimp:
eg kommer kansje med patrolen min.

Her er en link til det nye reglemange http://bilsport.no/uploads/teknisk_reglement_terrengtouring.pdf

Er det metall tak trenger du ikke veltebøyle etter det nye reglemange gelder også uregga biler

JAL
03-02-2011, 18:48
Er med,kan ta med noen heftige snatch stropper, så får vi ut den tbg en om den blir stående :)

Noen som har et hengerfeste til firkantfeste liggende? (Helst med 4 el 6" drop) Evt om noen aner hvor det er å få kjøpt?

Hi-Power
03-02-2011, 19:21
Er med,kan ta med noen heftige snatch stropper, så får vi ut den tbg en om den blir stående :)

Noen som har et hengerfeste til firkantfeste liggende? (Helst med 4 el 6" drop) Evt om noen aner hvor det er å få kjøpt?

Trodde du skulle si; trekke ut en svart Hilux?!:laughing:Thefinger

Jeg har hengerfeste til firkantfeste liggende i bilen. men husker ikke hvor mye drop det er på den..

tacoboy
03-03-2011, 19:35

De selger drop link hos morvik mekaniske. Kjøpte 4" drop der i vår.

JAL
03-03-2011, 22:47
Strålende, hva måtte du ut med?

De selger drop link hos morvik mekaniske. Kjøpte 4" drop der i vår.

JAL
03-05-2011, 12:00
Sliter nå, hele bilen rister fortsatt når jeg kommer over 60.

Har balansert dekk, skiftet et gåent endeledd, sjekket styredemper, skiftet foringer på stab stag..... Klør meg i hodet nå :(

Har lyst til Modalen i morgen, men det frister ikke å ta avgårde uten å vite hva som er feil.

Hi-Power
03-05-2011, 13:13

Har balansert dekk, skiftet et gåent endeledd, sjekket styredemper, skiftet foringer på stab stag..... Klør meg i hodet nå :(

Har lyst til Modalen i morgen, men det frister ikke å ta avgårde uten å vite hva som er feil.

Det var da som f...:shaking:

Rister det i rattet også, eller er det "selve" bilen som danser?..

ØrjanH
03-05-2011, 16:28

Er det kingboltlagrene dine kanskje?

vwpatrol
03-05-2011, 17:26
de kan jo vere melomaksel og viss du har tatt nedpå.

vwpatrol
03-05-2011, 17:31
De blir ikkje noko patrol kjøyring på meg for eg kom for seint opp til biltilsyne og da fikk eg ikkje prøveskilter. men volvo tgb`en komer trur eg. dei er i heugesund no og henter bilen.

JAL
03-05-2011, 21:44
Er det kingboltlagrene dine kanskje?

Strammet hjullagrene for et par mnd siden, har kjørt kanskje 300km siden. Jekket opp i dag, virker helt stramme og fine, hjulene går også lett. Kingboltlagrene sitter vel inni knokkelhusene på Y60en, noen enkel måte å sjekke slakk i lagrene der?

Bilen får litt juling og jeg har såvisst vært nedpå, men det rister like jævlig om jeg kjører med frihjulsnavene utkoblet, så jeg kan ikke skjønne at det er i mellomakslingen problemet ligger.

Etter at problemet oppsto var jeg innom på Dekk1 for å få balansert. Da jeg hentet den fortalte de at de ikke hadde stor nok maskin og at de derfor hadde hevet i noe sand, det skulle virke bra påsto de. Tviler nå litt...må få dette gjort skikkelig, blir vel en drittjobb å få utav den forb... sanden igjen nå.

Hadde en kar som skulle se på spissingen nå nettopp, tok en rask sjekk selv i dag, og kom ut med ca 1,5 cm spissing, målt ytterst på dekket. Skal ta dette ut igjen i morgen og prøve å få det justert opp igjen til ca 2 mm. Men, for mye spissing skal vel ikke forårsake kraftig risting, eller??

