PDA

View Full Version : Vitara-tråden

Pages : [1] 2

Henning
01-31-2007, 14:32
Har fått kloa i en kort Vitara Cab, hvordan er denne i skogen sammenligna med SJ... i moderat rigga versjon.. fjærløft og 30 tommere.

Knut G
01-31-2007, 15:09
Roar, Geared, må vel vite litt om d der.

Geared
01-31-2007, 15:34
En SJ er helt klart bedre i terreng enn Vitara. Men alikevel, jeg klager ikke på min, kommer frem på akkurat de samme stedene med min Vitara som jeg gjorde med SJ'n. Bakkeklaring er dårligere på Vitara da ramma ligger lavt. Har dårligere flex foran enn SJ'n, men bedre flex bak.

Jeg har jo hevet min en tanke mer enn moderat, 3" på fjæringen og 3" på ramma. Kjører nå med 33x12.5x15 på 8" felg. Selve hevingen (fjærløft og BL) har kostet meg under 2 lapper. Har også locker bak.

Rakk vel aldri å prøve min med 30" i terreng før jeg byttet til 31", men jeg kan love deg at du får en bil du kan ha det mye morro med i terreng og at den er en helt annen bil å kjøre langs vei.

Trenger du skjermbreddere Henning? Har noen jeg som dekker over det meste av dekk du kan få putta på en moderat modda Vitara.

Henning
01-31-2007, 15:37
Trenger en bil jeg kan bruke langs veien, og som samtidig funker bra i medium skog, så det høres OK ut.

Klart jeg er interessert i breddere, har du link eller bilde?

Tommy
01-31-2007, 16:12
Sven Falk fra Sverige ble Europamester i en Vitara i Standardklassen 2001 han slo Jørgen Paulsen i en SJ med 0,93 prikker så disse duger..

Geared
01-31-2007, 16:42
Den er en super 4x4 langs vei. Setter du ikke på altfor store hjul, så blir den ikke så slapp heller. Skal se om jeg får rotet frem ett bilde.

Henning
02-02-2007, 08:00
Hva er forskjellen i innpress, vitara vs SJ?

Henning
02-02-2007, 12:44
Her svaret for de som lurer

Vitara har +25, SJ +10

Henning
02-03-2007, 12:09
Finnes det, hvem hva hvor?

Geared
02-03-2007, 14:24
Jeg har ikke funnet det ennå Henning, men kommer du over slike, så er muligens jeg intresert også.

Her er bilde av de jeg har liggende, bygger 10-10 cm utover.

Henning
02-03-2007, 15:51
De så bra ut... har du tenkt på noe pris? kansje en pm er tingen :D

Henning
02-05-2007, 11:01
Har ikke tenkt å trailifisere Vitaraen... men er greit å slippe å få targa bøyla i bakhodet.

Denne fra Calmini er jo ikke godkjent for trail.. og prisen var hard for hele bøyla men tanken er jo god.

http://www.puresuzuki.com/sport_bar1.htm

Jeg har vurdert å bygge en enkel bøyle som ligger under targabøyla med 20 bakoverstrevere.. da blir de eneste permanente skadene i bilen... hullene i gulvet som holder bøyla... man kan eventult i tillegg til bakoverstreverne bygge på bøyla bak slik at den dekker hodet til passasjerne men fortsatt passer inne i cabben HTen ... og fortsatt uten merker i interiøret..

Noen som har synspunkter?

Geared
02-05-2007, 12:07
Hvor i gulvet har du tenkt å sette hovedbøylen? Har dratt av meg håret nesten når jeg har tenkt på hvordan bygge bur i en Vitara uten å ødlegge for mye på interiøret.

Men setter du i gang Henning, ikke vær redd for å ta detaljerte bilder!

Henning
02-05-2007, 12:35
Skal begynne på rustsveising i neste uke... skal få tatt noe bilder da.... nå står den lagret... å skjemmes over rusten.

Zuki
02-05-2007, 13:33
Jammen Roar, hvorfor ikke bruke samme prinsippet med hovedbøylen som på calminis bur? Hvorfor er ikke det godkjent for trail, er det pga utforming eller ikke sømløst eller...?

Henning
02-05-2007, 13:55
Her er delene du trenger for å heve din Vitara ca 2 tommer på en billig møte, bilder fra prosessen kommer.

Fjærer
Foran: Mercedes w202 C180 94-95 må kappes ca 2 ringer
Bak: Audi 80, alle modeller 92 og nyere må kappes ca 2 ringer

Dempere bak
Nissan Sunny 82-85 bolt on

Roar har laget denne delelista fra Biltema

Foran: Mercedes - Delenr: 67-376 249,- stk
Bak: Audi - Delenr: 67-501 249,- stk
Støtdempere bak:
Nissan - Delenr: 70-024 Passer rett på. 159,- stk

Hvis du ikke har en Biltema butikk i nærheten kan du bestille fra hvilken som helst bilutstyrsbutikk men da vil sikkert prisene vært noe høyere. Uansett er dette et billigt alternativ.

Husk siden bilen har IFS kan det være lurt å ta en forstillingskontroll etter hevingen.

Geared
02-05-2007, 15:50
På Vitara så er gulvet der hovedbøylen skal stå annerledes enn på en SJ, for å få festet bøylen må man enten ofre plassen til baksetene eller feste buret i hjulhusene. Har tenkt og tenkt på hvordan gjøre dette enklest mulig uten å ødlegge altfor mye av interiøret (finnes litt mer av det på en Vitara enn på en SJ). Og skal jeg først lage bur i bilen, skal det bli bur som er godkjent for trailbruk.

Henning
02-05-2007, 16:00
På Vitara så er gulvet der hovedbøylen skal stå annerledes enn på en SJ, for å få festet bøylen må man enten ofre plassen til baksetene eller feste buret i hjulhusene. Har tenkt og tenkt på hvordan gjøre dette enklest mulig uten å ødlegge altfor mye av interiøret (finnes litt mer av det på en Vitara enn på en SJ). Og skal jeg først lage bur i bilen, skal det bli bur som er godkjent for trailbruk.

Jeg skal ikke ha trailgodkjent bur..
Du får problemer med foroverbøyla... uten å kappe i dashen på Vitaraen.

sven
02-05-2007, 16:39
Har ikke tenkt å trailifisere Vitaraen... men er greit å slippe å få targa bøyla i bakhodet.

Denne fra Calmini er jo ikke godkjent for trail.. og prisen var hard for hele bøyla men tanken er jo god.

http://www.puresuzuki.com/sport_bar1.htm

Jeg har vurdert å bygge en enkel bøyle som ligger under targabøyla med 20 bakoverstrevere.. da blir de eneste permanente skadene i bilen... hullene i gulvet som holder bøyla... man kan eventult i tillegg til bakoverstreverne bygge på bøyla bak slik at den dekker hodet til passasjerne men fortsatt passer inne i cabben HTen ... og fortsatt uten merker i interiøret..

Noen som har synspunkter?

Det blir da ei helvetes bøyle HenningThefinger

tåffår
02-05-2007, 16:40
Ja ordentlig skal d være Thefinger

sven
02-05-2007, 16:42
den veien det fucker opp forstillinga er ikke justerbart originalt....

da må man kjøpe og montere eksentriske camberbolter, fås hos summitracing

Henning
02-05-2007, 17:22
Jeg er redd for hårsveisen så stål HT av rør tror jeg er tingen Thefinger

Geared
02-05-2007, 17:52
Og skal noen bestille slike bolter, så er jeg med på bestillingen. Tåffår og Sven vil sikkert ha også.

Henning
02-05-2007, 18:01
Steinar Stolen er vel Summit forhandler.. jeg skal ha bolter hvis noen bestiller.

Henning
02-06-2007, 10:32
Noen som har hatt behov for å forsterke dette?

Geared
02-06-2007, 12:49
Nei, det har holdt på min hittil. Det du kanskje må være litt mer forsiktig med er midtre opphenget til bakakslen. Det er ikke fullt så solid. Det gikk føyka på min etter ett hopp med landing på bare bakhjula og fullt gasspådrag.

Men nå har jeg locker bak og 33 tommere da. Du har vel ikke så extreme planer tenker jeg.

Henning
02-06-2007, 12:54
Nei, det har holdt på min hittil. Det du kanskje må være litt mer forsiktig med er midtre opphenget til bakakslen. Det er ikke fullt så solid. Det gikk føyka på min etter ett hopp med landing på bare bakhjula og fullt gasspådrag.

Men nå har jeg locker bak og 33 tommere da. Du har vel ikke så extreme planer tenker jeg.

Locker og 30 er vel planene.... gidder ikke mer skogskjøring med åpen diff.

Geared
02-06-2007, 13:49
Hihi, har en helt ny liggende på hylla jeg, men den får du ikke. Den ligger der til reserve

Henning
02-06-2007, 14:09
hvor har du handla... pris åsånnt?

Geared
02-06-2007, 15:30
Den jeg har nå kjøpte jeg brukt og den som ligger ny i esken sin mener jeg Tåffår betalte 1500 kr for på BGnor, men er ikke helt sikker på om det var full pris.

tåffår
02-06-2007, 15:36
Den jeg har nå kjøpte jeg brukt og den som ligger ny i esken sin mener jeg Tåffår betalte 1500 kr for på BGnor, men er ikke helt sikker på om det var full pris.

Var ikkje full pris det eg betalte for den nei... Amund kasta den nesten ettermeg :cool:

Zuki
02-06-2007, 16:33
Etter ønske fra Henning som trådstarter samler jeg alle de siste Vitara-trådene i en, og klistrer denne.

Geared
02-06-2007, 16:47
Flink du er Ståle. Er helt på tuppa her nå jeg, endelig litt Vitara prat:)

Det er jo fortsatt noen som tror SJ'n er best, så det blir fort litt for mye prat om disseThefinger

Henning
02-07-2007, 14:38
Er jo flere som prøver å bygge om SJene sine til Vitara... motor, servo etc... Thefinger Passer Chromgrillen fra facelift Vitaraen på min 91? er det forresten noen som sitter på mye vitara deler?

