PDA

View Full Version : Volvo 230A motor-spørsmål...

epa b loco
07-07-2007, 19:32
Har nettopp satt inn motor i trailprosjektet mitt, en B230A som skulle fungere.Har tenningsproblemer, har sjekka det åpenbare=skiftet plugger+kabler, har rett tenningsrekkefølge, tenninga er justert sånn ca bra, ellers så skal det meste være rett. Det er ikke stift-fordeler, det er elektrisk. Det jeg lurer på er noen triks for å sikre at fordeleren står rett osv..

Når jeg starter motoren spruter det også bensin ut av eksosen, skjønner at dette er uforbrent bensin, men det spruter skikkelig???Thefingercrossboned

Vh The motor-rookie

Nilsh
07-07-2007, 19:39
Har nettopp satt inn motor i trailprosjektet mitt, en B230A som skulle fungere.Har tenningsproblemer, har sjekka det åpenbare=skiftet plugger+kabler, har rett tenningsrekkefølge, tenninga er justert sånn ca bra, ellers så skal det meste være rett. Det er ikke stift-fordeler, det er elektrisk. Det jeg lurer på er noen triks for å sikre at fordeleren står rett osv..

Når jeg starter motoren spruter det også bensin ut av eksosen, skjønner at dette er uforbrent bensin, men det spruter skikkelig???Thefingercrossboned

Vh The motor-rookie
Når motoren er nullstilt skal rotoren peke mot ett lite hakk i kanten oppe på fordeleren. Skal egentlig sitte en plastbit i det avlange sporet hvor fordeleren er skrudd fast for att fordeleren skal sitte riktig.

epa b loco
07-07-2007, 20:03
takker for svar, har haynes-bok på motoren, mener å huske at jeg sjekka d, men skal sjekke likevel imorra. Har sjekka litt rundt på nettet, og skal også sjekke forgasseren evnt skifte denne, Kan være hull i membranen, og da blir blandingsforholdet mellom luft/bensin helt feil(har jeg lest meg til:p)

Er det forresten noen som vet hva slags olje som brukes på en GM servopumpe??Vanlig servo-Olje?har de evnt d på biltema?

epa b loco
07-08-2007, 22:11
skiftet forgasser, da ble den go igjen:)

Chevysub
07-08-2007, 23:06
På servopumpa bruker du vanlig automatolje. DextronII eller III, det blir ett fett. Biltema sin er helt ok