PDA

View Full Version : Intervju med Pål og Tommy før Euro Trial:

jan terje
07-12-2007, 21:06
Det nærmer seg Euro Trial, og på Pirate Jamboreen var jeg så heldig å få noen minutter med 2 av Norges håp i ET.
Ja, til å begynne med møtte bare Pål opp. Det er denne Tommy tiden...

Ja Pål, det nærmer seg med stormskritt. Har du en plan?

Pål: Ja det har jeg. I kveld skal jeg på kino, og jeg skal ha med en pose seigemenn. Det gleder jeg meg til. Det er Kaptein Sabeltann!

JTS: Nå var det vel mere planer rundt ET jeg hadde i tankene Pål.

P: Åååååjaaaa! Jo jeg har en plan. Jeg skal ha med børsa.

JTS: Børsa?

P: Ja børsa. Amund Børsa. Og så har jeg endelig fått dekk med feste. Du vet, i flere år har jeg trillet rundt på de der gatedekkene. Det er fint å endelig ha noen ordentlige dekk.

(Vi blir avbrutt av att en person entrer rommet)

Godei i æftens drenge.

Det er Finn Nørlem Jensen som kommer inn i bussen.

JTS: God dag. Har du sett Tommy?

FNJ: Jæ. Hen konne igge lie komme. Sau hen sænde mai, jai ær jo hens codraiwer.

JTS: Se det ja. Ja Finn, Pål har nå avslørt litt rundt sine planer, har dere en plan?

FNJ: Jæ, det sko vi lie heve. Først ske vi lie fise ne til Sansabar, sau er de bære et køre. Få i firsen, smell i femsen. Det ær lie sau.

JTS: Pål, du har jo gjestet den spesielle Proto klassen. Er det ditt inntrykk att Tommy og Finn her har en god taktikk?

P: Nei. Det er ikke Sansabar ET skal kjøres i. Det er jo i SanTaclaus ved Italia. Det skal ta seg ut om de kjører løp på feil sted.
(Pål humrer og disser)

FNJ: Væ lever do Pål? Igge i Sansabar? Nai nau stær igge verden te peske. Jai mau streks ringe Tommy.

JTS: Vil denne forvirringen virke ødeleggende for Norge?

P: Nei det tror jeg ikke. Det er mange andre ting som kan ødelegge for Norge. Tenk selv, hva om vi går tomme for olje i nordsjøen? Hva om alcaida setter opp bilder av Kristin Halvorsen langs E18?

FNJ: Jæ Paul, jai er eni. Sko gerne knellet til, men jai stor over.

JTS: Hva er deres vurderinger av resten av det norske laget?

P: I år er det dritbra. Vi skal ha minst en svenske blant de 10 beste.

FNJ: I aur tror jai Denskerne vi gøre det maiet maiet bre. Åu nordmennerne.

JTS: Ja da vil jeg få takke dere for att dere på ett åpent og opplysende vis har fortalt oss litt nå i opptakten til ET. Jeg ble meeeeeget klokere.
Dere får ha takk og lykke til.