Geared
02-07-2007, 15:17
Veng.no har chrome grill som passer rett på din bil. Men blir ikke det stygt da?

Det største delelagret finner du nok hos meg Henning:) Er mye deler igjen her selvom Sven og Tåffår stadig er å henter noe.

Hva trenger du?

Henning
02-07-2007, 15:21
Trenger en sittepute til førersetet som en fyr på 200kg ikke har sottet inn :eek: Så trenger jeg 16 toms alu... og en kalesje.. eller egentlig bare kalesjestativet.

Bilen er jo svart så chromegrill er jo fett.... åsså ser bilen litt dyrere ut... bling blling

Geared
02-07-2007, 15:35
Setene har egentlig Tåffår tinga på, så vi får se hva det blir til der. Har bare deler av stativet til kalesja til overs, men hvis du bare har hard-top nå, så er det masse deler du trenger. Så var jeg deg, ville jeg lett etter en bil du kunne ta alle delene fra.

Ja, jeg har 16" alu liggende, men må bare sjekke om de er rette først. Bilen de sto på har vært i grøfta en tur.

Hvordan er dørene på bilen, har en strøken høyredør stående. Og en hel masse andre småtteri. Har jo hogd nesten 3 stk Vitara'r.

tåffår
02-07-2007, 15:55
Vitara tråd... huff, får frysninger på ryggen egThefinger Thefinger

Hadde ett lite ønske om setene ja....

Henning
02-07-2007, 16:53
Trenger ikke dører... er ikke så mye rust :eek: :eek:

ShuDuck
02-07-2007, 18:19
Vitara tråd... huff, får frysninger på ryggen egThefinger Thefinger

ja som om vi ikke har bedre ting å snakke om Thefinger

crom og svart er tøft Henning

Henning
02-07-2007, 18:39
Klart det er tøfft og siden Vitaraen skal være en softcore bil så blir det bra crossboned

Henning
02-12-2007, 18:44
I dag ankom flere kvadrat med ferskt nypressa stål :) så må vel i garasjen til supersveiser Tore å få oppgradert karoseriet på Vitaraen.

Henning
02-13-2007, 23:31
Skal vi bestille camber adjusting bolts?

http://store.summitracing.com/egnsearch.asp?Ntk=KeywordSearch&DDS=1&Ntt=Camber+Adjusting+bolts&searchinresults=false&N=+115&y=8&x=37

tåffår
02-13-2007, 23:35
Tar 2 sett eg, om du bestiller...

Geared
02-14-2007, 02:52
Jeg tar 1 sett.

Henning
02-14-2007, 08:05
Jeg har enda ikke vært under Vitaraen min er det 12 eller 14 mm OE strut to spindle mounting bolts ? for å bruke gode norske ord crossboned

Henning
02-14-2007, 08:24
Forresten er det noen som har et bra forslag til takstativ på Vitaraen min... er jo ikke takrenne på HT en..

Geared
02-14-2007, 09:28
Her er ett bilde av det orginale takstativet. Det festes bak på bakskjermen og to andre steder på taket. Er ikke så sugen på å selge det jeg har. Kommer nok ikke til å bruke det selv noe mer, men er kjekt å gi med den gangen bilen skal selges.

Hør på Bazuki, svenskene har mye mer deler til Vitara enn oss nordmenn.

Henning
02-14-2007, 09:32
Roar.. du kommer aldrig til å selge Vitaraen din... så da kan du like greit selge det stativet til meg Thefinger Thefinger Skal jo kjøre Trophy til sommeren så da må jeg ha plass til kjørebruer og bensin.. er jo ikke mye plass inni den bilen da ..

Vurderer å montere korte rails på den bakerste delen av HT en... eventult litt lengre rails som monteres på tvers.. en på frem delen og en på bakdelen.

Geared
02-14-2007, 14:41
Ånei du Henning, bilen blir nok solgt en vakker dag. På denne tiden til neste år eller noe sånt noe tenker jeg. Da har den jo blitt 96 mod...

Sikker på at du vil lage hull til rails i hard-top'n? Den er jo sjelden her i Norge og koster jo bare 12 lapper ny...

Henning
02-14-2007, 14:50
Er vitaraen din 96 modell?

Skal ikke selge jeg.. skal ha den. Alternativet til å kappe er jo å lage eller kjøpe et slikt stativ som du har.

Har du forresten sjekka størrelsen på de camber boltene? så jeg får bestilt?

Geared
02-14-2007, 15:33
Vraket jeg har stående er jo 96 modThefinger

Hva byr du for stativet mitt da? Kommer du med ett bra bud så kan det jo hende at jeg selger...

Skal ut i garasjen å måle nå.

Henning
02-14-2007, 15:36
Hehe... skal sjekke litt så får du en PM ..... åå den skal få ny ramme crossboned

Henning
02-14-2007, 20:21
12 mm sir de på Zuwharrie ...

Geared
02-14-2007, 23:28
Jepp, det er 12 mm. Målte på noen biter som ligger i garasjen nå nettop.

Har du hørt med Sven om han skal ha også?

sven
02-15-2007, 22:29
Det har han, og det kommer to bolter min vei og....

Henning
02-15-2007, 23:00
Roar og Sven sjekk Pmene deres :)

Geared
02-16-2007, 00:15
PM'n er sett og du har fått svar:)

Harald
02-18-2007, 20:34
Hei, lurerpå hvor jeg får tak i lockere til min Vitara 96?
Han som leverte ome til meg ville bare selge air-lockers og de synes jeg er for dyre på et leketøy.
Det må være sånne som kan kjøres på veg, ikke esab lock.:confused:

Zuki
02-18-2007, 20:49
Calmini har, men litt tullete med betaling derfra. Har skjønt at det kan lønne seg å bestille gjennom noen av de engelske som forhandler calmini i stedet for direkte derfra.

http://www.puresuzuki.com/lockright.htm

Henning
02-19-2007, 10:35
Har begynt på rustsveising..... satan det e mye rust, finnes jo ikke tegn til behandling på baksiden av platene.

Geared
02-19-2007, 13:22
Jeg vet Henning, jeg vet. Var ikke mye stål igjen på min heller. Men den ble jo bra til slutt. Skal ta en ny runde på min til sommeren. Da skal karossen løftes av og sjekkes grundig.

Henning
02-19-2007, 13:34
Måtte bestille di festeplatene som "skjørtet/pyntelista" på kanalen sitter i... hadde ikke tenkt på de før jeg begynte jobben i går. 1000,- raske for dem... håper jeg slipper flere overraskelser :(

Geared
02-19-2007, 14:37
De har jeg mange av jeg da... Men bruker jeg de? NOT? Ville ikke sette på den rustfella igjen.

Henning
02-19-2007, 15:30
Må jo få festa pynteplasten... dessuten med mye tektyl og godthumør så går det meste Thefinger

Espen
02-24-2007, 21:06
Her var det mye bilder og how-too:

http://www.izook.com/tech/tracker/trackerindex.htmhttp://img.photobucket.com/albums/v506/Espen87sub/waytogo.gif

Harald
02-27-2007, 21:16
Noen som har forslag til feste for winsj?
Vil ha den bak støtfangeren

Zuki
02-27-2007, 21:26
Hvor stor er vinsjen? For å få plass til en normal bilvinsj bak en original fanger kan jeg tenke meg at du da må modifisere karosseriet litt mm? Mens en liten vinsj kan sikkert festes på en brakett. Min lillevinsj (som er såpass liten at den stort sett er til pynt) står på en brakett på det røret som går på tvers bak fangeren på SJ'en, regner med noe tilsvarende fins på Vitara?

Der er det laga en brakett av et stort firkantrør, hvor det ble bora et gjennomgående hull med samme diameter som røret bak fangeren, og deretter delt midt på de hullene. Slik ble det en brakett formet som et halvt firkantrør |_| med spor i som passer akkurat til røret bak fangeren. Det blei sveisa fast en gang for alle, og hull til vinsjen blei selvfølgelig borra på forhånd. Går akkurat inn mellom fangeren og radiatoren...

Denne patenten passer sikkert på mange små jallavinsjer. For større vinsjer er vel den beste løsningen å lage et solid feste som boltes i ramma på et vis, alternativt handle eller lage en vinsjfanger med feste for vinsj.

sven
02-27-2007, 22:20
se om noen har nest siste 4 wheel drive.... der festa de vinsj på kort vitara....

da var det bare fairled'en og krokensom stakk ut

Henning
02-28-2007, 07:59
Min Vitara skal få winsj på multimount.. mye enklere..mye bedre... mer praktiskt. Feste foran og bak.

Geared
02-28-2007, 10:19
Helt enig Henning. Så slipper man å drasse rundt på ekstra vekt når man kjører langs veien.

Henning
02-28-2007, 10:33
Monterer multimounten foran slik at den kommer ut bak skiltet. Så monteres skiltet fast på en plate som festes i multimounten... så er det ingenting som stikker ut.. kan bli litt knotete med låsesplinten men vil alikevel fungere kongebra. Bak bygges kroken om til amerikansk standard.. dvs at kroken også festes på multimount. Så tar man ut kroken og putter winsjen inn.

Zuki
02-28-2007, 12:08
Men da må man vel få tak i godkjente kroker i amerikansk standard da, har ikke hengerfestet et krav om å være av godkjent type?

Henning
02-28-2007, 13:09
Men da må man vel få tak i godkjente kroker i amerikansk standard da, har ikke hengerfestet et krav om å være av godkjent type?

Hvem ser forskjellen? er jo vanlig med multimount kroker på amerikanske biler.. du skal jo teoretisk sett vise bilen for å få skrevet krok inn i vognkortet også... hvem gjør det?

