PDA

View Full Version : Hvordan fjerne flassende klarlakk?

Brynjar
04-03-2011, 18:37
Lakken på den ene XJ'en min ser helt jævli ut, klarlakken er flassa over hele bilen. Det er så ille at en kan gå og pelle løse flak og skorper overalt, se bilde.

Er det noe verktøy eller kjemikalie som kan hjelpe med å få av klarlakken som er igjen eller må jeg bare pusse ned alt. Hadde håpet å slippe å pusse meg ned til stålet så jeg bare kan sprøyte rett oppå gammel lakk.
Har planer om en matt olivengrønn farge :smokin:

http://pirate4x4.no/forum/picture.php?albumid=158&pictureid=848

martinj
04-03-2011, 18:42
det holder å slipe bort all klarlakken. typisk syndrom for amerikanske bilder. finnes ikke noe middel som bare fjerner klarlakken desverre...:smile:

lykke til. det er egentlig ikke så mye jobb som det ser ut som...:smile:

Brynjar
04-03-2011, 18:46
Takk Martin. Jeg har en eksentersliper, den gjør kanskje greit nok arbeid hvis jeg bare får nok luft..
Hva tror du om å begynne med 400papir? For grovt/fint?

Xjrebel
04-03-2011, 18:51
ja det er vel omtrent bare sliping som duger..ellers så brukte jeg høytrykkspyler på nært hold på en Chevrolet jeg hadde for et par år siden og det sparte jeg sliping på,gikk store partier med lakk av med den øg.

martinj
04-03-2011, 19:57
Takk Martin. Jeg har en eksentersliper, den gjør kanskje greit nok arbeid hvis jeg bare får nok luft..
Hva tror du om å begynne med 400papir? For grovt/fint?

400 er litt i fineste laget.. jeg ville gått på med 180 først. så 240. og lett over med 320 eller 400.. deretter et par tre strøk fyller.
går du rett på med 400 er det såpass fint at du vil ikke få slipt ut overgangene å panseret vil bli ujavnt:smile:

Brynjar
04-03-2011, 20:56
Såpass... takk for tipset Martin. Det kunne blitt veldig mye ekstra arbeid på meg.