PDA

View Full Version : noen som har meninger om "beadlock-spacer"

knut e
03-05-2011, 21:46
kom til og tenke på hvis man har beadlockfelger i f.eks 10"bredde og man har ordna seg f.eks 15,5" breie dekk. vil det da la seg ordne rent styrkemessig og space ut felgen og dermed øke bredden med opptil 2"? skulle jo tro dette skulle gå greit hvis man tetter spacer ringen med f.eks. akrylfugemasse

jeg har stor tro på det og har litt lyst til og prøve det men vil gjerne høre meninger her hvis noen forstod hva i all verden jeg mente

(med og "space ut felgen" mener jeg altså og space selve ytterkanten så at der dekket er klemt mellom beadlockringen og felgen vil det også ligge en spacer sammen med beaden på dekket så felgen blir bredere, såklart med lenger skruer enn normalt)

Blesvik
03-05-2011, 22:15
Bør muligens funke det hvis ikke hjulet får mye juling.
Spaceren holdes på plass med boltene til ytter-ringen.
Men det er bedre å bredde felgen..

Blesvik
03-05-2011, 22:23
Med nærmere ettertanke vil nok ikke dette funke i praksis, treffer du en stein med felgkanten vil belastningen bli for stor..

knut e
03-05-2011, 22:27
Med nærmere ettertanke vil nok ikke dette funke i praksis, treffer du en stein med felgkanten vil belastningen bli for stor..

ja jeg er egentlig litt uenig med meg selv angående om det vil funke, hvis jeg blir ca350år gammel vil jeg muligens få tid til og prøve det ut. er såklart bedre og bredde felgen, men litt mye styr hvis man vil prøve litt forsjellige dekkbredder, men det beste er vel egentlig bare og dra til med ett sett som er smalt og et som er breiere

Lars'ern
03-06-2011, 00:22
Men det funker bra med 10" felg også, og så får du vel på 0,5" til med beadlock'n. Bare tullinger som meg det, som skal ha breie felger ;) Reint offroadmessig, så er det jo bedre med smale felger.

knut e
03-06-2011, 00:33
Men det funker bra med 10" felg også, og så får du vel på 0,5" til med beadlock'n. Bare tullinger som meg det, som skal ha breie felger ;) Reint offroadmessig, så er det jo bedre med smale felger.

er ikke bare du som er tulling, er det ikke greit spes. på snø og ha den kombinasjonen som du har med 12,5 felg på 15,5 dekk?

og med mange dekk med bra med sideknaster må det da være greit og få brukt dekksiden litt også?

Blesvik
03-06-2011, 08:49
Til mine 13,5" dekk anbefales 9" felg.
Med bredere felg mister man flexen i dekksidene.