PDA

View Full Version : Hei nytt medlem her. Bilder av min bil.

starcar
04-05-2011, 23:05
Hei, nytt medlem her, så tenkte jeg skulle åpne med det prosjektet jeg har holdt på med sånn smått og trutt i 4 år.:smile:

Rossi
04-06-2011, 08:34
Hei og velkommen hit:smile:

Tøff bil den der! Ikke mange som tør gå for en så oppsiktsvekkende farge:smokin:
Fortell gjerne litt om hva som er gjort med bilen siden du først kjøpte den..

starcar
04-06-2011, 11:23
Hei og velkommen hit:smile:

Tøff bil den der! Ikke mange som tør gå for en så oppsiktsvekkende farge:smokin:
Fortell gjerne litt om hva som er gjort med bilen siden du først kjøpte den..

Bilen ble kjøpt i 05. 1981 300gd.. så går i dag som veteran. 1100 kr i året forsikring og årsavgift. første 2 årene før jeg avskiltet den, så ble det ikke gjort mye... bortsett fra rep av ståltank og nye dekk. Ellers var det bare tut,kjør og herje. I 07 ble den avskiltet, så oppussingen startet.
Ting som er gjort så langt:
-Byttet kanaler.
-Byttet hjørner bak.
-Byttet skjermer foran.
-Byttet panser.
-Byttet dører.
-Nytt farget glass.
-Rustsveising her og der.
-Ny plasttank
-Nytt eksosannlegg
-Tettet med plater i vindusfakk bak.
-Ny grill og lyktinnsatser
-Byttet bremserør og overhaling av tromler bak.
-Nytt fjær og dempersett fra Trailmaster
-Omtrekking og vedlikehold av el-nett.
-Pusset og gått over alle gjordingspunkter.
-Ny lakk ( ral 1007 )
-Nye lister rund baut.
-Ny fanger foran og bak. ( brukt ) lakkert og pusset opp.
-Lakkerte skjermbreddere som er fuget til karosseri
-Kjører på 33" fram til nye dekk kommer 35-12,5-15.
-Skal løftes 2 tommer til.

Rossi
04-06-2011, 19:20
Ganske velfylt liste du hadde der ja:smile:

Hvordan synes du TrailMaster-kitet fungerer? Har leeeenge vært sugenpå et slikt selv, men hade ikke lyst til å bytte ut fungerende dempere og fjærer. Nå er jeg i planleggingsfasen for å tilpasse bilen til asfaltbruk istedenfor offroad, så da blir det vel ikke hevefjærer denne gangen uansett, men det kan jo være interessant å vite i tilfelle offroad-lysten vender tilbake etterhvert:smokin:

starcar
04-06-2011, 19:42
Ganske velfylt liste du hadde der ja:smile:

Hvordan synes du TrailMaster-kitet fungerer? Har leeeenge vært sugenpå et slikt selv, men hade ikke lyst til å bytte ut fungerende dempere og fjærer. Nå er jeg i planleggingsfasen for å tilpasse bilen til asfaltbruk istedenfor offroad, så da blir det vel ikke hevefjærer denne gangen uansett, men det kan jo være interessant å vite i tilfelle offroad-lysten vender tilbake etterhvert:smokin:

Hei, jeg er veldig fornøyd med settet, mykt å godt å kjøre med, men samtidig stabilt.

Rossi
04-07-2011, 19:45
Høres ikke dumt ut det nei:smile:
Husker du hvor mye det settet kom på ferdig levert?

Var det mye jobb å bytte hjørnene bak? Skal gjøre samme jobben selv snart, å tenker det kan være greit å vite hva man hiver seg over.....

starcar
04-09-2011, 00:24
Høres ikke dumt ut det nei:smile:
Husker du hvor mye det settet kom på ferdig levert?

Var det mye jobb å bytte hjørnene bak? Skal gjøre samme jobben selv snart, å tenker det kan være greit å vite hva man hiver seg over.....

Jeg hadde en særavtale.. betalte 9000 norske. tror det er dyrere enn det.

Kan ikke uttale meg om hjørnene, da jeg satt bort den jobben, men er viktig når du bytter hjørner, at du sjekker tilstanden og sliper vekk alt inni mellomkarroseri også..