PDA

View Full Version : Reisetider

Vier
07-09-2007, 22:42
Jeg har tenkt en stund å lage en tråd hvor vi skriver hvor lang tid vi bruker på å kjøre til de forskjellige stedene. Dere kan godt ta med hvilken bil dere brukte og om turen gikk på skinner eller ikke.

Sveio - Ålesund 10 timer 30 min. Turen gikk med Ford Excursion/henger, og ferjene gikk med en gang jeg kjørte ombord. Tror ikke jeg kunne kjørt på kortere tid.

Brokelandsheia - Sveio 6 timer 40 min. Dodge Ram/henger via Sørlandet. Ferjen gikk med en gang jeg kjørte ombord. Dette er definitivt minste tid jeg har brukt på denne turen, men eneste gang jeg var ute av bilen var på ferjen...

Brokelandsheia - Sveio 8 timer. Ford Cargo over fjellet. Dette var ikke en fin tur...

Håper dere skriver her, for jeg glemmer så kjapt hvor lang tid vi bruker på turene våre.

BerntS
07-10-2007, 08:55
Brokelandsheia til Bergen 16timer :)

Med Suzuki gjennom Nissedal? tror eg..
Middag underveis et sted, bensin fylling på Haukeli:)
Hvis noen finner et bensinlokk til Suzuki der oppe så er det MITT Thefinger
Overnatting på Utne fergekai.... fergeruter er oppskrytt crossboned
Å våkne opp i et venterom med Vaktmesteren ja ka kan man si....
Var bedre å dusje med et annet team medlem :eek:

Men alle var enige i at det hadde vært en fin tur :rolleyes:

Slimboyfeit
07-10-2007, 09:28
Brokelandsheia-Haugesund 6 timer 40 min.
Turen gikk med en Renault Trafic med henger.
Vi også traff rett på ferja, men hadde en pitstopp og to + litt kø.

Mats Erik
07-10-2007, 23:27
Valen- Brokelandsheia:

Avreise fra Valen ca kl 21...
Ankomst Løfalstrand: kl 22.
Avreise Løfalstrand kl 2230
I grøfra på Ænes kl 2245
oppfra grøfra kl 0210.
Ankomst odda kl 0300
Avreise odda 1100
Ankomst Brokelandsheia ca kl 1900. etter div pissepauser og stopp.

Så 22-23 timer fra Valen til Brokelandsheia,,,

Ikkje bare bare å reisa på treff... og værtfall ikkje med team antistress:p

Linda
07-18-2007, 19:21
Vi startet veldig friskt i fra Vines i ti-tiden og det gikk i "hundre" helt til siste bensinstasjonen før Haukeli.... derfra holdt vi følge med et noe skadeskutt Team Antistress:eek: Hvalkokeriet var forvandlet til hvalhavariet, men Lasse & co holdt humøret oppe:o Jo flere vi kjører sammen, ja sammen jo gøyere vi blir lalala:) Ankomst Brokeland ca 19:00.

hjemreisen gikk om mulig enda senere. med to overnattinger var fergetider det vi brukte minst tid på. ( Bernt: Campingvogna vår stod tom, sånn ca ti minutters kjøretid fra Utne...)
Vi tok en aldri så liten snarvei...og besøkte Oddbjørn og Gunn:):)Kjempekoselig! Kom oss ikke derfra før natten og da jeg tok litt for mange painkillerser, ble det mange stopp på veien. Til slutt fant Steinar ut at søvn er goe ting, selv om ikke Kingcaben er behagelig til denslagscrossboned Vi ankom Vines utpå dagen og reiste derfra til Bergen i åtte tiden. Var hjemme kl: 10 om kb velden og hos legen neste dag. Fikk cortisonsprøyte og forlenget ferie....
Målsetting for neste tur: Bruke minst ett døgn mindreThefinger

Vier
08-12-2007, 21:32
NC#3
Sveio - Herstua 8 timer 30 min. Excursion/henger over Haukeli. Venting og køkjøring på Haukeli grunnet veiarbeid og bilberging. Det gikk nok minst en halvtime på dette.

Linda
08-12-2007, 21:44
Vi brukte 11 timer bort! Mye mas og kjas...feilkjøringer og pauser. Hjem igjen gikk alt så meget bedre 9 timer med ca en times spisepause. Kjørte Bergen- Lærdal-Herstua.

Vier
08-26-2007, 21:07
NC#4 Brumundal.
Sveio - Brumundal 9 timer 30 minutt omtrent med Excursion/henger over Hardangervidda, med punktering/lapping av tilhengerhjul. Mistet ca en time på dette...

8 timer 30 minutt hjem over Haukeli uten annen stopp enn 10 minutt i Seljord.

Linda
03-05-2008, 22:06
Skal bli kjekt å få denne oppdatert!
Ikke lenge igjen nå....