PDA

View Full Version : Oppgradering av 360 V8

Blitz
04-13-2011, 06:32
Har en 360 som står i en Dodge Power Wagon 400 brannbil som kunne trengt litt oppgradering, så selvfølgelig tenkte jeg at jeg skulle bytte ut noen smådeler.... Sånn som kam, topper, innsug, gasser og tenning :smokin: Men lurer på hva jeg skal handle... Har vært og sett endel på summitracing.com sine sider, mye fint der, men så vet ikke jeg hva pokker jeg skal handle....

Tenkte kanskje å gå for 300 hest, det skal sikkert gå med originale topper med litt finpuss, men tenkte å få den brukanes uten blyerstatning (er en 81 modell). Men er det noen som har noen innspill om trim av 360? Vil vel helst ha dreiemoment på lavere turtall, da bilen sikkert vil bli med i skauen endel... Kan jo ikke ha egen traktorvei uten å bruke den, hehe. Noen som har erfaring med forbruk ved lett trim? Den er ganske tørst som det er, kanskje konvertere den til injection av ett eller annet slag?

bilde av kjerra

http://i6.photobucket.com/albums/y245/Mad_Maxx/Bilde001-2.jpg

Skal ha noe grommere hjul på den etterhvert, tenkte på 35" med 4 toms skyjacker heving, men har ikke den fjerneste anelse om man får sånt godkjent... Vet den er registrert som motorredskap nå, men har litt lyst å bygge om til pickup. Liker rett og slett ikke brannbilutseendet

HardKåre
10-05-2011, 07:32
Flaks at det kom spam i tråden, så oppdaget jeg den igjen :)

Når det gjelder trimming av motoren vil jeg anbefale www.amcarforum.no der er det mye kompetanse på trimming og muskelbiler.

Men når det gjelder ombygging og heving så må du være litt forsiktig, spørs om du har lov å gjøre så mye med et motorredskap før den må omregistreres til lett lastebil...

Jan
10-05-2011, 07:41
Nå får man heller ikke omregistrert en bil som har vært motorredskap lengre. Blir lastebil uansett nå