PDA

View Full Version : forsterker for radiosignal

lyx
07-11-2007, 19:52
jeg jobber på en plass vi har veldi dåli radio signal,d er inne i en stål hall.men utenfor er d veldi bra radiosignal.finnes d en forsterker eller ett eller annet d går an bruke for å få til bedre signal?

Chevysub
07-11-2007, 19:59
Til vanlig radio eller mobil ?

til mobil får man jo, men det koster litt kroner, vet ikke hvor mye.

Alternativet til vanlig FM radio er jo å bruke en utvendig antenne, men skal det brukes hørselvern med radio blir det jo litt verre.

På jobben har vi veldig dårlig radioforhold pga byggets konstruksjon. Jeg tok bare å hang på en ledningstump på noen meter, i tuppen på radioantenna, funka greit det. Men blir igjen dumt på hørselvern med radio :)

lyx
07-11-2007, 20:14
vanlig fm radio ja.bruker stort sett hørselsklokker me radio så blir litt vanskeli me anntenne på utsia.men vet noen sier at viss du kobler fra ene høytaleren på klokkene å kjører mono blir d bedre signal.lurer på å prøve dette

Chevysub
07-11-2007, 20:18
Er det peltor du bruker ? Det er det jeg har på jobben, og dem er det vel monobryter inni hvis jeg ikke husker feil. Å koble ut en høytaler vil ikke hjelpe på mottatt signal.

Man får jo kjøpt FM sendere på internett som rekker litt lenger enn de man kjøper på clas ohlson. Den kan du koble til en stasjonær radio med utvendig/lang antenne, og sette FM senderen på en frekvens som du ikke hører noe på. Jeg har gjort det selv, funker det.