PDA

View Full Version : Gjerstad-Sladden

Tommy
07-11-2007, 13:44
Jeg holder selvsagt på med planleggingen av årets Sladd...
Og i år lurer jeg på om vi skal gjøre noen forandringer..
Vi kjører alle trial klassene fra kl 09.00 - 12.00 3 seksjoner 2 omganger..
TTT på samme tid...

Kl 12.30 åpner vi for speed trial i 2 klasser, competition og sport, samme bane som på Jamboreen.. (Banerekord: Finn E Løberg 1.10.44)
Før vi fra kl 15.00 lager en liten hoppkonkurranse for værstingene..

Selvsagt blir det storslått bankett i Arendal på kvelden.... hva sier dere..??

supersvein
07-11-2007, 14:17
Jeg lurer på om det vil bli lagt til rette for at en kan klare å delta på både trial og TTT??

Hva slags regler skal brukes på årets sladd (nå som det er 2 regelverk som benyttes på sørlandet)? ;)

jan terje
07-11-2007, 15:15
Ja Tommy, det hørtes bra ut.

Geared
07-11-2007, 16:56
Blir det tid til en liten flexe konkuranse også?

LøvSkogeN-RacinG
07-11-2007, 18:12
Høres tøft ut.. Men jeg syns banketten har blitt litt tam etter at det ble flyttet til Thon Hotellet. Det er faktisk noe flere fra Rork som mener det samme.

Geir
07-11-2007, 19:28
forslaget ditt er kanonbra Tommy

ja til mere speedtrial crossboned

jonny puma
07-11-2007, 20:26
Bra jobba Tommy. Kjem æ vøtt. men bare vist du ikke flire av mæ når d går litt for fort over kulan...crossboned har d på film der du flire litt å fortelle at æ hadd fått skrekken...:) Du skulla kanskje sotte på., tenke du hadd vært like overraska som mæ..hehe..:p Regn me en plass t mæ på gjerstadsladden ja.:)

rocky4x4
07-11-2007, 20:52
starte opp bygginga av hiluxen no så æ hadd tænkt å kjør me deinn på gjærstad sladden må sjå om æ får skræmt til live 327 te da det ska hoill hart men har jo 305en i bakhånd da med ett nytt kam sett å headers så kan det bli bra det vettu crossboned

Tommy
07-11-2007, 21:57
Høres tøft ut.. Men jeg syns banketten har blitt litt tam etter at det ble flyttet til Thon Hotellet. Det er faktisk noe flere fra Rork som mener det samme.

Desverre er grand lagt ned i den formen den hadde, så Thon hotel er eneste alternativet i Arendal....
Synes forøvrig at festen ikke har blitt tammere... he he ser ihvertfall ikke slik ut..

Vier
07-11-2007, 22:09
Det er vel vi som bestemmer hvor tam festen skal være? Relativt enkelt å gjøre noe med det Thefinger

Arne
07-11-2007, 22:13
Dette blir bra.

Det har ikke vært god informasjon rundt gjeldende reglement for Offroad Sport, men her der det:

http://formulaoffroad.no/Konkurransereglement_Offroad_Sport_2007.pdf

http://formulaoffroad.no/Teknisk_reglement_Offroad_Sport_2007.pdf

Som dere ser er det på prøve i år og vi vil gjerne ha innspill på ting som ønskes endret. Sikkerhetskravene ligger en del over Biltrial, men burde være overkommelige for de fleste.

Takker ellers for hyggelige tilbakemeldinger om banen som ble lagt på Jamoree´n, men vinnertiden må under 1 minutt neste gang crossboned

fastfoot
07-12-2007, 07:02
Takker ellers for hyggelige tilbakemeldinger om banen som ble lagt på Jamoree´n, men vinnertiden må under 1 minutt neste gang crossboned

Vi gleder oss til bilen din virker Arne .....:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Banen var forresten dritbra !!!

lulle
07-12-2007, 11:29
Vi gleder oss til bilen din virker Arne .....:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Banen var forresten dritbra !!!