Ser hva jeg får gjort i morgen tidlig, prøver å ta turen innover, håper jeg slipper å kjøre 60.....

vwpatrol
03-06-2011, 08:46
no er vi på veg inn med tgb en

Hi-Power
03-06-2011, 17:51
no er vi på veg inn med tgb en

Skjedde egentlig med kjøringen deres?

Takk for nok en fin dag i Modalen folkens:smile:
Satser på mindre snø neste gang, å minst like bra oppmøte:smokin:

Vi høres dere..

ØrjanH
03-06-2011, 19:50
Strammet hjullagrene for et par mnd siden, har kjørt kanskje 300km siden. Jekket opp i dag, virker helt stramme og fine, hjulene går også lett. Kingboltlagrene sitter vel inni knokkelhusene på Y60en, noen enkel måte å sjekke slakk i lagrene der?

Bilen får litt juling og jeg har såvisst vært nedpå, men det rister like jævlig om jeg kjører med frihjulsnavene utkoblet, så jeg kan ikke skjønne at det er i mellomakslingen problemet ligger.

Etter at problemet oppsto var jeg innom på Dekk1 for å få balansert. Da jeg hentet den fortalte de at de ikke hadde stor nok maskin og at de derfor hadde hevet i noe sand, det skulle virke bra påsto de. Tviler nå litt...må få dette gjort skikkelig, blir vel en drittjobb å få utav den forb... sanden igjen nå.

Hadde en kar som skulle se på spissingen nå nettopp, tok en rask sjekk selv i dag, og kom ut med ca 1,5 cm spissing, målt ytterst på dekket. Skal ta dette ut igjen i morgen og prøve å få det justert opp igjen til ca 2 mm. Men, for mye spissing skal vel ikke forårsake kraftig risting, eller??

Ser hva jeg får gjort i morgen tidlig, prøver å ta turen innover, håper jeg slipper å kjøre 60.....

Om det er kingboltlagrene dine vet eg ikke, men det var grunnen til risting når eg kjøpte min Y60. - Eg hadde då slark "klokken seks og tolv" (ganske mye slark). Men i og med at du ikke fant slark når du kontrollerte hjullagrene dine så er de sikkert ok?

ØrjanH
03-06-2011, 19:50
Hvordan var mengden snø forresten?:smile: minker det? :P

Hi-Power
03-06-2011, 21:46
Hvordan var mengden snø forresten?:smile: minker det? :P

Var fortsatt en god del snø igjen! bare nå var den ganske har, og is enkelte steder..

Håper det forsvinner litt mer til neste gang, så det går ann å komme seg opp i skogsløypen:smokin:

JAL
03-06-2011, 21:49
Snø 50-60 cm, tykk skare som fler av oss hadde fine mageplask i. Overraskende at det ikke er kommet noen bilder enda....

JL

Hi-Power
03-06-2011, 21:55
Overraskende at det ikke er kommet noen bilder enda....

JL

Ehrm..bilder kommer, heh..
Linda har vell noen fine noen ogsåThefinger
Min co-pilot har kameraet og bildene mine, så de kjem litt senere..

JAL
03-06-2011, 21:57
Om det er kingboltlagrene dine vet eg ikke, men det var grunnen til risting når eg kjøpte min Y60. - Eg hadde då slark "klokken seks og tolv" (ganske mye slark). Men i og med at du ikke fant slark når du kontrollerte hjullagrene dine så er de sikkert ok?

Har kjent godt etter et par ganger nå, kan ikke fine noe slark 6/12. Leser litt rundt at wobblingen ofte skyldes flere samvirkende årsaker og at slitasje på kingboltlagre, panhard foringene, endeledd osv det ofte er sentrale. Panhard foringne kan man visstnok vanskelig se slitasjen på og bytte anbefales varmt.

Får begynne med å få justert spissingen, få ut sand av dekkene og balansere skikkelig. Er det fortsatt wobbling er det til å bytte foringer, kan ikke ha det sånn...

Takk for svar.

Mvh
JL

Linda
03-06-2011, 22:40
Takker for en kjempedag i Modalen:smile: Neste gang kommer sikkert solen over fjellkanten også:wink_animate:

67140

67141

67142

67143

67144

67145

67146

67147

67148

67149

67150

67151