Harald
02-28-2007, 14:03
:) :) :) :) Kossen fæste du et sånn multisak? Vil deinn tåle en winsj på 40 kg?
Deinn drar 3800kg. Deinn lille ska å ha bak eller sælge (950kg)
Kanskje litt stor?
Fikk væsten å mærkan i dag. No e det bare å veinnte på sommern så æ får begynne å skru :) :) crossboned

Henning
02-28-2007, 14:14
Multimount får jo kjøpt orginalt fra feks warn.. winsjkrybben har jo multimount.

Multimount eller 2" receiver som det vel egentli hete e en amerikansk patent.. der du istedet før krok bak har et firkant rør som e 2" innvendi så putte du inn en krok, eller ei winsjekrybba, en stol, golfkølle holder etc. etc. finnes et utall av førskjellie ting som e telpassa multmount. Gjennom multimounten e det et hull.. så e det et hull i røret du putte inni.. så dyttes det en splint igjønna.. å hoil det 3 tonn etter en Suburban... så hoil det winsjen t en Zuk Thefinger

Geared
03-02-2007, 23:03
Som sagt så har jo jeg disse Mercedes fjærene fremme på Vitaran min. Lurer litt på om de ikke blir signe med tid og stunder. Synes bilen min har blitt lavere foran nå. Skal få kjøpt ett sett til med fjærer og sammenligne. Koster jo ikke rare skvetten, så er de av typen som blir fort signe, så er det bare å kjøpe nye.

De er jo beregnet til å bære en tung Merce, men de er jo fra Biltema og på toppen av det hele kappet litt. De er under ett år gamle.

Henning
03-03-2007, 11:58
Roar.. bra du forsker for oss andre :)

Geared
03-06-2007, 09:32
Fått sveiset ferdig bilen Henning? Må snart komme med noen bilder av bilen...

Henning
03-06-2007, 10:46
Fått sveiset ferdig bilen Henning? Må snart komme med noen bilder av bilen...

Nja ligger litt etter skjema :( Har for mye å gjøre om dagen.

Har 20 mm bodylift og biltema kittet liggende baki Hiacen... men er som sagt enda en stund til jeg får ihop bilen desverre.

Espen
03-06-2007, 11:22
Nja ligger litt etter skjema :( Har for mye å gjøre om dagen.

Har 20 mm bodylift og biltema kittet liggende baki Hiacen... men er som sagt enda en stund til jeg får ihop bilen desverre.

Jeg har helt fri til helga, alene og "will work for beer" Mye jobb kan det være snakk om da? ett par halvtimer?

Henning
03-06-2007, 11:51
Jeg har helt fri til helga, alene og "will work for beer" Mye jobb kan det være snakk om da? ett par halvtimer?

Nja... den er jo ikke ihopsveisa enda..så da tar det vel mer enn et par halltimer :( men blir kansje letter å sveise og letter å være motivert om den kommer 3 tommer lengre opp i lufta grnpirate

Espen
03-06-2007, 12:38
Sånn skal det låte:) opp med hodet raske gutt! Alt blir lettere med brelett. grnpirate

Henning
03-06-2007, 20:17
Dein satans fettbiln va full av spakkel å plokke fette rusten..... dein går på skroten iløpe av mars.... Ka skal æ ta vare på?`

Motorn e sællt... HT en blir æ å ta av... løktebøyla tar æ av... ka mer e gangbart?

Geared
03-06-2007, 21:22
Girkasse hvis det ikke er ulyd i den, foraksel eller diffen fra den, servostyringen, sentrallåser, el.speil, elvindusheiser. Er bakdøra hel og uten rust, så ta vare på den. Tank/bensinpumpe. Støtfangere, metallet bak bakfangeren.

Jeg trenger foresten sentrallås til bakdøra mi... Hint hint.

Det var vel ikke tilfeldigvis vindusvisker på bakruta vel?

Henning
03-06-2007, 21:57
Er jo en cab er ikke visker :( Girkassen er ulydfri :) Jeg er skikkelig deppa idag... har akkurat fått sendt 8x15 streetcrawler fra Amund også :mad:

Geared
03-07-2007, 00:07
Blar du opp nok penger er jo altids min tilsalgs da:)

Har ikke du samme hard-top som meg da? På min er det nemlig klargjort for vindusvisker motor og tilbehør.

Hadde du sentrallås motor i bakdøra?

Henning
03-07-2007, 10:13
Er fetere ht en du har :) .. men det er vel også det eneste. Skal sjekke i bakdørra om den er klargjort til sentrallås... , er skikkelig deppa idag.. ikke for pengene de berger jeg.. , men mer prinsipielt deppa :(

Geared
03-07-2007, 11:56
Er det sånn hard-top som bakruta sitter på ht'n?

Henning
03-07-2007, 13:05
Jepp hengsla i HT en med åpningsbare sideruter

Zuki
03-07-2007, 13:48
Hallo Henning, gir du opp? Va det skikkelig katta i sekken, eller e du bare trollsint no? Thefinger

Kom an, den kan da ikke være SÅ Beyond recovery??? Sleng ut litt bilda da!

Henning
03-07-2007, 14:36
Dein e så beyond recovery... min faste sveisegud å kammerat han Tore ga opp... å han gjer ikkje opp mye. Må ha nye innerskjerma, nye innerkanala, nye hjulhus, rust i hyttefestan... rust i føkkings alt... newburn

Jalle_Patrol
03-07-2007, 15:03
Hmm,, Har du gjedd opp prosjekte? Rust e vell ingen hindring.

Henning
03-07-2007, 15:06
Hmm,, Har du gjedd opp prosjekte? Rust e vell ingen hindring.

Du kan få sveise vess du vil crossboned men det e sinnsykt mye rust.

Jalle_Patrol
03-07-2007, 15:16
Æ veit jo om andre som like sveising. kor du har kjerra ståanes? skulle jo vert å sett om der kan være et håp,, du har vest ikke sett paten vi holder på med enda hehe

Geared
03-07-2007, 16:11
Du kan trøste deg med det Henning, at det var ikke mye igjen av min når jeg begynte på den heller. Er ikke mer enn 3 uker siden sist jeg måtte til å sveise litt på den. Og resten skal taes til sommeren. På min manglet jo store deler av torpedoveggen også. Har mistanke om at det finnes litt rust rundt frontruta også... Men som sagt, alt blir fikset til sommeren. Har jo en rustrfri kaross stående. Men det er skakt som fy, så det blir til å kappe ut deler fra det og sette over på det jeg har.

Harald
03-07-2007, 18:07
Ser at du gjer opp:eek: Ka du ska ha for fælgan?
Gribbene samler segcrossboned crossboned
Va sjøl å sa på en 93mod. Deinn va åsså ihjælrusta.
Har du et bodylift til salgs?
Æ har ikkje sjækka for rust på deinn æ har no men, æ ska begynne å skru når det sommres. (over 5+)
Løkke tel, du finn en litt nyare modæll med mindre rust iløpet av ei uka

Henning
03-21-2007, 15:45
Har henta camber boltan idag :) ... pakkes om å sendes videre i mårra. Har forøvrig to bolter til overs.. siden jeg ikke har Vitara.. så er det noen som trenger.. så er det bare å gi meg en pms.

Geared
03-21-2007, 16:10
Det skal bli deilig å få montert camber boltene, vil tru den blir litt mer stabil langs veien.

Harald
04-14-2007, 12:01
Hei kan du ta bilder når du monterer boltene?
Har ennå ikke fått montert OME, men nå er dekka kommet så nå må de på elles blir det for lite plass.
Det er veldig stille hær etter at Hening skrota bilen sin. Ka sjer?

Geared
04-14-2007, 17:29
Skla ta bilder når jeg monterer de jeg, så sant Henning får rota seg til å få sendt de:)

Skjer stadig noe med min Vitara, akkurat nå holder jeg på med å bytte bakre delen av ramma. Den gamle var sterkt angrepet av rust og har fått litt juling i tillegg. Så bakakslen sto ikke i den posisjonen den skulle lenger. Og når bakakslen kom ut av stilling tok den samtidig med seg støtdemperne, så de så ut som noen bananer.

ShuDuck
04-18-2007, 18:55
denne snutten passer vel i vitaratråden crossboned

http://my.break.com/media/view.aspx?ContentID=253266

Harald
05-11-2007, 11:40
Endelig, no e fjære å dæmpera bytta 30" på plass. Litt støy av m/t dekk men det får gå. Speedometer viser nå det samme som gps.
Det neste blir nå montere winsj, litt løft på karrosseri, lakking, større bremser, større motor, bedre seter, søke husbanklån, gjøre om hjuloppheng,..........newburn

D.... steike dette blir en dyr bil. :D

Geared
05-11-2007, 11:48
Endelig, no e fjære å dæmpera bytta 30" på plass. Litt støy av m/t dekk men det får gå. Speedometer viser nå det samme som gps.
Det neste blir nå montere winsj, litt løft på karrosseri, lakking, større bremser, større motor, bedre seter, søke husbanklån, gjøre om hjuloppheng,..........newburn

D.... steike dette blir en dyr bil. :D

Bilder! Bilder! Bilder!

Harald
05-24-2007, 08:53
Har ikkje råd tel å ta bilda, ska bruke pængan på biln

Geared
07-11-2007, 00:25
Nå håper jeg at det er noen som lager litt fart i denne tråden igjen og bygger seg en værsting Vitara. Vi trenger flere Vitara tullinger her inne.

Double Toy
07-16-2007, 01:27
Har fått igang min nå ihvertfall:rolleyes:Håper jeg kan få rigga den litt:ptrenger bare lengre døgn og mer cashgrnpiratehe he

Geared
07-16-2007, 08:35
Godt jeg hadde de delene som skulle til da:)

Double Toy
07-16-2007, 15:43
Ja, det hjelp en del det:p Er deilig å endelig ha den i kjørbar stand...Fikk på skilter i går, men kommer no støy fra framdekka tror jeg, høres ut som de går inni no, for det gir seg når jeg svinger...klarer f*** meg ikke finne ut av hva det kan være:mad:

Nå er det karossen som står for tur, begynner nok å blåse litt sand til helga, håper jeg:o

Harald
07-18-2007, 09:19
Du håper på en værsting Vitara men det e det væl bare du som har, Min skal være godkjent så karrosseriløft er ikke aktuelt.
30" er akkurat passe (tror de er mindre enn merking) MT mønster som bråker mere enn motoren på 4000 rpm
Den høres ut som et fly i 100kmt.
Vurderer å finne meg en sperre som passer.
Hvilken vil du anbefale? Må kunne kobles ut ved vanlig kjøring

Harald

hlangmo
07-18-2007, 10:03
Skal den kunne kobles ut så er det vel ikke så mye å velge imellom.

ARB......og OX-Locker kan vel kobles inn og ut.

sprinter
07-25-2007, 15:04
noen med vitara som kan sjekke hvor langt inne føler som sitter i forkant av termostathus sitter. synnes min sitter så langt ut (sliter med varme på målern)og har begynt å jobbe med det:(

Double Toy
08-13-2007, 00:12
Vitaratråden er ikke akkurat mye lest eller skrevet på for tiden:confused:

Skulle gjerne ha lagt ut litt bilder og styr ang min (ikke at det er mye å skryte av men...), men hakke peilig på hvordan jeg legger ut bilder her jegnewburn

Men det jeg har gjort så lang, er å gjøre begge hjulbuer bak rustfrie, gått over ramma, sandblåst litt og tectylert, deler av ramma bør nok byttes om en stund da men, holder litt til;)Jeg venter på kanaler og biltema hevesett fra Henning i Nord, ble levert postkontoret på torsag, men ligger der f**n meg fortsatt, skal også bestille en ny forskjerm og et kalesjefeste fra Let7, vis ingen her inne har noe til meg da:rolleyes:
Så siden jeg ikke hadde noe fornuftig å gjøre idag, begynte jeg å pille ut interiøret, for å sjekke hvordan det lå ann med rust innvendig, ble positivt overraska:p Det har faktisk blitt rustsveisa litt tidligere, jippi, men var litt som måtte tas, rett bak baksetene, ellers var det bare overflaterust, må pusse ned dette, og så litt tectyl på så blir det så bra atte:cool:

Satt bare å kjeda meg så ville skrive litt om framgangencrossboned Er det noen som har idèer og forslag om hva og hvordan jeg bør gjøre ting er det bare å komme med innspill;)

NB: kanskje noen kan lære meg å poste bilder...he he

Geared
08-13-2007, 00:45
Godt den ikke var så rusten innvendig da:)

Er vel ikke lenge før du virkelig tar av og henter de bredderne som ligger her. Tenk deg bilen din med 10" felger og 33x12,5 dekk:p

Hvordan går den med sperre planene dine på bakakslen? Hvis jeg bare får ånden over meg så skal jeg pusse og lakke en bakaksel, bytte lager og slikt og putte i den nye sperra. Så da kan du jo muligens få kjøpt den gamle akslen min med locker ferdig montert i.

Du kan jo i grunn bare begynne å spare du, for så komme hit med ett lass med penger, legge fra deg det lasset med penger og ta med deg ett lass med deler.

Double Toy
08-13-2007, 01:56
Ja ble glad idag når jeg rev ut teppe og fant ut det var så lite, jeg hadde jo sett for meg at jeg måtte bytte gulv forran ved beina og bak baksetene:cool:så det her var en oppløftning, må bare få tatt det en dag, men tenkte først jeg skulle finne en snill kar som ville sveise litt for meg da;)

he he...ta med et lass med penger janonohe he...neida, blir nok bare fattigere og fattigere, men ting går ikke akkurat fort her da...Men sperre er ikke uaktuellt nei...men får ta det litt seiner, men har ikke noe i mot å hente et lass med deler av deg nei;)
Tror ikke det blir 33" med en gang, blir nok 31" når jeg skal bytte dekk neste gang, bruker bilen mye på vei, så skulle gjerne hatt noen som ikke bråka så vilt, noen forslag?

Harald
08-19-2007, 19:16
Etter at Knut måtte hente meg opp av grøfta! må jeg ha sperre
Hvem kan hjelpe meg med locker framme?
96mod vitara
Harald

Geared
08-19-2007, 23:07
http://www.trailtough.com/default.htm

Er nok ikke mange andre muligheter enn å handle den der.

Harald
09-11-2007, 10:42
Hei hær på det stille forum!
Har vært for 2.gang i Harstad å kjørt TT.
Vitaraen kommer fram overallt, skremmende framkommelighet!
Skulle gjærne hatt en sperre men ser at så lenge det er underlag så er det mulig. Jeg gir opp lenge før bilen, å æ e ikkje redd for den (mest for egen helse). Trodde ikke at den skulle komme fram der sj,en dro seg opp men den dro seg kanskje litt lenger. lagde endel nye spor i holla
Sperre blir det når pengene er der men inntil da så klarer jeg meg bra.
Se bildene fra Harstad så forstår dere bedre
Mvh
Harald

Geared
09-11-2007, 17:02
Vitara er ikke noe dårlig terrengbil nei, holder følge med de fleste SJ'ene når jeg er på treff med min også. At en Vitara kanskje flexer litt dårligere foran enn en SJ tar den igjen med flex bak. Så det er ikke det det står på.

Min har imponert meg mang en gang.

Harald
09-13-2007, 13:10
Noen ideer om hvordan flytte innsug opp fra innerskjerm?
Fant ut at den tar inn luft over framhjul og ikke i inntak bak på panser.
Kunne lett blitt jævli dyrt.
mvh
Harald:)

Harald
09-14-2007, 09:41
En nyttig side for vitaraeiere
http://stores.ebay.co.uk/Bits4Vits
http://www.outerlimits4x4.com/phpBB2/viewtopic.php?t=48779

Mvh
Harald:)

sprinter
10-17-2007, 13:01
siden jeg har solgt vitaran har jeg noen hjullager som jeg ikke trenger(kjekt å ha) noen som trenger, ta kontakt..
har også en liten gummi mansjett til bremsecalipper..
og kufanger.takgrind.

Harald
10-22-2007, 08:13
Delenummer på lager?
Bilde av kufanger?
Mvh
Harald
Vitara OME 30"

Johansen
02-08-2008, 21:27
Lurte på et par ting.
Hvor store dekk kan jeg ha på min vitara uten at jeg hever den?
Passer Mercedes Geländewagen felger på Vitara?

ShuDuck
02-08-2008, 23:23
Nei de passer nok ikke, vitara har 5x5.5 og er det samme som SJ, valp +++

Geared
02-09-2008, 00:37
Kommer akkurat ann på hvor "store" dekka er. Finner du noen små 30" får du kanskje plass til de, men 29" er nok det som passer best uten noen heving.

Den virklige størrelsen på dekk kan variere mye. Må nesten prøve deg frem. Er sikkert noen i nærheten av deg med zuki som du kan få prøve hjulene til.

Johansen
02-09-2008, 10:29
Kommer akkurat ann på hvor "store" dekka er. Finner du noen små 30" får du kanskje plass til de, men 29" er nok det som passer best uten noen heving.

Den virklige størrelsen på dekk kan variere mye. Må nesten prøve deg frem. Er sikkert noen i nærheten av deg med zuki som du kan få prøve hjulene til.

okey.
takker for svar:)

lodberg
03-03-2008, 20:24
nu læser jeg at i kører med 33" dæk er gearingen ikke for høj til det ?

Geared
03-03-2008, 20:39
Giringen blir nok litt for høy, men det går overraskende bra. Har ennå ikke slitt ut en clutch. Den drar fint på 5 gir på landevei.

Men har en liten følelse av at jeg har lavere giring enn standard Vitara, har aksler fra en importbil og den var det en annen utveksling på tror jeg.

Men det finner jeg snart ut, skal bytte akslinger på den nå, så da skal det sjekkes.

lodberg
03-03-2008, 20:52
har lige købt en vitara årg 89 og ville have 31" på men hvis du siger at den kan trække 33" skal skal det prøves tak.

Geared
03-03-2008, 21:58
Det idielle er nok 32", jeg hadde valgt det hvis jeg skulle handle dekk nå.

Harald
03-06-2008, 10:47
Hei kjører med OME hevesett. Har akkurat plass til Aurora mt i 30X9,5X15 på 7X15 sj felg. Tar ikke i noe men dersom det ligger is eller søle i falsen bak forhjul kan jeg høre dette når jeg har litt sving. Ved fullt rattutslag har jeg god klaring over det hele.
Let7 har nå tuv godkjente bl til Vitara. ( 50 mm):)

Harald

lodberg
03-07-2008, 08:45
jeg har set at dem i DK kører på 30" når det er en sj, men der er ikke rigtig nogle der kører vitara derfor er det godt med lidt hjælp fra jer

Harald
03-10-2008, 12:35
Slik kan det gjøres:)

lodberg
03-10-2008, 15:51
ja det ser da meget fornuftigt ud det vare lige lidt inden min ser sådan ud. jeg har lige pillet plastikken af min og der er rust overalt så der går lige et par måneder med det

lodberg
03-22-2008, 09:47
har kigget på hæve sættet fra biltema hvilken støddæmpere bruger i foran på bilen

Geared
03-22-2008, 11:03
Bruker de orginale demperne foran, men snur festet øverst på demperen opp ned. Jeg har ogå en 30 mm kloss i mellom festet og dempertårnet. Det for å hindre innflex pga lite plass til 33" dekk.

sukiforlife
03-25-2008, 23:03
finnes noe utstyr til 2000 grand vitara eller er hjuloppheng og understell likt som på vitara ?

Harald
03-26-2008, 14:41
Sjekk OME 4x4 supply. der finner du hevesett til GV med TUV papirer
eller let7 i dannmark
Harald

Harald
03-26-2008, 14:43
okey.
takker for svar:)

Prøv aurora 30" 9,5X15 det er små tommer d,:smile:

Harald

Harald
03-28-2008, 21:41
Dette er d jeg ønsker meg til snøkjøring
http://www.youtube.com/watch?v=Bhu2PiRvwjs
:smile::smile::smile:
Harald

lodberg
03-29-2008, 19:16
fik lige nogle 2" fiberklodser så nu er min zuki blevet høj, men nej hvor er de gamle bolte svære at få af. det er ikke som på en patrol hvor alt er synligt

Reinsberg
04-20-2008, 19:47
hva ein tur i elverum i helga og henta heim ny suzuki:smile:
har 2 suzukier fra før men 2 blir fort 3Thefinger

men bilen er for lav:shaking: så lurer lit på hvor mye dette biltema hæve sette løfter bilen?

Geared
04-20-2008, 23:31
Biltema hevingen gjør nok bilen 2,5-3" høyere. Har kjørt med denne hevingen i over 3 år nå og har ikke noe å utsette på det annet enn at fjærene fremme blir litt signe. Men det kan vel komme litt av mitt bruk av bilen:blush2:

Er det noe mer du lurer på så er det bare å rope ut:smile:

Geared
04-20-2008, 23:32
Hmm, ser nå at det er en Sidekick du har fått deg. Er det brunt interiør i den?

Tommy
04-20-2008, 23:42
Hmm, ser nå at det er en Sidekick du har fått deg. Er det brunt interiør i den?

Hva er en "Sidekick"??

Holten
04-21-2008, 00:02
Sidekick er etter det jeg har forstått Vitara..

ShuDuck
04-21-2008, 01:11
jau, det er navnet på den i USA++, eller tracker som mange heter og (GEO).

så "trackick" er vanlig å kalle de, hvis en skulle undre på det

Fin bil Reinsberg, skal du ha 31" på den ? eller skal du ta den helt ut og montere 33" som Roar :smile:

Reinsberg
04-21-2008, 07:13
jepp dette er en Sidekick med brunt interiør.
importert fra california i 98.. dette medfører 2 ting.. nesten rustfri og automat gir :smile: lit skeptisk på hvordan det siste vil fungere..

eldre herre fra elverum som eide bilen før skulle fylle motor olje på bilen og fylte oljen ned i peile "hulle" til automaten.............................. så automaten er ny overhalt og har garanti :smokin:

plan er og gjøre den lit høyere slik at de blir plass til 31" og montere noen skjerm bredere. så får vi se hva som skjer etterpå..

hvar og prøvde den i et lokalt grustak igår og suns egentlig at automaten går lit for fort i 1 lav.. finnes det noe ned girings muligheter på lav serien til transfern?

Geared
04-21-2008, 10:15
Ja, det finnes kryperkasse drevsett til disse. Så sant det er samme transferen på manuell og automat.

Jeg har gromme breddere liggende jeg. Sort dasjbord, sorte dørtrekk, sorte deksler på sidene baki og alt annet som trengs for å bli kvitt det fæle brune interiøret.

Og skulle du finne på å bygge om til manuell, så har jeg jaggu det som trengs til det også.

Reinsberg
05-12-2008, 21:27
Her er delene du trenger for å heve din Vitara ca 2 tommer på en billig møte, bilder fra prosessen kommer.

Fjærer
Foran: Mercedes w202 C180 94-95 må kappes ca 2 ringer
Bak: Audi 80, alle modeller 92 og nyere må kappes ca 2 ringer

Dempere bak
Nissan Sunny 82-85 bolt on

Roar har laget denne delelista fra Biltema

Foran: Mercedes - Delenr: 67-376 249,- stk
Bak: Audi - Delenr: 67-501 249,- stk
Støtdempere bak:
Nissan - Delenr: 70-024 Passer rett på. 159,- stk

Hvis du ikke har en Biltema butikk i nærheten kan du bestille fra hvilken som helst bilutstyrsbutikk men da vil sikkert prisene vært noe høyere. Uansett er dette et billigt alternativ.

Husk siden bilen har IFS kan det være lurt å ta en forstillingskontroll etter hevingen.

er det denne metoden som er best når de gjelder bt løft? hvorfor må det kappes bort 2 ringer på hver fjær????

har lyst og sette på 31" dekk etter en slik hevning men hvor brei kan di være før det blir trøbell?

noen som kan andbefalle noen billige felger til meg??

Geared
05-12-2008, 21:47
Grunnen til at Audi fjærene må kappes er at de er kone i den ene enden, Mercedes fjærene pga lengden.

Med 31x10,5x15 så gikk det akkurat på innsiden av mine skjermbreddere som bygger 6,5 cm ut. Sånn den står nå med 33x12,5x15 går det akkurat utenfor. Har noen glassfiberbreddere som bygger 10 cm ut liggende til overs... Da kan du bruke 10" brede felger.

Men du må huske på at 31" ikke går på uten BL... Så sant du ikke velger å kappe plass i steden da.

Jeg har ett ekstra sett med 8x15 spoke felger liggende, men hadde i grunn tenkt til å la de følge med bilen når den skal selges.

ShuDuck
05-12-2008, 22:51
rock crawler -felger er billige og tøffe. Se pirates annonsør: www.norskoffroadteknikk.no

http://www.zukiworld.com/month_060106/images/readersrides_0606/andrewstanford_sidekick.jpg

Double Toy
05-12-2008, 23:45
Mål audifjørene før du kutter, jeg kutte 2 ringer før jeg gadd å måle, å det ble litt for kort, så kjøpe et sett nye, og kappa ca 1 ring...På merc'e fjørene kutta jeg 2 ringer, og da så bilen ganske level ut, kanskje en smule høyere bak...

Reinsberg
05-13-2008, 08:11
regner med på et BL løft så må diverse ting forlenges.. som tank påfyllings slangen. hva me radiatorn?

på let7.dk har de et BL sett som hever + 50mm, med TüV, fra Trailmaster.. prisen på dette er 2530dk! meget dyrt men greit og kanshe få noe inn i vognkorte...

også lurer jeg lit på hvilke dekk som er best egnet.. har AT mud terrain på lj`n og
di har funket heilt greit selv om di er ganske slit..

men ser lit på AT all terrain at di kanshe er bedre beregnet på vei, det er igrunn der bilen vil bli brukt mest hovedsaklig. men ijenn så ser mønstre på di lit for pinglete ut, med tanke på offroad bruk..?
noe annet dekk derre menner er mye bedre en disse?

tror jeg holder meg til 8x15 felg i første omgang.. hvor breie 31 tommer kan settes på en slik felg før det blir for mye balong?:laughing:

har og en 1600 8v motor som har gåt 160.000 med ukjent historie som sitter i bilen.. lurer på om det hadde vert lurt og skaffet en brukt 16v og fåt overhalt og montert i bilen istede.. stor forskjell på 8v imotsetning til 16v?

ShuDuck
05-13-2008, 11:57
ja, er stor forskjell på 8v og 16v :smile: TrXus er konge i skogen, og er veldig fine på vei. Langt bedre enn MUD-dekk på alle områder etter min mening hvertfall

Men du kjører suzuki så du kommer fram uansett dekk Thefinger

Double Toy
05-13-2008, 23:10
Jeg trengte ikke forlenge noen ting, og det med 80mm BL, kobla fra bensinpåfyllinga og satt den litt høyere på røret som stikker opp av bensintanken, måtte strekke den litt for å få alt på plass, men har gjort det 2 ganger nå, og ikke no problem:smokin:
Måtte flytte på et bremserør forran på høyre side da, men ikke no problem..Men er vel noen modeller som må forlenge rattastammen, men har lest mest om dette i usa...

Reinsberg
05-15-2008, 19:30
ja, er stor forskjell på 8v og 16v :smile: TrXus er konge i skogen, og er veldig fine på vei. Langt bedre enn MUD-dekk på alle områder etter min mening hvertfall

Men du kjører suzuki så du kommer fram uansett dekk Thefinger

stor forskjell fysisk ? eller går det og flyte over selve topen over på min motor? :idea:

ShuDuck
05-15-2008, 19:34
blokka i seg selv er lik, så en 16v-topp vil passe rett over. Men det er forskjellig innmat, dvs stempel er ulike (utsparinger til ventiler). er også forskjell på råder, veiv ++ også, men det er bare i styrke og har ikke noe å si ellers
får du tak i en god 1600 16v og bare skal bruke toppen er jeg interessert i en 16v-blokk

Reinsberg
05-15-2008, 19:47
veld jeg er hovedsaklig interessert i en komplett motor. men hvar på en nett side og så at huggerne skulle ha 7.000kr får en komplett 16v...

ShuDuck
05-15-2008, 20:11
ja de skal ha litt, de ligger på rundt 6-7k ettersom hvor langt de har gått. Ringte på en i sverige som hadde gått 50k, helt ribba motor; 12000 :shaking:

Reinsberg
05-16-2008, 17:34
hvar på BT og kjøpte fjærer idag..

ser det ikke er nødvendig og kappe bort mer enn det jeg har merket på bilde.
sto ca 2 ringer på beskrivelsen..

lurer og på og finne på noen spacere til audi fjærene,
istede for og kappe i mercedes fjærene.. noen forslag hva de går ann og lage spacere av ? eller noe man kan kjøpes som passer?

ser på garasjn til super vitara på offroad at hann har brukt 80mm spacere på alle 4 fjærene. så vist han ikke har gjort noe spesielt så burde da dette gå?

14 dagers bestilings tid på nissan dempern :shaking:
går det ann og montere fjærene uten og bytte demperne sånn midlertidig?

Geared
05-16-2008, 20:27
Jada, går fint å sette på fjærene uten lengre dempere.

Jeg har aldri vurdert å montere spacere på min bil, vil tru det blir meget stivt. Da er det bedre å kappe mer plass til hjulene.

Double Toy
05-16-2008, 23:46
Har montert spacere (50mm) oppå "hevefjørene" min ja, men blir stivt...Skal du bare heve 2"-3" så kapp merce fjørene, hadde jeg hatt mulighet så ville jeg heller hatt fjører hele veien...drømmen er 4,5" settet til www.zukination.com, men det koster litt:pissed:

Spacerne er fortsatt i en "prøveperiode", er ikke sikkert jeg kommer til å beholde de, da det er en del stivere, og jeg mister innflex, forran har jeg ikke mista noe, da hjulet tar i topedoveggen ved innflex, men bak kommer jeg ikke opptil skjermen lengre:shaking:

UMHW eller PON er vist greit materialle til spacers, men har hørt at PON har lettere for å knekke/sprekke i kulde...ferdig lagd spacere får du på http://cgi.ebay.co.uk/Suzuki-Vitara-1-25-Coil-Spring-Spacers-Suspension-Lift_W0QQitemZ140223250609QQihZ004QQcategoryZ10426 QQtcZphotoQQcmdZViewItemQQ_trksidZp1742.m153.l1262

Geared
05-17-2008, 00:20
Spacerne er fortsatt i en "prøveperiode", er ikke sikkert jeg kommer til å beholde de, da det er en del stivere, og jeg mister innflex, forran har jeg ikke mista noe, da hjulet tar i topedoveggen ved innflex, men bak kommer jeg ikke opptil skjermen lengre:shaking:

Er en grunn til at jeg lot være å putte på spacere ja. Mine 33 tommere krabber godt oppunder skjermbua bak. Jeg ville heller ha flex enn en bil som har samme stivheten som en formel 1 bil.

Skal du ha gatebil så er spacere ok, men skal du ut i terrenget en tur så glem spacere.

Reinsberg
05-30-2008, 11:48
hei igjenn

ble en veldig rar vinkel på forhjula etter hævingaThefinger
klarer di og justere alt dette på en forstilings kontroll da?
ser det er snakk om noen camber bolter? hvor skall di stå?
og hvor kan di skaffes?

suns og at vinkeln på stikakslingene og ble lit ekstreme..
ser for meg at drivknutene sliter??
skall få på lengre dempere bak nå idag så blir de veld noe testing i helga..

men ellers ble alt gromt..:smile:

spørs om jeg skall prøve og løfte lit på karoseriet og nå.. finnes det noe lengre en 1" karoseri løft som er godkjent??

knixen
05-30-2008, 12:00
Bilder!!!!!

Geared
05-30-2008, 14:05
For å få forstillingen helt 100%, må du ha justerbare camber bolter. De finner du på E-bay f.eks, søk bare på Suzuki Sidekick.

Den erstatter den ene av de 2 boltene som fester demperen til spindelen.

Har prøvd slike bolter på min (de ligger i skapet nå), men det er så sykt lite som skal til før man får justert feil. Må nok sette bilen på verksted for å få det bra.

Vet det blir ekstrem vinkel på stikkakslene, men har som sagt kjørt med slik heving i 3-4 år og gitt bilen MASSE juling uten å knekke en eneste drivknute. Men er manskjettene gamle og råtne ryker de fort. Jeg har byttet flere av de...

Kan du ikke godkjenne den med 1" BL først da og så hive på litt til... Finnes desverre lite med godkjent stasj til disse bilene ennå. Synd det ikke går å få godkjent ting man kan få fra "over there", de selger jo all slags morro til disse bilene. SAS kit t.o.m.

Reinsberg
05-30-2008, 19:50
det hvar 14 dagers bestilings tid på nissan demperne til biltema..
skulle hente di ut idag da jeg fikk beskjed om at disse demperne hvar utgåt fra derres katalog og kunne ikke skaffes noe mer:pissed::pissed::pissed::pissed:
som om de ikke kunne fortelle meg det for 14 dager siden liksom:shaking:

da blir det enten mekonomen eller prøve og finne en annen demper fra biltema som passer til formålet.. ble for iritert idag for og sjekke det ut...

bestiller veld det 1" body løfte fra let7.dk no og prøve og skvise på et set med 30" dekk..
blir fort trangt med noe større dekk når den jævla utformingen av innerskjermen fram er slik som den er

her e bilder... legg merke til di 3 tingene jeg ikke er helt fornøyd med etter hævinga.... svaien i framfjøra... vinkeln på driv knutene.. og vinkeln på dekke\forstillinga:beer:

men som Geared sier om at han har kjørt med dette slikk i flere år så satser jeg på at dette skall gå bra...:grinpimp:

Chevysub
05-30-2008, 20:20
så litt for lang ut den fjæra på det nederste bildet. Tror ikke det er bra at de buer ut slikt. Innbiller jeg meg da.

Geared
05-30-2008, 21:34
Fjærene mine buer ikke så mye, men jeg har jo jukset litt da...

Reinsberg
06-22-2008, 22:33
har fåt fjernet den stygge buen på framfjæra forige helg så nå buer den ikke i det helle tat og fikk montert lengre dempere bak.. bilen ble noe helt annet og kjøre og etter enn kjapp fleks test ble jeg sirka 3 ganger mer gla i bilenThefinger

skall prøve og få bestil noe som på bilde ovenfor slik at jeg får lenger ut-flex fram..

etter hevinga har nå 3 mansjeter tat kveld....... di hvar slitne fra før men suns det jekk jævli kjapt igrunn... har jo ikke kjørdt mange km med det driverke...
studerer muligheten for og senke difrensialen fram noen cm slik at vinkeln på drivknutene ikke er fult så ekstrem og da tenker jeg spesielt hvis jeg skaffer mer utflex og kjører uten stab-stag.

blir og bestile et godkjent bodylift når jeg får råd og prøve og få det inn i vognkorte..

skall og bestille disse Camber Adjusting Bolts.. trenger bare en bekreftelse på at disse skall være 12mm????

la merke till ista at suzuki klubben skall ha årstreff og fikk akut lyst til og være der.. spørsmålle er om jeg skall stille men en sidekick eller med en LJ80? Thefinger

ShuDuck
06-22-2008, 23:21
Javisst, du må på treffet! du får slå krone og mynt

bilder?

Reinsberg
06-22-2008, 23:50
vi får see.. hadde vert morro og vert der :smile:

lit kjapt flex bilde bak etter hævinga..
bilen er stiv som ei fjøll fram enda...

Double Toy
06-24-2008, 23:58
Begynner å bli bra den her bilen din nå:smokin: Men du kutta bare litt i merce fjærene (framfjørene) ikke sant? Lurer litt på hvor mye de heva da, hvor høyt er det fra senter på felgen din til hjulbuen? Har litt lyst til å kvitte meg med spacerne forran, og lurer på om dette han være løsningenThefingerMen har du gjort "flip strutmount" modden enda, for ser ikke på bilde at løften forran er no høyere:question:

Geared
06-25-2008, 00:23
Er nesten så jeg får lyst til å samle sammen ett komplett sort interiør til deg, det brune er ikke veldig pent... Tror jeg har alt sammen.

Men gøy at du legger ut litt bilder. Vi trenger flere Vitara'r her inne.

Lurer på å skaffe meg en 5-dørs til bruksbil når cab'n skal selges. Men tanken på all den rusten da, er ikke sikker på om jeg har pågangsmot nok til å ta den jobben en gang til. Holder på å fikse opp cab-n nå og det finnes rust på de utroligste plasser på disse bilene. Makan til idiot konstruksjon skal man lete lenge etter.

Harald
06-25-2008, 10:02
Hei, glemte å måle nøyaktig da jeg bytta til OME
Noen som har orginalmålet fra senter aksling til hjulbue??

Driver forresten med å sjekke hvor BLsettet fra Rocky-Road er. sendt med UPS
Nå er det på veg over dammen.

Det er viktig å få camber korrekt, bilen spiser dekk og forstilling dersom den er gal.

At mansjetter ryker med moderat heving må komme av noe annet enn hevinga.
Har sett Vitara med 10" fjærheving ( uten diffsenk) som har gått lenge uten dette problemet. Sjekk om mansjettene "tar" i noe mens du kjører.
Lykke til med prosjektet!

Harald

Geared
06-25-2008, 10:30
Hei, glemte å måle nøyaktig da jeg bytta til OME
Noen som har orginalmålet fra senter aksling til hjulbue??

Driver forresten med å sjekke hvor BLsettet fra Rocky-Road er. sendt med UPS
Nå er det på veg over dammen.

Det er viktig å få camber korrekt, bilen spiser dekk og forstilling dersom den er gal.

At mansjetter ryker med moderat heving må komme av noe annet enn hevinga.
Har sett Vitara med 10" fjærheving ( uten diffsenk) som har gått lenge uten dette problemet. Sjekk om mansjettene "tar" i noe mens du kjører.
Lykke til med prosjektet!

Harald

At mansjettene ryker har nok med hevingen å gjøre ja, det blir en rimelig krapp vinkel på drivknutene. Og har man gamle mansjetter revner de raskt. Har kommet ut av telling om hvor mange jeg har byttet, men nå har jo delelagret mitt vært så stort at jeg bare har satt på noen andre brukte jeg har hatt liggende. Hvis man ikke er så kjip som meg og heller kjøper noen nye vil de holde lenge tror jeg.

Bilder av Vitaran din da Harald? Håper at alle som som har Vitara her på forumet poster bilder av bilene sine. Jeg vet det er flere som har skaffet seg Vitara nå.

Hva gjør man for å få til 10" heving på Vitara egentlig? Er ikke mye mer å gå på på min som er hevet 3" og har "forlenget" støtdemper foran.

Dette med camber bolter er ikke så forferdelig viktig. Har kjørt 2 år (ca 20000 km) med min nå med orginal innstilling på forstillingen, dekka har faktisk ikke blitt så skevt slitt. Ble ikke så imponert over de justerbare camberboltene jeg, de havnet fort på hylla igjen.

Reinsberg
06-25-2008, 22:37
det brune interiøret er DRIT stygt :grinpimp:
blir en jobb mot vintern når det roer seg lit på jobben om det ikke skall bytes.. kan nåkk hende at jeg for bruk for en manuel boks og da! så da vil jeg sikert ta kontakt Geared:smile:

automaten er behagelig og kjøre MEN et gjenomsnitlig forbruk på 1 liter er alt formy på en så liten bil mener jeg og dette er med 4wd utkoblet.... tjenner fort inn manuell girboks da med disse bensin prisene som er nå.....

finner ikke noe rust som har noe betydning på min enda... lit rart egentlig...
kan det henne at sidekick kommer fra annen fabrik og lakert med bedre lakk eller er brukt annet stål? :idea:

har snudd demper feste frem jah og montert di under skjermen.. har lit vandring på dempern fram men ikke nåkk.. prøver og få noen til og produsere noen spacere til meg der men ikke helt i boks enda.. og tatt av lit mer på mercedes fjæra...
husker ikke nøyaktig hvor mange cm jeg tok av for jeg kjørte lit på øye mål. men kan sjekke hvor mange ringer som er ijenn når jeg skall byte mansjeter..

menner og huske jeg målte 51cm fra senter nav fram og opp til skjermen
og bak målte jeg 51.5cm fra senter nav og opp til skjermen.. dette er etter fjær heving

Reinsberg
06-25-2008, 22:50
og JAA! legg ut flerre bilder av vitara!!
suns og at du Geared kan legge ut noen bilder av hvordan bilen din ser ut nå... ikke så mange og finne av den med 33" dekk egentlig
23613

Double Toy
06-26-2008, 00:19
Er det denna det er snakk om, med 10" løft? For det er vel litt juksThefingerhe he...halvveis ned første side ser dere hvordan han har fått det til:D

Double Toy
06-26-2008, 00:20
Er det denna det er snakk om, med 10" løft? For det er vel litt juksThefingerhe he...halvveis ned første side ser dere hvordan han har fått det til:D

http://bbs.zuwharrie.com/content/topic,76103.0.html

Harald
06-26-2008, 08:21
hær e biln etter en tur i holla i Harstad

Harald
06-26-2008, 08:25
hær e biln etter en tur i Harstad

Zuki
06-26-2008, 11:44
Kor rein va den da FØR du havna i holla?? Den må jo ha skint om kapp med sola :laughing:

Geared
06-26-2008, 12:02
og JAA! legg ut flerre bilder av vitara!!
suns og at du Geared kan legge ut noen bilder av hvordan bilen din ser ut nå... ikke så mange og finne av den med 33" dekk egentlig

Sånn min står nå er den ikke mye å se på, den er ribbet for skjermer, dører, panser, bakdør og støtfangere. Er halveis nedpusset i lakken også der den står på bukker.

Harald
06-26-2008, 13:34
Kor rein va den da FØR du havna i holla?? Den må jo ha skint om kapp med sola :laughing:

Æ fikk ikkje redigert teksten eller lagt ut rett bilde
Harald

Harald
06-26-2008, 13:41
Harstad

Harald
07-02-2008, 16:42
Da er BL i hus og bilen har mistet støtfangere foran og bak.
Han steike kor de små skruan satt, måtte bore og bruke dremel for å få av.
Må lage nye fester for støtfangere som hever 50mm

Harald

Geared
07-02-2008, 18:22
Det er fordelen med hjemmelaget BL, foran skrur man jo bare fangeren fast til BL klossene og bak bruker man maken kloss som BL klossene...

Harald
07-02-2008, 22:18
Har to ekstra klosser så framfangeren skal gå bra, bak skal jeg montere winsj så der må jeg gjøre en "vri". Har noen en ide?

Harald

lodberg
07-14-2008, 22:58
så fik jeg 33x12.5" all terrain under min vitara men jeg skal have lavet lidt mere plads de går på i terræn

Geared
07-15-2008, 00:00
Gøy at flere prøver seg på 33". Du må nok banke litt i torpedoveggen og kappe litt i skjermer og støtfangre for at det skal slutte å subbe i terrenget. Men det er fult mulig å få til.

lodberg
07-15-2008, 15:07
har 2" bodylift og jeres gode ide til fjedre som gir ca. 3" har skåret af ved skærme og kofanger men de går på torpedo væggen der hvor pedalerne sidder

ZukiJack
07-15-2008, 15:10
har 2" bodylift og jeres gode ide til fjedre som gir ca. 3" har skåret af ved skærme og kofanger men de går på torpedo væggen der hvor pedalerne sidder

Bilder må komme da du har fått dette sammen...

Og så må du bestille plass på ferja over til Norge og komme til oss på Suzuki-treff.....:smokin:

Geared
07-15-2008, 15:46

Jeg har flyttet torpedon (ved pedalene der) 7 cm innover.

Chri-ha
07-15-2008, 16:41
Spørsmål.....

Passer en 95 mod 1,6 nedi en 92 mod?

Er det flere motorer, som kan forveksles......?

lodberg
07-15-2008, 18:52
det vil jeg også gerne men konen er ikke den store zuki fan så jeg skal be længe før hun siger ja

Geared
07-15-2008, 20:48
Spørsmål.....

Passer en 95 mod 1,6 nedi en 92 mod?

Er det flere motorer, som kan forveksles......?

Jepp, hvis du tar med ledningsnettet. Står det 1600 16V i den og er det 1600 16V du skal ha i er det fort gjort. Eksosen fra 1600 8V passer ikke over på 1600 16V.

Har byttet fra 8V til 16V på min.

Chri-ha
07-15-2008, 21:24
takk for svar:)

ShuDuck
07-15-2008, 22:15
motor fra baleno og swift passer også. swiften har g16a 16v og baleno har g16b 16v. kam fra vitara passer rett over, hvis ikke kan man kanskje konvertere til coil on plug som det er på baleno 97+ (97 mod har begge deler)

8v og 16v- blokkene har lik støp :smile:

Eksosportene har lik spacing på 8v og 16v om det skulle være nyttig info Thefinger

Chri-ha
07-15-2008, 23:18
har plan om å bytte likt. tror det er 8v jeg har. Har funnet en som jeg skal kjøpe. Man ser om det er 8v på den føleren som sitter på manifoilen eller? på 8v så sitter den oppå, mens på 16v så sitter den litt under bak.....?

Eller....?
Bare det jeg har sett på bilder i instruksjonsmanualen i bilen:idea:

Geared
07-15-2008, 23:38
Det står skrevet 16 VALVE på toppdekslet på 16 ventlieren og tennpluggene finner du nede i toppdekslet.

Er ikke til å ta feil av.

Harald
07-24-2008, 20:38
Noen som vet om det er lurt å ha "for mye" olje på gearkassen på Vitaraen???
Stygge lyder (hylelyder) i 1-3-5.gear. lydløst i 2-4.
Har lest en plass at dette skyldes for lavt orginalt oljenivå på kassene.
Gidder ikke å overhale da jeg skal prøve å få godkjent v6 med aut.

Harald

Chri-ha
07-25-2008, 00:13
og siden vi snakker om det....

Hva slags og hvor mye olje bruker dere i kassene...?
Og motor?

Har bytta nå, og tenkte jeg skulle skifte, mens jeg var igang

Geir
08-24-2008, 11:17
her er "Lene".
Hun er ikke akkurat pen å se til, men morsom å kjøre ...:smile:

Chri-ha
08-24-2008, 14:10
er den kufangeren innskrevet? vet du hva slags fanger det er?

Geir
08-24-2008, 18:41
Etter ha jeg kan se i papirene som fulgte med , er denne bilen importert fra tyskland 2001/02 , ligger ved tuv papirer på fangeren og 'rock gards'en under sideskjørtene. ser ut som noe suzuki selv har levert som ekstrautstyr?
eneste som er stemplet i vognkortet er 255/60R15 dekk

Chri-ha
08-24-2008, 19:02
hmm. helt likt som ved min bil da. men jeg har ikke tuv papirene på fangeren.
men da lar det seg sikkert gjøre å få den godkjent

Double Toy
08-24-2008, 23:25
her er "Lene".
Hun er ikke akkurat pen å se til, men morsom å kjøre ...:smile:

Syntes hun var nokså pen jeg...litt roilg, men ser jo fint holdt ut, ikke no herje bil akkuratThefinger

Holten
08-24-2008, 23:27
Hvis kufangeren har vært på i over 10 år, så blir den vel automatisk godkjent ifølge de nye reglene?

Chri-ha
08-24-2008, 23:34
jepp, men så er det å bevise det da. men tror det ordner seg greit

Geir
08-25-2008, 07:30
Syntes hun var nokså pen jeg...litt roilg, men ser jo fint holdt ut, ikke no herje bil akkuratThefinger

Fikk testet henne litt i går , synes hun tar seg bra frem,men håper jeg kan holde Lene mer på veien enn utenfor .... kanskje har jeg henne lenger enn normalt hehe

Hvis kufangeren har vært på i over 10 år, så blir den vel automatisk godkjent ifølge de nye reglene?

Har du noen link til disse reglene?

Med typen BT/politi (les.idiotpoliti) vi har i Egersund blir det vel ikke lenge jeg kan kjøre før jeg blir stoppet langs veien:pissed:

'guardsene' under skjørtet på Lene er dårlige,rustet endel, så en gang må de demonteres og sveises opp på nytt ( er bare 4 bolter på hver side som holder den )
Fikk testet dem i går og er klart ett must på denne bilen :smokin:

Geir
09-01-2008, 08:59
hvordan er egentlig girkassene på disse bilene ?
- synes min bråker litt i ny og ne , er fullt med ny olje i den og.
Lene har rullet 143000km sånn ca... .

Eskeland
09-21-2008, 12:08
Har vært passiv leser på forumet her en stund, Har en 96 Vitara V6, Som på fredag ble biltema hevet litt. Fikk testet bilen litt i går, og innså at jeg må ha dekk med bedre grep. I Dag skal Hengerfeste demonteres og pusses for galving i morgen. Har en motor som sviver styggere enn noe annet i nato, litt pga. registerkjede, litt pga overslag i coiler. så de må byttes. Vurderer egentlig å bytte motoren. Har og slike fantastiske plsatdeksel over kanaler, men har ikke tørt å ta de av enda, litt det med at det en ikke vet har en ikke vondt av.
Noen Kjappe såørsmål, Har noen liggende noen coiler til V6?
Hvordan passer 265/75-16 når den kun er biltema heiset?
Noen som har overhalt gearkassen på lik bil? gruer litt for den jobben.
Andre rundt sandnes området med Vitara?

JarleA
09-21-2008, 19:11
Stavanger med -96 V6!

Harald
09-26-2008, 21:08
Hei, har fortsatt ikke fått svar på hvor mye olje jeg skal overfylle kassen med
:beer:

Eskeland
09-30-2008, 10:13
Noen som vet hvor store dekk det vil være praktisk å sette på Vitara`n?
Har kun løftet den 2". Har nå 235/60-16

Eskeland
10-02-2008, 22:56
Da kom endelig nye coiler i posten i dag! så da er forhåpentligvis fjuske epoken forbi.

JarleA
10-03-2008, 09:39
Noen som vet hvor store dekk det vil være praktisk å sette på Vitara`n?
Har kun løftet den 2". Har nå 235/60-16

Den bilen er det ikke lenge siden jeg så! Tatt sikkerhetskurs du nettopp!

Her er min

Harald
10-03-2008, 20:30
Du burde ha plass til 30X9,50X15 eller 235/75X15 derso du har fått 2"mere bakkeklaring. følg med på "kanten" bak forhjul.
Lykke til

Eskeland
10-05-2008, 20:04
stemmer det jarle. 235/75-15 blir jo ikke mye større en nå da. har liggende et sett etter jeepen så kan jo teste, trur det er samme boltsirkel.

rubraadl
10-19-2008, 19:45
Noen som vet om det finnes andre rep.manualer enn Haynes sin til Vitara, SJ osv? Har en 97 Vitara TD, og det er vel ikke akkurat den mest vanlige motoren. Noen som vet om det er Suzukis egen konstruksjon eller en "innkjøpt" motor?

Eskeland
10-20-2008, 00:25
Har lastet en god del ned, kan få låne en perm av meg og ta kopi. må bare komme meg i land igjenn.

rubraadl
10-24-2008, 17:04
Høres veldig bra ut! Send meg gjerne en mail...

lodberg
01-01-2009, 14:30
min vitara har fået ny motor en nissan 2,0 diesel den står på 33" dæk det er godt men mit fortøj kan ikke holde. hvad kan jeg gøre hvis den stadig skal kunne godkendes. ved at der laves en v6 motor med 130 hk men er for/bagtøj det samme som på en 1,6 model eller er det stærkere

Svein54
01-24-2009, 12:53
Her har dere en side til dere som ønsker lift på Vitara.
http://www.zukination.com/suspension.htm

Svein54
02-03-2009, 09:02
her er nok en side å se på.
http://stores.ebay.co.uk/Bits4Vits_Suspension_W0QQcolZ4QQdirZ1QQfsubZ327432 5QQftidZ2QQtZkm

Harald
02-20-2009, 08:41
min vitara har fået ny motor en nissan 2,0 diesel den står på 33" dæk det er godt men mit fortøj kan ikke holde. hvad kan jeg gøre hvis den stadig skal kunne godkendes. ved at der laves en v6 motor med 130 hk men er for/bagtøj det samme som på en 1,6 model eller er det stærkere

Sjekk ut med 2,0l r4. 99modell med skivebrems f/b tverrstag mellom støtdempertårn fram. Hjuloppheng skal være samme. Modellen finnes i Tyskland. ligger flere til salgs der.
Blir ikke godkjent ombygd i Norge, må importeres.
2,0 diesel høres mere intressant ut. Har du bilder av ombyggingen? Motorfester. overganger til gearkasse allt. Denne motor burde gå å få godkjent i Norge:smile::smile::smile:

Svein54
03-15-2009, 00:23
Sjekk denne rå Vitaran:
http://www.zukikrawlers.com/showthread.php?t=3335

Geir
03-19-2009, 08:47
finnes det sveisedeler til Vitaran min tro ?
- tenker da på skjermer/hjulbuer bak bl.annet

Geir
03-19-2009, 08:55
har sett flere forkjellige utgaver av plasttakene på Vitaran , jeg har utgaver der man kan fjerne takplata foran /bak , så ta ut sidevinduene. se forrige side i tråden....
- i tillegg har jeg 'bikinitop' liggendes en eller annen plass.

en her på jobben har 'alt i ett' tak bak som kan tas av i ett stykke (med takrails!?!)
- dette ser jo mye bedre ut , mer praktisk ....noen som har en slik liggendes ?

noen som har justerbare camberstykker til overs ? med tanke på heving

ja jeg vet bilder er flott , men har ikke i dette øyeblikk

Double Toy
03-19-2009, 19:52
Er det denne HT'en du snakker om? Isåfall har jeg en stykk av den:smokin:
http://i534.photobucket.com/albums/ee348/supervitara/Offroad/P051108_1234.jpg

Ang skjermer o.l. sjekk www.mbb.dk Der har han det meste av stål til vitara...Mulig han har HT'en du er på jakt etter å:smile:

Geir
03-20-2009, 10:27
bildet dukker ikke opp her jeg sitter på jobb , men takker for svar !

skulle nok hatt noe hjulbuer bak etterhvert , ikke så mye igjen der under skjermbredderene hehe

Geared
04-02-2009, 10:28
Sånn kan det gå når man tenner seg en røyk ved siden av bensinpumpa.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=571306

Men han fikk som fortjent når man gjør sånt med en Sidekick (Vitara).

Harald
04-10-2009, 14:07
Etter bodyliften sluttet ryggelysene å virke.
Noen enkel måte å rette dette på. Vet at bryteren sitter oppå kassa.

sven
04-10-2009, 20:32
sjekk kontakta på bryteren, den kan ha gleppet ut, eller kablene har røket når du jekka opp karossen

Svein54
04-13-2009, 21:36
Lurer på å kjøpe en J20A motor, 99 modell. Mitt spørsmål er om noen vet om man kan bruke ledningsnettet og hjerne fra en 06 mod.

Geir
04-15-2009, 14:28
mange av Lene A's implanter for salg

http://pirate4x4.no/forum/showthread.php?t=24470&bcsi_scan_42F16C56A779BF44=AEhB5kZbw3J2DeGAHGtZkBI AAACOL1s4&bcsi_scan_filename=showthread.php

Harald
04-15-2009, 22:07
Koffer e ikkje Vitara tråden sticky lenger???????
:pissed::pissed::pissed:

sven
04-15-2009, 22:47
for å begrense antall sticky tråder og få litt orden her....

Går du inn på FAQ ligger det en link til alle de merketrådene vi har her i suzukiforumet...

har dere ønker/meninger angående dette, og annet er det bare å si ifra.... så får vi se hva vi får til:)

Geir
04-22-2009, 10:36
noen som har 2 stykk justerbare camberbolter liggende ?
- ellers blir det eBay :eyemouth:

regner med det er 12mm bolter jeg trenger

på BT løftet , bruker bare spacere på støtdemperene , altså ingen erstatning ?
- og forsto demperene bak hadde gått ut av BT handelen...andre som passer?

FÅ DENNE TRÅDEN KLISTRET IGJEN !!!

Double Toy
04-22-2009, 12:30
Forran så snur du jo bare øverste feste på støtdemper'n, bak er vanlig med sunny dempere, og kadett har jeg å hørt noe om. Saab 900 bakdempere...?

Jeg bruker selv Skoda pik up bakdempere, bak på vitaran, dise er lengre enn sunny demperne:idea: Men nå har jo jeg både BT løft og CS da:shaking:

Skal å ha på noen spacere forran, for lengr utflex, for innflex er det minimalt av derThefinger

Geir
04-22-2009, 14:35
takker for svar !

skal så smått begynne å samle litt deler til bilen , blir mest rustsveising i første omgang, så 4 punkts bur for TT.

greit å kunne heve litt å få på 29-30" etterhvert
- fjernet stab staget foran , hjalp littegranne på flex'n.

Locker bak står og på ønskelisten :smile:

Double Toy
04-22-2009, 23:29
Hvordan ble den på veien etter du fjerna stabstaget?

Kanskje jeg å må gjøre det da, eller ihvertfall lage en quick disconect, ala Roar sin.

Geir
04-23-2009, 01:33

Kanskje jeg å må gjøre det da, eller ihvertfall lage en quick disconect, ala Roar sin.

går greit det , noe uvant men ikke mere enn det går an å bli vant med.
- sånn når en kjører 'rundt dørene'

6 bolter og alt er borte , men du kan jo dele stagene om du vil å la noe stå igjen

Harald
04-23-2009, 07:56

Bilder eller bruksanvisning på quick disconect ala Roar???
RR får inn sperrer om 14 dager. Da kommer min :smile::smile:

Double Toy
04-23-2009, 09:12
Er det 2 13mm fastnokkler du trenger...?tror jeg, bare bolter de av på a-armene, og stripser stabstaget fast så det henger uavhengig av a-armene...

Roar (Geared) har muligens bilde og forklaring på sitt oppsett:smokin:

Atlen
04-25-2009, 00:03
RR får inn sperrer om 14 dager. Da kommer min :smile::smile:

Bestilte mi på TrailTough i påska og den kom hit på 10 dagar, veldig godt fornøgd med servicen. Er billigare hos TT og...

Geir
05-22-2009, 14:39
noen som har en locker til bakakslingen min liggende ?