PDA

View Full Version : volvo felt forgasser spm.

E.T
04-30-2011, 23:06
forgasseren på feltvogna lekker bensin. mellom flotørhuset og resten, lønner det seg å sette på nye pakninger eller bruke pk.sement.
det er b18 med zenith 36 vn gasser.

noen erfaringer på dette...?

Skjalg
04-30-2011, 23:27
Sjekk om flottøren virker som den skal.

EKJ
05-01-2011, 10:56
pakningssett er å foretrekke

EKJ
05-01-2011, 11:19
+ ett ekstra bensinfilter, kapp av stålrøret og sett ett i mellom hvis det ikke er gjort. Ett rep sett er det overkommelig pris på, og kjerringa blir nok fornøyd når du sprer forgasser deler utover kjøkkenbordet:eyemouth:

E.T
05-01-2011, 21:22
da blir det nok en tur på mariendal å kjøpe overhallingsett til gasser på tirsdag. filter sitter mellom røret og gassern ja. men det skal byttes. har sitti der en stund.

for husfredens skyld tror jeg ikke den skal inn på kjøkkenet nei...

E.T
05-03-2011, 12:51
da er repp sett til gasser kjøpt inn. ikke værst at dette er lagervare. en pose med pakninger og en hel nåååådeløs mengde med nåler og dyser og krims krams.... skal prøve meg på dette en dag solen skinner. så blir den vell bra kansje. må bare huske hvordan ting sitter . .

EKJ
05-03-2011, 16:56
Detta blir bra.... er ikke mulig å sette noe feil, og på nettet finner du både delebok med sprengskisser og verksted håndbok med forklaringer:smokin:

EKJ
05-03-2011, 17:00
Tips: Når du tar ut flottøren, sjekk at det ikke ligger bensin i den. Det sitter en nål ventil i flottør huset som følger med i settet,den hadde jeg problemer med, den tettet ikke når flottøren var på topp og flottør kammeret rant over.

E.T
05-03-2011, 20:13
har kikka endel i veksted håndboka. den viser mye (rart) . fikk god hjelp på mariendal. med tips og råd. greie folk der oppe. god servise som det heter. må vell stille inn den på nytt etter alt er byttet. det er jeg ikke god på.. mulig du får en tlf da Hr Kjelsberg.

Skjalg
05-03-2011, 20:55
Det er ikke uvanlig at det lekker mellom forgasserhus og spjeldakslingen. Det medfører falsk luft som gir for mager blanding. Håper det blir bra med rep sett.
Når du har av forgasseren sjekk at flensen mot innsuget er plan. Og at det blir tett mellom når du monterer.

E.T
05-04-2011, 20:53
var med noen stag og akslinger også. vet ikke hvor de ska sitte. men det finner jeg vell ut. fikk instruks på at man ser på pakningen om det er lekk mot manifoil. men skal nok gi den net par drag med fila.
det var også med en liten gummi hatt. ser ikke den på noen tegninger... noen som vet hvor den skal?

HAK5
05-04-2011, 23:24
det var også med en liten gummi hatt. ser ikke den på noen tegninger... noen som vet hvor den skal?

Det står i Volvoteltbilverkstedhåndboka at "Gummihatten i overhalingssettet skal bæres av Overhalingskyndig Overhalingsmænn.
Overhalingskyndig Overhalingsmænn må også gjerne fremføre gummihattsangen, da dette kan ha positiv virkning på utfallet av overhalingsprosessen."

Legg gjerne ut bilder/film av seansen!
Lykke til!:grinpimp:

EKJ
05-04-2011, 23:30
Den lille hatten kan være blindpluggen for vakumpåtrekkk til fordeleren. Minnes kanskje også at det sitter en hatt over stempel stanga til aks pumpa.

E.T
05-05-2011, 08:50
Det står i Volvoteltbilverkstedhåndboka at "Gummihatten i overhalingssettet skal bæres av Overhalingskyndig Overhalingsmænn.
Overhalingskyndig Overhalingsmænn må også gjerne fremføre gummihattsangen, da dette kan ha positiv virkning på utfallet av overhalingsprosessen."

Legg gjerne ut bilder/film av seansen!
Lykke til!:grinpimp:

åååå. nååååååådeløs humor av mæn frå vælset lænd.............

kænsje en 6,2 hadde gjort seg i teltet...

E.T
05-05-2011, 08:51
Den lille hatten kan være blindpluggen for vakumpåtrekkk til fordeleren. Minnes kanskje også at det sitter en hatt over stempel stanga til aks pumpa.

kan se ut som en vakum sperre ja. sånn i str.

E.T
05-08-2011, 08:18
det var en mengde funn inni gasseren også...
flotøren gikk ikke som den skulle da klemma til dennne var satt på feil vei. pakningene har utette, filt foringa på staget på akselrasjons pumpa var flat og utett. sila på flotør ventilen var nesten tett. og pakningen ned mot manifoilen var ikke bra. byttet alle dyser og div når jeg først drev på.

skal sette den på i dag blir spennende og se om det blir noe forskjell..

nytt spm. på toppen over der staget til akselrasjons pumpa går inn i gasseren
der sitter det ei skive som en kan snu på. denne kan stilles slik at en ikke får gitt bånn pine.står at det er en økonomi dings. denne kan snus slik at en får gitt full gass . noen som har merket noe forskjell på hvordan denne står?

EKJ
05-08-2011, 12:43
Full gass må man ha... det du justerer er mengden du skyver inn ved pådrag. Jeg har funnet ut at det funker best med mest.

E.T
05-08-2011, 13:51
Full gass må man ha... det du justerer er mengden du skyver inn ved pådrag. Jeg har funnet ut at det funker best med mest.

nå gikk den bedre ja.. men tror ikke den er riktig stilt inn, mtp lufte mengde. har skrudd den helt inn og 1 1/2 ut igjen ca. tror kansje jeg må gå over tenninga også. men den gikk utrolig mye bedre på full tilt. men synes den splutrer litt på vei opp.. mulig det bare er sånn...

EKJ
05-09-2011, 17:33
tenning og stift åpning er de nøye på.. stor forskjell på justert og ujustert. Det med fuskinga kan være mye, det beste er å kaste alt fra fordeleren og ut, å montere sivilt fra Bilrema, Ventiljustering er også viktig, så sjekk det også.