PDA

View Full Version : Pittmannsarm?

linda marie
07-05-2007, 12:13
Tror denne har løsnet for andre gang nå. Er det noen som vet om dette er en svaket på de eldre Land Roverne? (har sivil utgave)

Og kan det være en annen årsak en dette til at hjulene "vobler"/humper når jeg svinger kraftig til høyre eller venstre? Har sett under, men ingen stag er bøyd e.l.

truls t
07-09-2007, 18:33
bruk locktite og trekk til med moment.. ang wobling, sjekk opplagringa på swivel pin housing..

Chevy-Sheriff
07-11-2007, 00:01
Uten å kunne noe som helst om LR.....:o......wobling kommer som regel ved defekt styredemper kombinert med store hjul.

linda marie
07-12-2007, 13:33
har så absolutt ikke store dekk. tvert imot... men takk for tips.

fått hjelp til å stramme pittmannsarmen. og har funnet ut at jeg må bytte et hjullager. sikkert derfor woblingen er der.

Chevy-Sheriff
07-12-2007, 14:23
litt slækk i hjullageret kan skape mye interresante kjøreegenskaper ja....:cool:

truls t
07-14-2007, 12:32
sjekk også king boltene.. de har ofte skylden i att det blir litt wobling på de bilene..

linda marie
08-24-2007, 08:43
sjekk også king boltene.. de har ofte skylden i att det blir litt wobling på de bilene..

Eh? King bolter? På en Land Rover? Tror jeg vet hva du mener, men det kalles da ikke king bolter...?

sandviper
09-03-2007, 20:03
Styedemperen din er vel kaputt, eller er det noe annet som knirker kanskje?

linda marie
09-04-2007, 13:32
Styedemperen din er vel kaputt, eller er det noe annet som knirker kanskje?

Hallo? Jeg kjøre Land Rover av eldre årgang. Hva er det som IKKE knirker? Funnet fleste feilene nå. Men er ikke annet enn at jeg må leve litt til med de. Styresnekken-muligens. Hjulager-absolutt. Pittmannsarmer-oh yeah. Matepumpen-lekker. Bremsene-tar annenhvert. ++++ Småtteri bare:rolleyes: