PDA

View Full Version : hva synes dere om denne vinsjen?

CaliforniasVIKING
05-29-2011, 15:38
jeg lurte på hvis denne vinsjen er bare tull.

http://netthandelen.no/visAuksjon.aspx?Auksjonsid=23494294#StortBilde

Tommy
05-29-2011, 15:48
Mange som bruker disse, og selv om det er en lite stykke (Stort stykke) opp til de virkelige toppvinsjene gjør denne jobben for de fleste... og i forhold til pris så er det løp å kjøp....

CaliforniasVIKING
05-29-2011, 15:52
godt å høre=) har ikke lyst å kaste bort penger på dritt. :smokin:

HardKåre
05-29-2011, 17:59
Vinsjen på bildene er IKKE en T-Max, men en Kina-vinsj, "no-name-vinsj". Men jeg har sett en slik vinsj som dro en Hilux (Glenn) gjennom "Glennmyra" i Bardu, med myr opp over panseret hele veien. Funker som den skal, men ikke mulig å skaffe deler til.

Magnum
05-29-2011, 18:19
jeg har en larsen vinsj du kan kjøpe.brukt et pr ganger.

Brynjar
05-29-2011, 18:56
Funker som den skal, men ikke mulig å skaffe deler til.

Sikker? Syns jeg har lest at Netthandelen lovte at det skulle være mulig å få tak i deler og at vinsjene er bygd på T-max fabrikken.
Uansett så annonserer Netthandelen med at dette er T-max vinsjer så hvis jeg trenger deler og T-max delene ikke passer kan Netthandelen få vinsjen i retur..

Jeg har 2 sånne.. begge kjøpt for under tusenlappen. Funker som fy og skulle de daue etter 3-4 år er det ikke no krise.

Jeeps
05-29-2011, 20:11
Sikker? Syns jeg har lest at Netthandelen lovte at det skulle være mulig å få tak i deler og at vinsjene er bygd på T-max fabrikken.
Uansett så annonserer Netthandelen med at dette er T-max vinsjer så hvis jeg trenger deler og T-max delene ikke passer kan Netthandelen få vinsjen i retur..

Jeg har 2 sånne.. begge kjøpt for under tusenlappen. Funker som fy og skulle de daue etter 3-4 år er det ikke no krise.

Reklamerer for T-Max ja.... Om du ser på bildene med bilene så skimter du Warn logoen der.......... Og ja, Netthandelen påstår at dette er T-Max....

Anyway, eg kjøpte 2 slike til min bil. Var da så billig at eg har 1 stk fastmontert forann, samt en i krybbe som eg kan bruke bak og evt på min andre bil.....

Om du kjøper en slik. Ta av dekselet på boksen og stram til muttrene på ledningene... var løse på begge mine vinsjer.

Har ikkje teste dei så mykje enno.

HardKåre
05-29-2011, 20:54
Har T-Max 8500 selv på min, er visst ikke langt fra umulig å få tak i reservedeler til denne også... Vil du ha reservedeler går du for Warn. Men de på bildene er IKKE T-Max, vet at folk før har blitt lurt til å kjøpe noe de trodde var T-Max fra netthandelen og fått den typen som er på bildet... Så lenge du vet hva du får er det greit...

SLIK ser T-Max'en ut:
http://i203.photobucket.com/albums/aa238/k_a_eriksen/Winch/Vinsj005.jpg

Bergum
05-29-2011, 21:58
Jeg spurte hvorfor de gjode det på Netthendelen, og da fikk jeg følgende svar...

Fra: 20.01.2010 08:26:03
http://www.netthandelen.no/prodbilder/large/105900.jpg Dette er vinsjen dere selger. Problemet er at 3dje nederste og nederste bilde viser en Warn vinsj. Det er som å skulle selge en lada, men viser bilder av en Mercedes....

Fra: Magne 21.01.2010 16:00:28
Hei Bjarne! Takk for tilbakemelding! Jeg kan informere om at de to bildene du kommenterer er "miljøbilder" av vinsj montert på bil. I og med at vinsjene er montert med beskyttelsesdeksler/paneler kan jeg personlig ikke se hva slags merke de monterte vinsjene er. Sammenholdt med de andre nærbildene av vinsjen samt beskrivelsen kan jeg ikke se at dette kommer inn i kategorien villedende markedsføring. Ha en fin dag!

Brynjar
05-29-2011, 22:34
Kunne vært interessant og spørre dem direkte om de har grunnlag for å markedsføre vinsjene under T-max navnet..

ShuDuck
05-29-2011, 22:44
I det sista 4wheel magazinet e.l i USA var det en test der en kinawinch want over warn. warn ble ødelagt, samt at kinavinsjen trakk mer enn warn i forhold til merket effekt.... hmm men finner det ikke igjen

sven
05-29-2011, 22:51
i rein trekkraft ftor jeg ikke det er noen forskjell.... ikke i normal bruk heller... har hatt en 12000 punds kinavinsj i et par tre år, og den har trekt opp mang en tung bil som satt godt...

Jeg tror problemet vil være den dagen du trenger deler... da merker du nok på at du har en billigvinsj... men jeg har åpna kinavinsj, og åpna warnvinsj, og de er somregel like fulle av rust og drit begge to... og det er nok den som dreper endel av vinsjene som er mye brukt i terrenget.

fullgass
05-29-2011, 22:58
ang. deler.. jeg har hørt at delene larsjenvinsj selger, er like som netthandelen vinsjen uten helt å kunne bekrefte det.

CaliforniasVIKING
05-30-2011, 16:59
jeg har en larsen vinsj du kan kjøpe.brukt et pr ganger.

hvor mye vil du ha for den?

Magnum
05-30-2011, 17:54
Du kan komme å se på den en dag.gi meg et bud.vi blir sikkert enig:smile:
.kan ta med den til flittig til onsdag.Vis du skal opp ditt?

HardKåre
05-30-2011, 18:06
ang. deler.. jeg har hørt at delene larsjenvinsj selger, er like som netthandelen vinsjen uten helt å kunne bekrefte det.
Jeg vet at i allefall tidligere så leverte Larsenvins vinsjer hvor rollerne var av tynnere og høyere ruller, så standard-deksel fra Warn fex kke passet, mens de på bildene ser ut til å ha "standard" dimmensjon på rullene...

Geir
05-30-2011, 18:09
jeg lurte på hvis denne vinsjen er bare tull.

http://netthandelen.no/visAuksjon.aspx?Auksjonsid=23494294#StortBilde

hvilke pris går disse vinsjene for på auksjon/nypris?

Jeeps
05-30-2011, 22:30
hvilke pris går disse vinsjene for på auksjon/nypris?

Eg kjøpte den eine min for ca 1000,- , så kjem frakta i tillegg. Husker ikkje, men lure no på om den ikkje var på ca 700,- med Bring (lastebil)

Er tung vettu...

Så komplett vinsj får du for under 2000,- om du følger med litt.

Jeeps
05-30-2011, 22:34
Viss nokon lurer på det, så er måla på vinsjen "standard"

Her er vinsjen frå netthandelen monter i ei krybbe frå Warn!
Boltdimmensjon, avstand, osv passa perfekt...... her har eg ikkje brukt anna en verktøy for å stramme boltene:)

http://i172.photobucket.com/albums/w2/Jeeps_/Chevy/DSC00330.jpg

Geir
05-31-2011, 11:20
Eg kjøpte den eine min for ca 1000,- , så kjem frakta i tillegg. Husker ikkje, men lure no på om den ikkje var på ca 700,- med Bring (lastebil)

Er tung vettu...

Så komplett vinsj får du for under 2000,- om du følger med litt.

ikke så verst pris det da om den funker en stund

takker for info !

HardKåre
05-31-2011, 13:56
Tror nok en slik vinsj holder såpass lenge til de fleste her inne at det vil være et bedre kjøp enn en kvalitetsvinsj til 5-10 ganger prisen... Og skulle den ryke så kan man kjøpe en til lik, og uansett komme billigere ut...

Men vinsjer du MYE og tungt vil det nok kunne lønne seg å investere i kvalitet.

Moejoe
05-31-2011, 17:05
Jeg har en T-Max 8500(4 år gammel) og T-Max kopi 8000( 1 år gammel-den netthandelen selger nå) begge kjøpt på netthandelen. Er meget fornøyd med begge to. Sterke vinsjer begge to som er brukt veldig mye, med lange vinsjinger med stor belastning. T-Max 8500 har trådløs fjernstyring som ikke er veldig god kvalitet på... røyk etter 1 år. Ellers ingen problemer så langt.

CaliforniasVIKING
05-31-2011, 21:22
bra tilbakemeldinger fra dere med litt netthandelen/vinsj erfaring! takk skal dere ha:smile:

krisalb
07-02-2011, 19:23
jeg har brukt deler fra warn på t-maxs vinsjene

Viking067
07-02-2011, 21:35
Dritt at de ikke sender til Svalbard, ellers skulle jeg kjøpt en.....:shaking:

Brynjar
07-02-2011, 21:38
Dritt at de ikke sender til Svalbard, ellers skulle jeg kjøpt en.....:shaking:

Mye koster det å sende en såpass tung pakke til Svalbard da?

Viking067
07-02-2011, 22:01
I tillegg til Svalbardtillegget på 190,- så ligger det vel på rundt 250,- for 10-25kg i sånn egenemballert pakke hos posten.

Brynjar
07-02-2011, 22:48
Må få den ganske billig da for at det skal være no vits..

Kan alltids få henta pakka på NH for deg og posta den hvis du får kjøpt en råbillig en og "henter selv"
Men husk at det kommer et hentegebyr på 120,- i tillegg fra NH da..

Edit : Og husk at den pakka veier ca 37kg.

Viking067
07-03-2011, 05:23
Får vel heller stå det over siden jeg ikke får registrert meg på netthandelen med postadresse Svalbard allikevel. ;)

kimjorgen
07-10-2011, 00:51
Var selv i dialog med netthandelen for en tid tilbake ang. denne vinsjen.
Jeg lurte på om de hadde noen dokumentasjon på at dette var en T-max-vinsj, slik de påstår.

Her er svaret jeg fikk:

"Hei igjen. Dette er er t-max vinsj som er produsert for oss, og der derfor ikke merket på samme måte som de du kjøper i butikken. Jeg har ikke noe dokumentasjon å sende til deg annet enn det som følger med vinsjen. Ønsker du å slette ordren, gir du meg en tilbakemelding."

Ble forøvrig at jeg kjøpte vinsjen, grunnet gode tilbakemeldinger fra bekjente som bruker den. Har selv fått prøvd den endel, og er godt fornøyd med den.

HardKåre
07-10-2011, 09:02
Det synes jeg høres SVÆRT merkelig ut... Spesielt med tanke på at motor og koblingsboks er HELT forskjellige... Samme med fjernkontroll...

Men jeg tviler ikke på at det kan være en god vinsj, har også sett og hørt denne typen i heftig bruk, men tror fortsatt ikke at det er en T-Max.