PDA

View Full Version : Spørsmål angående bading

OllllO
03-06-2011, 08:36
Hei! Har noen spørsmål om dette, spessielt med bensinbiler. Hvilke forberedelser må man gjøre for å kjøre i dypt vann med en bensinbil? Selvfølgelig snorkel.

knut e
03-06-2011, 08:50
med bensinbil kan det være greit og gjøre et forsøk på og få det meste av tenningsdelene dine vanntette. fordelerlokk er jo muligens det mest kritiske(hvis du har en gammeldags fordeler da riktignok)

pass også på tankutlufting og lufting på akslinger, hjelper ikke med all verdens forberedelser hvis tanken renner full med vann

OllllO
03-25-2011, 23:32
Et spørsmål til, hvordan vil det gå med interiøret og de elektriske apparatene i innvendig (el-vinduer, air-condition, el-speil, varmeapparat, sentrallås osv.) når man "bader"?

Bergum
03-26-2011, 01:28
Du må fylle dem med fett...

å klargjøre en bil for bading er en av to ting.

Enten gi f'en, og bytte bilen når den ruster i stykker.

Eller bruke mange timer på å klargjøre, og hate når rusten begynner....

fullgass
03-26-2011, 03:45
Et spørsmål til, hvordan vil det gå med interiøret og de elektriske apparatene i innvendig (el-vinduer, air-condition, el-speil, varmeapparat, sentrallås osv.) når man "bader"?

de fleste biler som er litt tette bør klare å holde unna vannet ganske lenge.
jeg badet ganske mye med hilux`n jeg hadde med vann opp til side rutene. der hadde jeg sjelden mer en 15cm vann på gulvet å det er ikke no problem så lenge bilen får tørke etterpå.
jeg prøvde å passe på at dørlister og girspakgummi var tett, også gikk jeg over gulvet med silikon for å tette det som mulig kunne lekke (kabelgjennomføringer, skruehull etc.). :smile:
det er en fordel å kunne ta ut teppene lettvint eller kjøre uten. ellers er det fort gjort at det ruster fort.

selv om jeg har kjørt så vannet har fosset over panseret så har jeg merkelig nok ikke knertet no varmeapparat heller :)

sven
03-26-2011, 17:07
ikke minst har det litt med kjørestil å gjøre, om du entrer vanner forsiktig for så å holde den farta igjennom(der det er mulig) får du ei bølge forran bilen, med påfølgende bølgedal der bilen er...

når det gjelder tenningsdeler, så spraya jeg alle pluggkabler, fordeler og alle elkontakter med vaselinspray... dette holder delene til en viss grad vannavstøtende...

fullgass
03-26-2011, 17:22
ikke minst har det litt med kjørestil å gjøre, om du entrer vanner forsiktig for så å holde den farta igjennom(der det er mulig) får du ei bølge forran bilen, med påfølgende bølgedal der bilen er...

når det gjelder tenningsdeler, så spraya jeg alle pluggkabler, fordeler og alle elkontakter med vaselinspray... dette holder delene til en viss grad vannavstøtende...

helt enig :smile:

fullgass
03-26-2011, 17:27
ligger en liten filmsnutt her som jeg "bader" med hilux`n. dette var ikke no problem kom inn litt vann ved girspaken men ikke no store mengder :smile:
ble selvfølgelig en liten vaske jobb i motorrommet og rens av radiator, men ellers ikke no problem :wink_animate:

http://www.facebook.com/#!/video/video.php?v=1908179190671&oid=104942512870499&comments