Nå virker den igjen.Det var brukt en standard Cheva del og den likte seg ikke sammen med Mopar dela.Nå viser benken 822 hk og1025 nm.Jeg kan garantere at det er minst to til som gleder seg.Sangen på 7000 + var fin

jonny puma
07-12-2007, 15:33
Har noen spørsmål angående speed trialen.
Hvor får man kjøpt kjøredress som er godkjent for bruke her å hvor my må den kost? Samme me nakkekrage, kor finn man sånn?? Ellers syns æ d høres kjempe bra ut me speed trial. Stor kosa mæ under søndagen på jamboreen...crossboned

Arne
07-12-2007, 17:28
Har noen spørsmål angående speed trialen.
Hvor får man kjøpt kjøredress som er godkjent for bruke her å hvor my må den kost? Samme me nakkekrage, kor finn man sånn?? Ellers syns æ d høres kjempe bra ut me speed trial. Stor kosa mæ under søndagen på jamboreen...crossboned

Hei.
Du kan kjøpe en FIA godkjent dress her hjemme gjennom f.eks Gundersen Motorsport eller Pedersen Racing. Torshov Bilrekvisita kan skaffe deg MOMO kjøredress (som den du lånte). Prisene starter på rundt kr. 3000,-.
Velger du å handle fra USA, må du passe på at du får en med SFI spec 3.2 A-5 (2-lag), ellers må du også ha undertøy. Sjekk f.eks. www.summitracing.com
Du kan også søke etter brukt på forskjellige motorsportsteder på nettet.

DEIST er eneste leverandør av tykke 360 graders nakkekrager. Jeg tror Ole Graversen har disse for salg; sjekk www.fastfootracing.com eller www.deist.com. I Sverige selger Persåkers Speed Shop disse.

Velkommen som offroad-racer....................

jonny puma
07-12-2007, 18:57
Hei.
Du kan kjøpe en FIA godkjent dress her hjemme gjennom f.eks Gundersen Motorsport eller Pedersen Racing. Torshov Bilrekvisita kan skaffe deg MOMO kjøredress (som den du lånte). Prisene starter på rundt kr. 3000,-.
Velger du å handle fra USA, må du passe på at du får en med SFI spec 3.2 A-5 (2-lag), ellers må du også ha undertøy. Sjekk f.eks. www.summitracing.com
Du kan også søke etter brukt på forskjellige motorsportsteder på nettet.

DEIST er eneste leverandør av tykke 360 graders nakkekrager. Jeg tror Ole Graversen har disse for salg; sjekk www.fastfootracing.com eller www.deist.com. I Sverige selger Persåkers Speed Shop disse.

Velkommen som offroad-racer....................

Takker og bukker for svar.. Må sjekke litt angående nakke krage, den æ lånt t dæ syns æ vart litt i tjukkeste laget.. Kosn str va dressen din da? Og må man kjøp sånne dyre deist kjørehanska?? Evt nå lignende??:)

Arne
07-12-2007, 19:20
Takker og bukker for svar.. Må sjekke litt angående nakke krage, den æ lånt t dæ syns æ vart litt i tjukkeste laget.. Kosn str va dressen din da? Og må man kjøp sånne dyre deist kjørehanska?? Evt nå lignende??:)

Kragen må tilpasses hjelmen og fylle hele avtanden mellom hjelm og skulder. Har hjelmen din dype "skjørt" klarer du deg med en 2" krage, den du lånte var 3" tykk.
Dressen var en Momo i italian size 58 (ca 52/54 i nordisk mann).

Du kan bruke tynne skinnhansker eller sveisehansker om du vil. De skal dekke håndleddet og ikke gi glippe mellom dress og hanske. Ankelhøye lærstøvler er også helt greit istedet for dyre racingsko.

jonny puma
07-12-2007, 19:25
Kragen må tilpasses hjelmen og fylle hele avtanden mellom hjelm og skulder. Har hjelmen din dype "skjørt" klarer du deg med en 2" krage, den du lånte var 3" tykk.
Dressen var en Momo i italian size 58 (ca 52/54 i nordisk mann).

Du kan bruke tynne skinnhansker eller sveisehansker om du vil. De skal dekke håndleddet og ikke gi glippe mellom dress og hanske. Ankelhøye lærstøvler er også helt greit istedet for dyre racingsko.

Ok. Takker for svar. Må vel ut å handle t gjerstad sladden no da..crossboned

Tommy
09-08-2007, 09:41
Heisann... nå er det like før innbydelsen er klar..

Festen i år går på Holmen Gård kun en km fra Sandtaket, det vil bli servert elgsteik...
Det er rom til leie men også mulig å parkere busser, campingbiler og lign utenfor..

Regner med at det blir satt opp transport til Arendal og Tvedestrand..

shortlux
09-08-2007, 10:12
høres bra ut Tommy

Lillegutt
09-08-2007, 17:19
Ja dette høres ut som en fin vri... Hvorfor ikke å ha det der....
Bra tiltak!!!

Toro
09-08-2007, 17:35
høres bra ut tommy!! men når du snakke om banerekorden så har det vært litt kult å visst "rekorden" i begge klassan!! må jo ha nå å strekk oss etter vi i sport klassen åThefinger hoppkonkuranse høres jævli bra ut!!! men prøv å finn en plass me litt "unnarenn" da!! e så jævli vondt å lain i motbakke!!:o

Ove
09-09-2007, 10:16
Nytt forslag til speedtrial :

http://www.youtube.com/watch?v=l8vtftXwI3Y

Kan dette være noe å ta med ? Thefinger

toresailor
09-16-2007, 08:01
Nå har vi flere år kjørt de minste klassene samtidig, og kunnet se de store klassene kjøre mot hverandre en og en , det har vært noe av det som har gjort Gjerstadssladden så artig å reise på. Vi har også hatt tid til å kjøre flere stykker på samme bilen, noe jeg håper vi fortsatt kan. Skjønner at det er ok å prøve noe nytt. Kan jo bli veldig bra. Bare husk å la oss få tid til å ta med nye folk og la dem prøve å kjøre crossboned

Gleder meg veldig til Gjerstadsladden. Håper jeg kan få prøve meg i Standard i år...:p:p:p

Tommy
09-16-2007, 16:59
Det vil bli fin tid til å prøve både andre klasser og med flere førere...

martinj
09-18-2007, 20:25
dette ser vi virkelig frem til. å ikke minst festen på kvelden:):)

Magic Hansen
09-18-2007, 21:53
Hei Tommy

Ser ut som en tids sprekk på trial delen

3 seksjoner 2 ganger er 6 seksjoner pr bil. det vil si at dersom det er 60 påmelte biler. så skal det 120 biler gjennom hver seksjon. dersom en av seksjonene er krevende eller lang og alle bilene bruker sine 3 min så tar det: 120biler X 3min = 360min / 60 = 6 timer. det er satt til rådighet 3 timer. det vil si at du skal ha igjennom en bil pr 1.5 minutt i snitt i alle seksjonene. Går det da?:(

Blesvik
10-22-2007, 08:24
Med bare 8 biler på Speedtrialen og 37 på trialen går det vel ann å justere tidsplanen noe?
Utrolig få biler i år, er listen oppdatert?
Og bare 50 til festen???:confused:

Tommy
10-22-2007, 16:35
Jeg sliter med oppdateringer da ungene har krasjet PCen med FTP overføreren..
Håper å få oppdatert i kveld.. det er mange flere påmeldt, men skuffende få i Speed trial.. uansett så blir nok programmet forskjøvet noe.. men det kommer vi tilbaketil...

morten larsen
10-22-2007, 19:59
Hei Tommy

Ser ut som en tids sprekk på trial delen

3 seksjoner 2 ganger er 6 seksjoner pr bil. det vil si at dersom det er 60 påmelte biler. så skal det 120 biler gjennom hver seksjon. dersom en av seksjonene er krevende eller lang og alle bilene bruker sine 3 min så tar det: 120biler X 3min = 360min / 60 = 6 timer. det er satt til rådighet 3 timer. det vil si at du skal ha igjennom en bil pr 1.5 minutt i snitt i alle seksjonene. Går det da?:(

trial seksjonene skal kjøres 1 x 3 seksjoner etter programmet Magic Hansen ...

Tommy
10-23-2007, 06:44
Folk glemmer fort hvordan vi gjør dette...
Det blir tre seksjoner som kun er åpne for Standard-Original-Light Truck
og tre seksjoner som kun er åpne for Modified-ProModified og Proto

I tillegg blir det tre egne TTT seksjoner

Tiden blir garrantert ikke noe problem

Listene er forøvrig oppdatert...

Ronny
10-23-2007, 15:18
Tommy kan du gjøre om litt for jeg kunne tenke meg å kjøre modifisert med torleif som co driver og pro.mod med monica som co driver. Lar det sei fikse??

Magic Hansen
10-24-2007, 09:24
Jeg kom bare med en kommentar på første innlegget på denne tråden jeg.:rolleyes:

Det var sikkert bare en skriveleif at 3 seksjoner skulle kjøres 2 ganger.
For er det noe Tommy kan så er det å arrangere Sladden. Gleder meg som en 5 åring på julaften.:)